ایران در ایران




پاییز امسال در گلستان چقدر باران بارید؟

گرگان - مدیرکل هواشناسی گلستان گفت: در فصل پاییز ۹۹، میانگین بارش استان ۷۷.۸ میلیمتر بوده که این میزان بارش، ۳۹ درصد نسبت به متوسط این فصل در درازمدت و ۲۱ درصد نسبت به پاییز سال گذشته کاهش داشته است.
نوربخش داداشی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در پاییز امسال بیشترین میزان بارش در حوضه شهرستان مینودشت به میزان ۱۴۹.۹ میلیمتر و کمترین بارش در حوضه شهرستان گنبدکاووس به میزان ۴۷.۱ میلیمتر به ثبت رسیده است. وی در ادامه گفت: در پاییز ۹۹، میانگین دمای استان ۱۳.۹ درجه سانتیگراد به ثبت رسید که این میزان ۰.۸ درجه نسبت به متوسط این فصل کاهش داشته است.
داداشی افزود: حداکثر دمای ثبت شده در این فصل، ۳۷.۲ درجه در گنبد کاووس و حداقل دمای ثبت شده ۴- درجه سانتیگراد در آزادشهر بوده است. مدیرکل هواشناسی گلستان خاطرنشان کرد: میانگین بارش استان در آذرماه ۲۵.۱ میلیمتر بوده که نسبت به درازمدت ۴۸ درصد کاهش داشته است. همچنین میانگین دمای استان در این ماه، ۷.۲ درجه سانتیگراد بود که نسبت به متوسط دمای این ماه، ۱.۸ درجه کاهش را نشان می‌دهد.

امام جمعه شوشتر بر اثر سانحه رانندگی درگذشت

اهواز - بامداد دیروز امام جمعه شوشتر در یک سانحه رانندگی در محور رامهرمز- هفتگل درگذشت.
حجت‌الاسلام شکرالله سلیمانی بامداد شنبه با خودرو شخصی خود در محور رامهرمز- هفتگل و در ۱۵ کیلومتری رامهرز دچار حادثه شد و بر اثر شدت جراحات وارده درگذشت. مراسم تشییع پیکر امام جمعه شوشتر امروز یکشنبه از امیدیه به سمت روستای دهملا برگزار می‌شود.
 مرحوم سلیمانی حدود یک دهه امام جمعه شوشتر بود و از ائمه جمعه باسابقه در استان خوزستان محسوب می‌شد. او همچنین در گذشته، امام جمعه شهرستان‌های باغملک و بهبهان نیز بود.

سرنوشت کرونایی طایفه‌ای که اعتقاد داشت «ما مبتلا نمی‌شویم»

بوشهر- رئیس شبکه بهداشت و درمان تنگستان گفت: گمان «بیماری تنها برای دیگران است و ما مبتلا نمی‌شویم »طایفه تنگستانی را به کام کرونا کشاند. به‌گزارش ایسنا عادل مقدس افزود: این گمان که «بیماری کرونا تنها برای دیگران است و ما مبتلا نمی‌شویم»، خیالی واهی است و چه‌ بسا با از دست رفتن عزیزانی از طریق این بیماری، سال‌ها از سهل‌انگاری خودمان پشیمان باشیم. وی بیان کرد: متأسفانه به‌دلیل بی توجهی خانواده‌ها به رعایت پروتکل‌های بهداشتی و برگزاری مراسم دورهمی، تعداد زیادی از افراد یک طایفه در تنگستان به بیماری کرونا مبتلا شدند.
این مسئول افزود: بیماری کرونا در بسیاری  مواقع خاموش و بدون علامت در بدن افراد فعالیت می‌کند و همین امر موجب می‌شود تا در یک مراسم دورهمی، یک بیمار بدون علامت براحتی افراد دیگر را مبتلا کند.
رئیس شبکه بهداشت و درمان تنگستان اظهار کرد: آنچه ما را بیش از پیش نگران می‌کند این است که این بیماری موجب شود افراد در معرض خطری مانند سالمندان، افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای، بیماران خاص و... که آسیب‌پذیرترین افراد در برابر این بیماری هستند صدمه ببینند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7527/6/564439/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها