پنج رویـــداد جهان




سلبریتی ناجی

پژوهشگران امریکایی می‌گویند یک میلیون دلاری که دالی پارتن، خواننده، آهنگساز، هنرپیشه و نویسنده امریکایی به تحقیقات مربوط به واکسن بیماری کووید-۱۹ اهدا کرده نقش مهمی در مبارزه با این بیماری ایفا می‌کند. پارتن فروردین ماه امسال از قصد خود برای اهدای این پول به مرکز پزشکی دانشگاه واندربیلت در شهر نشویل ایالت تنسی خبر داد. این مرکز یکی از سایت‌های آزمایشی واکسن مدرنا بوده که بنابر تازه‌ترین اطلاعات ۹۵ درصد مؤثر بوده است.

حجاب در پلیس نیوزلند

پلیس نیوزیلند می‌گوید حجاب را به لباس رسمی نیروهای مسلمان خود افزوده است تا زنان مسلمان را تشویق کند که به نیروی پلیس ملحق شوند. یک سخنگوی پلیس گفته است که هدف آنها ایجاد یک نیروی «دربرگیرنده» است که منعکس‌کننده «گروه‌های متنوع» در کشور باشد. زینا علی، افسر پلیس، اولین مأمور با حجاب خواهد بود. او افسر پلیس، متولد جزایر فیجی است و در دوران کودکی همراه خانواده‌اش به نیوزیلند مهاجرت کرد. پلیس متروپولیتن لندن و پلیس اسکاتلند هم گزینه یونیفورم با حجاب را قبلاً ارائه کرده‌اند. در استرالیا، ماها سوکار در پلیس ایالت ویکتوریا، از سال ۲۰۰۴ یونیفورم با حجاب می‌پوشد.

اخراج «نادقیق»

دونالد ترامپ، کریس کربس، یک مدیر ارشد امنیت سایبری را به‌دلیل اینکه گفته بود هیچ شواهدی از تقلب در انتخابات این ماه وجود ندارد، برکنار کرد. کربس مدیر واحد امنیت سایبری و زیرساخت وزارت امنیت داخلی بود. اداره زیر نظر کربس به همراه چندین نهاد تخصصی امنیت سایبری چهار روز پیش در بیانیه‌‌ای گفتند هیچ تقلب و جابه‌جایی کامپیوتری در آرا رخ نداده است. ترامپ در توئیتش اظهارات کربس را «نادقیق» خوانده است.

آغاز لیگ فوتبال زنان در عربستان

نخستین دوره لیگ فوتبال زنان در عربستان با شرکت ۲۴ تیم آغاز شد. این مسابقات پخش تلویزیونی نخواهد داشت اما رسانه‌های عربستان برگزاری این مسابقات را گامی دیگر برای حضور بیشتر زنان این کشور در ورزش می‌دانند. این هفته همچنین یک مسابقه بین‌المللی گلف زنان در عربستان برگزار شد.

2 میلیون مبتلا در فرانسه

آمار جهانی مبتلایان به کووید ۱۹ تاکنون به ۵۵ میلیون و ۹۴۳ هزار و ۶۲۲ نفر رسیده و مرگ یک میلیون و ۳۴۳ هزار و ۳۸۸ نفر نیز بر اثر ابتلا به این بیماری تأیید شده است. همچنین ۳۸ میلیون و ۹۶۳ هزار و ۷۸۶ نفر نیز بهبود یافته‌اند. امریکا با ۱۱ میلیون و ۶۹۵ هزار و ۷۱۱ مبتلا و ۲۵۴ هزار و ۲۵۵ قربانی در صدر فهرست کشورهای درگیر قرار دارد. هند با هشت میلیون و ۹۱۲ هزار و ۹۰۷ مبتلا و ۱۳۱ هزار و ۳۱ قربانی و برزیل با پنج میلیون و ۹۱۱ هزار و ۷۵۸ مبتلا و ۱۶۶ هزار و ۷۴۳ قربانی به ترتیب جایگاه‌ دوم و سوم را در جهان به خود اختصاص داده‌اند. فرانسه با دو میلیون و ۳۶ هزار و ۷۵۵ مبتلا و ۴۶ هزار و ۲۷۳ قربانی و روسیه با یک میلیون و ۹۷۱ هزار و ۱۳ مبتلا و ۳۳ هزار و ۹۳۱ قربانی در جایگاه چهارم و پنجم این جدول قرار دارند و اسپانیا، انگلیس، آرژانتین، ایتالیا و کلمبیا به ترتیب در جایگاه‌های بعدی قرار دارند.







آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7494/5/560805/2
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها