اخبـــار




ظریف در دیدار «فیصل مقداد»، وزیر خارجه جدید سوریه :
ایران همچنان از روند آستانه حمایت می‌کند

گروه سیاسی/  «فیصل مقداد»، وزیر خارجه جدید سوریه در اولین سفر خارجی‌اش بعد از تصدی این سمت یکشنبه شب گذشته به تهران سفر کرد و روز گذشته در نخستین برنامه سفرش با محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و گفت‌و‌گو کرد. «فیصل مقداد» که در پی درگذشت «ولید المعلم»، وزیر خارجه پیشین سوریه به این سمت منصوب شده است، پیش از این قائم‌مقام وزیر خارجه سوریه بود. «بشار اسد»، رئیس جمهور سوریه طی حکمی فیصل مقداد را به عنوان جانشین «ولید المعلم» تعیین کرد. او ماه گذشته در سن ۷۹ سالگی درگذشت. به گزارش ایرنا، ظریف و فیصل مقداد وزرای امور خارجه ایران و جمهوری عربی سوریه در ملاقات روز گذشته مسائل مختلف دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی و همچنین مبارزه مشترک علیه تروریسم را مورد بررسی و گفت‌وگو قرار دادند؛ دو طرف با اشاره به روابط گسترده و راهبردی، بر اراده خود برای گسترش و تحکیم مناسبات تأکید و در‌خصوص توسعه روابط دوجانبه و چندجانبه اقتصادی بحث و تبادل‌ نظر کردند. ظریف در ابتدای این ملاقات یاد و خاطره مرحوم ولید المعلم وزیر امور خارجه فقید سوریه را گرامی داشت و ضمن تبریک به فیصل مقداد، آمادگی خود را برای همکاری با وزیر خارجه جدید سوریه اعلام کرد. وزیر امور خارجه ایران در این دیدار با ابراز خرسندی از ادامه روند سیاسی در سوریه، حمایت جمهوری اسلامی ایران از روند آستانه را مورد تأکید قرار داد و برگزاری اجلاس اخیر آوارگان در دمشق را مثبت ارزیابی کرد. ظریف ضمن تشریح شرایط و تحولات اخیر منطقه، ضرورت هوشیاری و همفکری بین ایران، سوریه و سایر کشورها را بیش از پیش ضروری برشمرد.

قدردانی سوریه از حمایت‌های ایران
وزیر امور خارجه سوریه نیز در این دیدار مراتب تسلیت بشار اسد رئیس جمهور و ملت سوریه به دولت و ملت ایران به مناسبت شهادت شهید فخری‌زاده دانشمند برجسته هسته‌ای و دفاعی و همچنین سردار شهید سلیمانی را ابراز و برای این دو شهید والامقام رحمت واسعه الهی مسألت کرد. فیصل مقداد با ابراز تشکر و قدردانی از حمایت‌های مستمر ایران از سوریه در مبارزه با تروریسم و افراط‌ گرایی، به اقدامات ناهنجار امریکا در منطقه که به افزایش تنش‌ها منجر شده است نیز اشاره و آن را در چارچوب ترجیح منافع رژیم صهیونیستی بر منافع امریکا در منطقه ارزیابی کرد. فیصل مقداد عزم دولت سوریه را برای ادامه مبارزه با تروریسم  مورد تأکید قرار داد و همکاری‌های مشترک دو کشور در این خصوص را مهم خواند و آن را گام اساسی به منظور بازگشت صلح و آرامش به سوریه خواند. وزیر خارجه سوریه قرار است در این سفر با دیگر مقامات ایرانی نیز دیدار کند. او امروز نیز با علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی دیدار می‌کند.

تکذیب ادعایی درباره سلامتی رهبر انقلاب

عضو دفتر نشر آثار رهبری طی توییتی به شایعه رسانه امریکایی نیوزویک درباره سلامتی رهبر معظم انقلاب پاسخ داد. مهدی فضائلی در صفحه شخصی خود نوشت: « به کوریِ چشم دشمنان و به فضل الهی و با دعای خیر ارادتمندان؛ رهبر انقلاب، سلامت و با نشاط به انجام برنامه‌های خود طبق روال مشغول هستند.»
دیروز همچنین دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری اعلام کرد: از صبح دوشنبه تصویری ساختگی با موضوع جلسه فوری مجلس خبرگان رهبری در شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌شود؛ این تصویر جعلی است و خبرگان رهبری هیچ جلسه‌ای نداشته است.

درگذشت نماینده اسبق تهران در مجلس

نماینده اسبق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی درگذشت. به گزارش ایلنا، علی اصغر زارعی نماینده سابق مردم تهران و جانشین سابق پدافند غیرعامل، از فرماندهان سپاه و از مؤسسان مرکز جنگ الکترونیک سپاه بود که بعد از جراحی سر و بستری در بیمارستان، دعوت حق را لبیک گفت.
علیرضا زارعی فرزند  آن مرحوم گفت: آیین خاکسپاری پدرم امروز سه‌شنبه ساعت ۱۰ صبح در محل قطعه ۱۹ بهشت زهرا برگزار می‌شود. با توجه به شیوع ویروس کرونا و ضرورت رعایت پروتکل‌های بهداشتی و حفظ سلامت عموم مردم، این مراسم به صورت محدود برگزار خواهد شد.  دیروز همچنین اعلام شد مرتضی شیرزادی نماینده ادوار دوم و ششم مجلس  به دلیل عوارض دیابت و بیماری کلیوی درگذشت. وی در مجلس نماینده مردم سرپل ذهاب، قصر شیرین و گیلانغرب بود.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7511/2/562433/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها