دیگه چه خبر





مخالفان توصیه اشکنه پیاز داغ را فراموش کرده‌اند!

   خبر اول اینکه، سایت عصر ایران در یادداشتی اگر چه انتقاداتی را به عملکرد دولت وارد دانست اما نوع مواجهه متفاوت مخالفان دولت روحانی با دولت احمدی‌نژاد را نکته قابل تأملی دانست و برای نمونه به انتقادات آیت‌الله علم‌الهدی امام جمعه مشهد از وضعیت اقتصادی و تورم و گرانی اشاره کرده است. نویسنده نوشته: همین امام جمعه مشهد در زمان احمدی‌نژاد  در سال 91 از همین تریبون که روحانی را آماج حملات خود قرار می‌دهد، فرموده بودند: «اگر مرغ در دسترس نیست آن را با یک ماده پروتئینی دیگر جایگزین کنید. مشهدی‌ها؛ مگر اشکنه پیاز داغ را یادتان رفته و آن زندگی را فراموش کرده‌اید؛ مگر قرار است برنامه همان باشد که قبلاً ‌بوده است.» این سخنان نشان می‌دهد که اگر دوستان سر کار باشند، می‌شود شرایط اقتصادی را تحمل کرد و اشکنه خورد اما اگر مخالفان، قدرت را در دست داشته باشند، باید از وضع مردم شکایت کنیم و فریاد سر دهیم که وااسلاما که مردم مرغ ندارند که بخورند. عصر ایران افزود: جالب است همه آنهایی که این روزها از عزت در سیاست خارجی حرف می‌زنند و می‌گویند در دولت روحانی عزت کشور زیر پا گذاشته شده است، وقتی سعید جلیلی به ترکیه رفته بود تا با اردوغان دیدار کند و نخست‌وزیر آن روز ترکیه حاضر نشد به استقبال جلیلی بیاید، سکوت کرده بودند. آن روز که دبیر شورای عالی امنیت ملی چند لحظه‌ای جلوی در بسته ایستاد تا بالاخره با پیام‌های ارسالی وارد ساختمان شد بدون اینکه هیچ استقبال رسمی از او صورت بگیرد، اگر همین اتفاق برای معاونِ معاون وزارت خارجه دولت دوازدهم اتفاق می‌افتاد، امروز کفن‌پوش به خیابان می‌آمدند و فریاد سر می‌دادند که چه نشسته‌اید که عزت کشور به تاراج رفت.

امریکا ۲ فرد مرتبط با ایران را تحریم کرد

  خبر دیگر اینکه، وزارت خزانه‌داری امریکا از اعمال تحریم علیه ۲ فرد «مرتبط با وزارت اطلاعات ایران» خبر داد. به‌ گزارش ایسنا، وزارت خزانه‌داری امریکا روز دوشنبه با صدور بیانیه‌ای از اعلام تحریم علیه محمد باصری و احمد خزایی در ارتباط با وزارت اطلاعات ایران خبر داد. امریکا مدعی است این دو فرد در آنچه «ربودن رابرت لوینسون» خوانده شده، دست داشته‌اند و به همین دلیل هدف تحریم قرار گرفته‌اند.
رابرت لوینسون یک شهروند امریکایی و کارمند اف‌بی‌آی بود که امریکا مدعی است سال 1385 در ایران ربوده شده است. وزارت خارجه ایران با رد این ادعا تأکید دارد که بنا بر اسناد معتبر، نامبرده سال‌ها قبل خاک ایران را به مقصد نامعلومی ترک کرده و وزیر امور خارجه وقت امریکا هم به این واقعیت اذعان کرده است.

ادامه بازداشت متخلفان در آبسرد

  دست آخر اینکه،  دادستان عمومى و انقلاب دماوند از بازداشت هشت نفر دیگر در خصوص پرونده تخلفات مالى و ساختمانى در شهردارى آبسرد خبر داد. به گزارش ایلنا، محمدتقى تقی‌زاده از بازداشت هشت نفر دیگر در خصوص پرونده تخلفات مالى و ساختمانى در شهردارى آبسرد خبر داد و عنوان کرد: این افراد در روز جارى و توسط اداره اطلاعات شهرستان دماوند بازداشت شده‌اند. دادستان عمومى و انقلاب دماوند خاطرنشان کرد: شش نفر از این افراد از پرسنل شهردارى، یک نفر عضو شوراى شهر دماوند و یک نفر نیز از پیمانکاران مرتبط با شهردارى بوده است. تحقیقات تکمیلى در خصوص این پرونده در حال جریان است.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7518/3/563358/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها