ایران در ایران




پیش‌فروش قبر در امامزادگان اصفهان ممنوع است

اصفهان - مسئول بازرسی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: پیش فروش قبر در امامزادگان ممنوع است و نباید بدون دریافت مجوز از کمیسیون قبور استان، مجوز دفن در امامزادگان صادر شود.‌
به‌گزارش مهر، حمید بخشی با بیان اینکه کمیسیون قبور در ادارات اوقاف فعال است، افزود: همه هزینه‌های قبر در کمیسیون قبور شهرستان و استان بررسی می‌شود و مجوز قبر صادر می‌شود.
وی با بیان اینکه هیچ یک از امامزادگان بدون دریافت مجوز از کمیته قبور استان اجازه صدور مجوز دفن در امامزادگان را ندارند، تصریح کرد: پیش فروش قبر هم ممنوع است و نظارت مستمری در این زمینه داریم.
مسئول بازرسی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با بیان اینکه قیمت همه قبور امامزادگان در سامانه جامع سازمان اوقاف درج شده است، اضافه کرد: چنانچه شهروندان بخواهند در زمینه خرید قبر تخفیف بگیرند می‌توانند از سامانه جدید تعریف شده اقدام کنند.
وی در خصوص بخشیده شدن اجاره برخی از مستأجران موقوفات با توجه به شیوع کرونا ابراز داشت: در این زمینه حدود ۶۰۰ مورد برای معرفی به سازمان اوقاف و امور خیریه شناسایی شده که برای آنها مجوز تخفیف دو سال اجاره بها را دریافت کنیم.

ضرورت ردیف دار کردن بودجه احیای تالاب انزلی

رشت- مدیرکل محیط زیست گیلان گفت: عدم تعیین ردیف اختصاصی برای بودجه دو هزار و ۵۵۸ میلیارد تومانی احیای تالاب انزلی سبب می‌شود دستگاه‌های مسئول به وظایف خود عمل نکنند. ساسان کفایی با بیان اینکه در گیلان مناطق چهارگانه حفاظت محیط‌ زیست را در ۱۵ منطقه داریم، گفت: مناطق ۱۵ گانه به اضافه شش منطقه شکار ممنوع، ۱۹.۵ درصد از خاک گیلان را شامل می‌شود. مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان با اشاره به اینکه طیف وسیعی از دستگاه‌ها در خصوص حفاظت از منابع زیستی بویژه تالاب انزلی دخیل هستند، افزود: امسال کارگروه ملی تالاب‌های کشور با قید فوریت برنامه احیای این تالاب را تصویب کرد. وی ادامه داد: دوهزار و ۵۵۸ میلیارد تومان بودجه طی یک برنامه هفت ساله برای احیای تالاب انزلی پیشنهاد شد و برای این منظور بیش از ۴۰ دستگاه در این خصوص دارای تکلیف هستند.
کفایی با بیان اینکه دوهزار و ۱۰۰ میلیارد تومان از مبلغ مذکور مربوط به تصحیح سیستم تصفیه فاضلاب رشت، انزلی و صومعه سرا است، عنوان کرد: تا زمانی که موضوع فاضلاب ساماندهی نشده و رسوبات وارد تالاب شوند نمی‌توانیم به نتیجه مطلوبی برسیم. مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان با تأکید بر اینکه اهمیت تالاب انزلی از دریاچه ارومیه کمتر نیست، اضافه کرد: این تالاب اهمیت بین‌المللی دارد و ساماندهی و نظارت بر آن بر عهده سازمان محیط‌ زیست است.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7527/11/564498/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها