خاورمیانه




امتیاز عربستان برای خلاصی از شکایت‌های قطر

عربستان سعودی در راستای توافق آشتی کشورهای شورای همکاری خلیج فارس اعلام کرد در صورت عقب نشینی قطر از شکایت‌های خود در دادگاه‌های بین‌المللی، حریم هوایی خود را به روی این کشور باز می‌کند. به گزارش ایسنا به نقل از «ان بی‌سی» نیوز، این دو بند محور اصلی توافق آشتی شورای همکاری خلیج فارس بوده است. گفته می‌شود یکی از پرونده‌های قطر که مورد توجه عربستان قرار دارد، درخواست 5 میلیارد دلاری برای جبران خسارت‌هایی است که کشورهای محاصره‌کننده به قطر وارد کرده‌اند.

اپوزیسیون، اکثریت قاطع مجلس کویت

انتخابات مجلس ملی کویت برای تعیین 50 کرسی، با ورود 31 نماینده جدید نتایج غافلگیرکننده‌ای را رقم زد. به گزارش ایرنا، در این انتخابات که روز شنبه برگزار شد 324 نفر از جمله 29 زن مشارکت کردند اما نمایندگان حامی و نزدیک به دولت نتوانستند موفقیتی کسب کنند و کرسی‌ها را به اپوزیسیون‌ها واگذار کردند. همچنین هیچ یک از نامزدهای زن نیز رأی نیاوردند.
«عبدالواحد خلفان»، کارشناس مسائل سیاسی این نتایج را غیرمنتظره عنوان کرد و گفت: «مجلس فعلی عملکرد قابل قبولی نداشت و پرونده‌های فساد افزایش یافته بود بنابراین این نتیجه از سوی مردم قابل پیش‌بینی بود. کویتی‌ها با وجود محدودیت‌های بهداشتی و باران شدید مشارکتی 70 درصدی داشتند. اما این نتیجه مطالبات از مجلس بعدی را بیشتر می‌کند.»

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7511/4/562443/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها