گزارش عمل جراحی و سیر بیماری امام خمینی تا آخرین ساعات


صبح سه‌شنبه دوم خرداد ماه در پی خونریزی دستگاه گوارش، پزشکان یک عمل جراحی انجام دادند که بولتن‌های پزشکی آن را کاملاً موفقیت‌آمیز دانستند.
حجت‌الاسلام اکبر هاشمی رفسنجانی امام جمعه موقت و رئیس مجلس شورای اسلامی طی سخنان خود در نماز جمعه، چگونگی عمل جراحی امام را چنین توضیح داد: حدود یک هفته قبل از عمل جراحی از طریق حاج احمد آقا (خمینی) مطلع شدیم که امام مقداری احساس ضعف می‌کنند و آن حالت نشاط همیشگی را ندارند. پس از انجام معاینات و آزمایشات گوناگون مشخص شد که دستگاه گوارشی ایشان خونریزی دارد و منشأ آن نیز کاملاً شناخته شد. رئیس مجلس با توضیح این نکته که تصمیم‌گیری برای انجام عمل جراحی مشکل می‌نمود، گفت: راه مداوا با دارو اطمینان بخش نبود، اما مشکل جراحی نیز کسالت قلبی بود که قبلاً ایشان دچار آن شده بودند. پزشکان پس از ساعات طولانی بحث و مشاوره به این نتیجه رسیدند که راه صحیح، عمل جراحی است و آزمایشات نیز نشان داد قلب آمادگی انجام آن را دارد. بعد از مشورت با سران سه قوه و اعضای بیت، قضیه را با خود ایشان (حضرت امام) در میان گذاشتیم که براحتی آن را پذیرفتند. در پی این عمل جراحی، روز بعد حضرت امام دریک ملاقات محدود در بیمارستان، نزدیکان را مورد عنایت قرار دادند. سرپرست تیم پزشکی روز چهارشنبه یک روز پس از عمل اعلام کرد که امام پس از انجام عمل جراحی کاملاً به هوش آمدند و وضع عمومی ایشان خوب است و سیر طبیعی دارد. در پی عمل جراحی موفقیت آمیر حضرت امام مراسم شکرگزاری و نیایش به درگاه باریتعالی از سوی ریاست جمهوری و اقشار مختلف مردم برگزار شد. کشور یکپارچه دست به درگاه الهی برداشتند و ازخداوند متعال شفای عاجل امام امت را درخواست کردند. اطلاعیه‌های بعدی نیز روند بهبود حضرت امام را با توجه به شرایط سنی ایشان خوب اعلام کرد. اولین خبر نگران‌کننده ساعت ۸:۳۰ بعد ازظهرشنبه از بخش خبری شبکه اول تلویزیون جمهوری اسلامی ایران پخش شد. خبر بدین گونه اعلام شد:
این اطلاعیه امشب از سوی دفتر حضرت امام به این شرح انتشار یافت:
بسمه تعالی
به اطلاع ملت شریف و عزیز ایران می‌رسانیم امروز در ساعت سه بعداز ظهر در سیر درمان حضرت امام مدظله العالی مشکلی پدید آمد، پزشکان با همه کوشش خستگی‌ناپذیر خود برای درمان حضرت امام به مراقبت‌ها و درمان‌های لازم سرگرم‌اند و از همه امت خداجوی درخواست می‌کنیم دعاهای خالصانه خود را ادامه دهید. امید وانتظار می‌رود که ادعیه شما مردم مورد اجابت حضرت حق قرار گیرد.
دفتر امام خمینی



آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7494/16/560705/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها