آموزش تیراندازی با روبات‌های جنگجو





علیرضا احمدی- آموزش سربازان، پلیس و نیروهای نظامی، موضوع مهمی است که در میادین نبرد، گروگانگیری و... می‌تواند به این نیروها کمک کند تا مأموریت خود را با موفقیت به پایان برسانند.
امروزه هدف‌های تمرینی در میادین تیراندازی، ثابت هستند و اگر هم متحرک باشند شباهت چندانی به انسان‌ها ندارند که این موضوع می‌تواند تا حدی بر کارآیی سربازی که برای نخستین بار وارد میدان جنگ می‌شود تأثیرگذار باشد. در همین راستا کمپانی Marathon Targets روبات‌هایی ویژه طراحی کرده که نیروهای نظامی می‌توانند در تیراندازی‌های آموزشی خود، آنها را نشانه بگیرند و این روبات‌ها را دنبال کنند.
«رالف پتروف» مدیر این کمپانی به «دیجیتال ترندز» گفت: این روبات‌های خودران و مجهز به هوش مصنوعی می‌توانند یک میدان نبرد واقعی را برای سربازان رقم بزنند و نیروهای نظامی به آنها تیراندازی کنند. این روبات‌ها دائم فرار می‌کنند تا سربازان به‌دنبال آنها بدوند و در حال حرکت نشانه‌گیری کنند. روبات‌های ماراتن، روی چرخ حرکت می‌کنند و شبیه روبات‌های مانکن در فروشگاه‌ها به چشم می‌آیند. اگر یکی از روبات‌ها در میدان تیراندازی زمین بخورد روبات‌های اطراف وی متفرق می‌شوند، می‌دوند یا روی زمین غلت می‌زنند و... چراکه احساس خطر می‌کنند و درست مانند سربازان واقعی به‌دنبال مکانی امن‌تر می‌گردند.
این روبات‌های خودران، تجهیزاتی مشابه خودروهای خودران دارند که یکی از آنها تکنولوژی lidar است. این تکنولوژی برای مسیریابی و ممانعت از سقوط، در این روبات مورد استفاده قرار می‌گیرد. در این روبات هوشمند همچنین اسپیکرهایی نصب شده که روبات‌ها می‌توانند با یکدیگر حرف بزنند و میدان تیراندازی و جنگ را طبیعی‌تر جلوه دهند. این روبات‌ها با 57گویش مختلف می‌توانند کلماتی را به زبان بیاورند. از آنجا که این روبات‌ها سربازان را دشمن خود می‌پندارند حتی ممکن است در گفتار آنها بد و بیراه‌هایی نیز شنیده شود تا سربازانی کاملاً طبیعی به چشم بیایند.
گفتنی است این روبات‌ها گاه نیز صحنه‌های گروگانگیری یا ایجاد سپر انسانی با رهگذران غیرنظامی را بازسازی می‌کنند تا نیروهای پلیس بتوانند در این موارد نیز آموزش‌هایی کاملاً واقعی ببینند. این روبات‌های 500 پوندی، موتورالکتریکی و باتری دارند و می‌توانند با سرعت معمولی یک انسان بدوند. همچنین این روبات‌های خودران در صورت زخمی شدن، زیر لب غرغر می‌کنند و اگر هم کشته شوند، جیغ می‌کشند و ناگهان به زمین می‌افتند. لاستیک چرخ‌های این روبات‌ها هم ضد گلوله و ضد پنچر شدن هستند و در برابر گلوله‌ها کاملاً دوام می‌آورند به همین دلیل هم برای مدت زیادی می‌توان از آنها استفاده کرد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7527/17/564513/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها