اخبـــــار



از سوی مرکز ماهر و طی 6 ماه انجام شد
رصد 12 میلیون آدرس اینترنتی در کشور

مرکز ماهر از رصد ۱۲ میلیون آدرس اینترنتی در کشور طی ۶ ماه اخیر خبر داد و اعلام کرد: بیش از ۱۹ هزار هشدار مختلف به مالکان این IP‌ها داده شده است.
به‌گزارش «ایران»، مرکز مدیریت امداد و هماهنگی عملیات رخدادهای رایانه‌ای(ماهر)، مجموع آسیب‌پذیری‌های مهم کشف شده در رصد فضای IP کشور را توسط سامانه‌های مرکز ماهر در سال ۹۹ به تفکیک ماه منتشر کرده است.
بر اساس امکانات سپر دفاعی دژفا، فضای IP کشور نسبت به آسیب‌پذیری‌های دارای درجه خطر بالا و خطرناک به‌صورت مستمر رصد می‌شود. مرکز ماهر اعلام کرده که در ۶ ماه اخیر حدود ۱۹۳۰۰ هشدار مختلف به مالکان IP‌ها ارسال شده است. این اطلاع‌رسانی باعث کاهش حدود۴۰ درصدی این آسیب‌پذیری‌ها در ۶ ماه منتهی به آبان شده است. مقایسه ماهانه مجموع آسیب پذیری‌های مهم کشف شده از رصد ۱۲ میلیون آدرس اینترنتی نشان می‌دهد که در خردادماه شمار آسیب‌پذیری آدرس‌های IP کشور حدود ۴۴۸۵ مورد و در تیرماه ۴۶۳۲ مورد بوده است. این درحالی است که این آسیب پذیری‌ها در مهرماه ۲۹۱۹ مورد و در آبان ماه به ۲ هزار و ۷۰۲۶ مورد رسیده است.

خرید آنلاین با رمز ارز چینی ممکن شد

رمز ارز چین از امروز کاربرد مهم و گسترده‌ای یافته و از آن می‌توان برای خرید انواع کالا و خدمات در برخی فروشگاه‌های آنلاین استفاده کرد. به‌گزارش مهر، فروشگاه آنلاین چینی مشهور JD.com از امروز یوان دیجیتال را برای خرید کالا در وب سایت خود می‌پذیرد. این اولین بار است که یک سایت خرید و فروش آنلاین در دنیا استفاده از رمز ارز برای خرید کالا را ممکن می‌کند. در حال حاضر این خدمات برای عده‌ای محدود از ساکنان شهر سوژو در نزدیکی شانگهای ارائه شده، اما گامی مهم و رو به جلو در جهت عادی‌سازی استفاده از رمز ارز محسوب می‌شود. تلاش برای ارائه این خدمات توسط سایت یادشده از آوریل سال ۲۰۱۹ آغاز شد و در آن زمان فروشگاه‌های فیزیکی JD.com پذیرش رمز ارز را آغاز کردند. قرار است بانک مرکزی چین بر استفاده از این یوان دیجیتال نظارت داشته باشد. این امر موجب می‌شود رمز ارز مذکور از ثبات بیشتری برخوردار باشد و مردم نیز به آن بیشتر اعتماد کنند. پیش‌از این کشورهایی مانند ونزوئلا و ژاپن هم از استفاده از ارز رمزهای مورد حمایت دولت خبر داده بودند.

تولید گوشی با دوربین جداشونده

شرکت اوپو به‌دنبال تولید تلفن همراه جدیدی است که دوربین آن به‌ شکل یک بخش مجزا و کاملاً جداشونده طراحی شده است. به ‌گزارش فارس، امکان جدا کردن دوربین گوشی جدید اوپو باعث می‌شود که برای تهیه عکس‌های سلفی دیگر نیازی به نگاه کردن به تلفن همراه نباشد و این کار با جدا کردن دوربین از گوشی براحتی صورت بگیرد. تا پیش از این گوشی‌هایی با دوربین‌های کشویی یا دوربین‌هایی در زیر نمایشگر گوشی تولید شده بودند، اما تولید گوشی که بتوان دوربین آن را جدا کرده و در دست قرار داد، کاملاً تازگی دارد. دوربین جداشونده این گوشی دارای دو لنز بوده و از امکاناتی مانند پرت یو‌اس‌بی‌– سی، ان‌اف‌سی، وای‌– فای و بلوتوث نیز برخوردار است. همچنین می‌توان این دوربین را به‌طور مستقل به باتری متصل کرد تا برق آن برای تداوم فعالیت تأمین شود. هنوز مشخص نیست این گوشی جدید با چنین دوربینی چه زمانی روانه بازار می‌شود، زیرا اوپو فعلاً تنها این اختراع را به ‌نام خود ثبت کرده و خبری از قطعی شدن استفاده از آن نیست. اوپو قبلاً از احتمال تولید گوشی با نمایشگر لوله شدنی نیز خبر داده بود.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7511/17/562503/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها