بیش از دو برابر خانه‌های تخریب شده بم، مسکن ساخته شد



معاون بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اشاره به کل هزینه‌های انجام شده توسط بنیاد مسکن برای بازسازی شهرستان بم پس از زلزله اظهار داشت: به طور کلی 1.7 میلیارد دلار برای بازسازی هزینه شد و 5.2 میلیون متر مربع ساختمان مسکونی به احداث رسید.
عزیزالله مهدیان درباره واحدهای مسکونی آسیب دیده در شهر و روستای شهرستان بم گفت: در شهر بم 19 هزار و 224 واحد مسکونی تحت تأثیر زلزله قرار گرفت که خانوار اصلی در این شهر 25 هزار و 222 خانوار بود که از این تعداد 24 هزار و 9 خانوار فرعی بودند یعنی برای مثال فرزندی پس از ازدواج، با والدین خود در یک واحد سکونت داشت.
معاون بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ادامه داد: 5 هزار و 248 خانوار هم مستأجر بودند که قبل از زلزله مسکن نداشتند. همچنین 7 هزار و 96 واحد تجاری و 24 هزار و 332 واحد مسکن روستایی تحت تأثیر زلزله بم قرار گرفتند.
معاون بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اشاره به واحدهای مسکونی، تجاری، عمومی در شهر و روستاهای شهرستان بم گفت: در جریان بازسازی، حدود 33 هزار واحد مسکونی شهری و 7 هزار و 378 واحد تجاری ساخته شد. همچنین از آنجایی که اغلب خانه‌های بم خانه‌باغ بودند و عموماً حصارکشی این خانه‌ها تخریب شده بود، 4 هزار و 663 واحد هم حصارکشی شدند.
مهدیان ادامه داد: همچنین 97 واحد عمومی را که مالکیت خصوصی داشتند بازسازی کردیم و در روستاها حدود 30 هزار واحد احداث شد. در نهایت 70 هزار و 655 نفر تسهیلات گرفتند و در آن دوره 610 میلیارد تومان تسهیلات بانکی پرداخت شد. اکنون هیچ خانواری ناشی از زلزله بم مشکل مسکن ندارد./ایلنا



آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7527/7/564448/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها