دیگه چه خبر





رئیس اسبق سیا: ترور فخری‌زاده باید محکوم شود  

   خبر اول اینکه، «جان برنان» رئیس پیشین «سیا» در گفت‌وگو با شبکه «فاکس نیوز ساندی» تصریح کرد که ترور «محسن فخری‌زاده» دانشمند هسته‌ای و دفاعی جمهوری اسلامی ایران باید محکوم شود. به‌گزارش فارس‏، برنان در خصوص نقش رژیم صهیونیستی در ترور شهید فخری‌زاده گفت:‌ «فکر می‌کنم که هنجارها و استانداردهایی از رفتارهای بین‌المللی برای کشورهای مستقل وجود دارد که ما به آن پایبند هستیم و (طبق این استانداردها) ترور را باید محکوم کرد». وی ادامه داد: «در صورتی‌که چین یک دانشمند هسته‌ای تایوان را ترور می‌کرد یا اینکه روسیه یک دانشمند هسته‌ای اوکراین را ترور می‌کرد، به‌صراحت محکوم می‌شد و (محکوم کردن) اقدام درستی هم است صرف اینکه ممکن است اسرائیل پشت این ترور بوده باشد، موجب نمی‌شود که این اقدام (ترور دانشمند ایران) به یک اقدام درست تبدیل شود».

پاسخ رسول جعفریان به سعید جلیلی

  خبر دیگر اینکه، رسول جعفریان، پژوهشگر و استاد تاریخ دانشگاه تهران به سخنان سعید جلیلی از مخالفان برجام و سیاست مذاکره واکنش نشان داد. به‌گزارش خبرآنلاین وی در پاسخ به این اظهار نظر سعید جلیلی که «سال ۹۲ به پشت خیمه دشمن رسیده بودیم، گفتند خزانه خالی است»‏ ‏ نوشت: اولاً دست از سر تاریخ بردارید. ثانیاً اصلاً با این همه تحریم ناشی از مذاکره عجیب شما، وقتی خزانه خالی است، آن طرف خیمه هم برسید، بی‌مایه، فطیر است. باید سلاح و پول و مردم باشند تا بشود کاری کرد.

دفاع وزیر خارجه عراق از گفت‌و‌گوی ایران و امریکا

  شنیدیم که، وزیرخارجه عراق با اشاره به اینکه کشورش روابط خوبی با تهران و واشنگتن دارد تأکید کرد که بازگشت این دو کشور به گفت‌وگو تأثیر مثبتی بر اوضاع منطقه و عراق دارد. به گزارش ایسنا فؤاد حسین، در حاشیه نشست گفت‌وگوی منامه گفت: روابط ایران و عراق باید بر مبنای همکاری میان دو کشور باشد و این مسأله هم به سود ایران و هم به سود عراق خواهد بود. وی گفت: ما روابط‌مان را بر اساس احترام متقابل و عدم دخالت در امور داخلی بنا می‌کنیم و ما این مسائل را در گفت‌وگو با هرکشوری خواه تهران باشد یا آنکارا یا هر کشور همسایه دیگری مطرح می‌کنیم و به نظرم روابط‌مان با ایران در همین راستا حرکت می‌کند.

 تصمیم پاکستان برای حصارکشی مرزهایش با ایران

  دست آخر اینکه،  وزیر امور خارجه پاکستان گفت که کشورش قصد دارد مرزهایش با ایران را حصارکشی کند. به‌گزارش ایسنا به نقل از روزنامه پاکستانی نیشن، شاه محمود قریشی، در جمع خبرنگاران گفت که کشورش قصد دارد علاوه بر حصار کشی مرزهایش با افغانستان، مرزها با ایران را نیز حصارکشی کند.
او گفت که حصارکشی مرزها پیش از پایان سال‌جاری کامل خواهد شد. این در حالی است که «سلیمان سویلو» وزیر کشور ترکیه هم روز یکشنبه از اتمام ساخت دیوار مرزی ۸۱ کیلومتری این کشور با ایران خبر داد.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7511/3/562438/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها