اخبــــــار




واکنش ربیعی به شلاق خوردن یک کارگر

علی ربیعی، سخنگوی دولت و وزیر سابق کار در صفحه شخصی خود در پیام‌رسان توئیتر نوشت: در بدخوابی نیمه شب در اندیشه فرجامِ برجام و جامعه، به عادت بد همیشگی سری به فضای مجازی زدم. با تعجب، خبری تأسف‌انگیز در مورد ‎شلاق خوردن یک ‎کارگر دیدم. نمی‌دانم اتهام او چیست، اما من تاکنون در طول عمرم از هیچ کارگر و زحمتکشی شکایتی نکرده‌ام. ‌در طول دوران وزارتم، صرفاً برای یک شکایت دستور پیگیری دادم آن‌هم در مورد آخرین رئیس سازمان تأمین اجتماعی در دولت دهم بود.
به گزارش ایرنا، سخنگوی دولت در ادامه نوشت: به یاد دارم «عباس عبدی» اوایل فروردین ۹۸، به نقل از وکیل خوشنام کشور «صالح نیکبخت» که وکیل این کارگر بود، از من خواست برای رفع شبهه، نامه‌ای تنظیم کنم. من با وی صحبت کردم که هر متن مؤثری که لازم می‌داند، تنظیم کرده تا امضا کنم. اتفاقاً در خط چهارم قبل از «شکایت ندارم» خودم واژه «نداشته» را هم اضافه کردم. چون اساساً نه تنها اعتقادی به ‎شکایت ندارم بلکه به گواه همگان، وزارت کار و دفتر من همیشه محلی برای تظلم خواهی کارگران بوده است.
ربیعی با بیان اینکه من حتی حاضر نشدم عامل فوت فرزندم که به جرم قتل غیرعمد عازم زندان بود یک روز به زندان برود و رضایت دادم، گفت: من دلیل شلاق خوردن این کارگر را نمی‌دانم اما شلاق بر تن هر انسان و کارگری نگرانم کرده و آزارم می‌دهد. آقای نیکبخت وکیل این کارگر، شاهد صادقی برای کل این ماجراست‌ ‌متأسفم از فضای غیرمنصفانه کنونی که عده‌ای بدون هیچ اطلاعی، قضاوت می‌کنند و می‌نویسند و...

بازداشت پدر متهم فراری در پرونده طبری

کیومرث نیازآذری توسط حفاظت اطلاعات قوه ‌قضائیه دستگیر شد. به گزارش فارس، کیومرث نیاز آذری از زمان تأسیس وزارت اطلاعات تا سال ۸۵ ریاست اداره کل اطلاعات استان مازندران را برعهده داشت. فرزند کیومرث نیاز آذری، مصطفی نیازآذری، متهم ردیف پنجم پرونده اکبری طبری است که پس از دستگیری طبری از کشور خارج شد.
او به مشارکت در تشکیل شبکه در امر ارتشا و پرداخت رشوه به اکبر طبری به میزان ۵ قطعه زمین در بابلسر متهم است. گفته می‌شود مصطفی نیاز آذری به پشتوانه پدرش، کیومرث نیاز آذری، از رانت‌های مختلف اقتصادی بهره‌مند شده است و البته شایان ذکر است که خاندان نیازآذری بخش بزرگی از ییلاقات بندپی سوادکوه و بندپی شرقی بابل را به غنیمت گرفتند. مصطفی نیازآذری از عناصر اصلی ارتشا در شبکه اکبر طبری است که با تشکیل ۱۰ شرکت صوری در داخل و خارج از کشور با نفوذ در بستر قضایی و بانکی کشور و با فاکتورسازی و ثبت سفارش‌های صوری اقدام به خروج ارز از کشور کرده و از این طریق به اموال نامشروع زیادی نیز دست پیدا کرده است.
رسول قهرمانی، نماینده دادستان در پرونده طبری، پیرامون ارتباطات مصطفی نیازآذری و طبری گفته بود: فرار مصطفی نیاز آذری در قبال رشوه‌ای است که اکبر طبری از او گرفته است که قریب به ۱۵ هزار متر زمین و
۳ طبقه ویلای لوکس به ارزش ۴۲۰ میلیارد ریال در بابلسر است.

پیام‌های تجلیل از نیروی دریایی ارتش
 
با فرارسیدن ۷ آذر روز نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در پیامی یادآور شد که شعاع عظمت و اقتدار این نیرو، رویای استکبار جهانی و قدرت‌های فرامنطقه‌ای برای تسلط بر مؤلفه‌های امنیتی منطقه را باطل کرد. به گزارش ایسنا، در بخشی از پیام سرلشکر باقری آمده است:‌ در شرایطی که قدرت دریایی جمهوری اسلامی ایران با دو بال قدرتمند خود یعنی «نیروی دریایی ارتش» و «نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی» با ظرفیت‌سازی برای انجام مأموریت‌های بزرگ و منحصر به فرد، عمق راهبردی خود را از کرانه‌های خلیج فارس، دریای عمان و شمال اقیانوس هند به آب‌های دور و اقیانوس‌های فرادست توسعه داده و به عنوان لنگرگاه امنیت فرامنطقه‌ای به ایفای نقش‌های حساس می‎پردازد الزامات ناشی از تهدیدات متصور فراروی اقتضا می‌کند این روند پر افتخار و غرورانگیز از پیشرفت با عزم، روحیه و همت مضاعف و اقدام و حرکت پرشتاب‌تر تداوم یابد و ابعاد و شعاع گسترده‌تری بیابد. وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح هم با تبریک این روز در پیامی عنوان کرد: وزارت دفاع با تمام توان در جهت تجهیز نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران اقدام خواهد کرد.
در پیام نیروی دریایی ارتش هم آمده است:‌ فرماندهان و کارکنان نیروی دریایی ارتش اعلام می‌دارند، در راستای برقراری ثبات و امنیت و اهتزاز پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران در اقیانوس‌های دور دست و آب‌های بین‌المللی، با تمام توان اعلام آمادگی کرده و از هیچ کوششی برای بذل جان در این راه پرافتخار فروگذار نخواهند کرد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7502/2/561541/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها