اخبـــــار



بنا بر اعلام معاون فنی گمرک ایران
 3400 تلفن همراه لغو رجیستری شد

معاون فنی گمرک ایران با اعلام اینکه هرگونه تخلفی در ثبت رجیستری به لغو آن، برخورد با خاطیان و عدم برگشت وجه واریزی منتهی می‌شود که در چند روز گذشته ۳۴۰۰ مورد حذف شده است، ابعاد قابل تأملی از جریان واردات گوشی همراه مسافر و بویژه در مدت اخیر درباره ورود حجم بالایی از آیفون ۱۲ را مطرح کرد و گفت که موضوع در حال بررسی است و در هفته جاری تصمیم‌گیری می‌شود.
به گزارش ایسنا، مهرداد جمال ارونقی گفت: البته حساسیتی که انجمن واردکنندگان موبایل به خرج می‌دهد طبیعی است، چرا که مقادیر زیادی گوشی موبایل اکنون در گمرک مانده و واردکنندگان تجاری ماه‌ها در انتظار تخصیص و تأمین ارز هستند، مصوبات ستاد هماهنگی اقتصادی نیز در راستای ترخیص این کالا از محل «ارز متقاضی» کمکی به واردکنندگان تجاری این کالا نکرد؛ از این‌رو با توجه به تسهیلاتی که در خصوص واردات گوشی موبایل همراه مسافر از سوی گمرک برای مسافران اعمال شده، طبیعی است که واردکنندگان به‌صورت تجاری، تصور کنند راه برای ورود غیرقانونی گوشی‌های موبایل از این طریق فراهم شده است در صورتی که این‌طور نیست.
این مقام مسئول در گمرک ایران در مورد اشاره انجمن واردکنندگان موبایل به خلأ قانونی در شیوه نامه رجیستری غیرحضوری توضیح داد: هیچ فرآیند جدیدی به روند قبلی اضافه نشده و فرآیندها و کنترل‌های قبلی نیز حذف نشده است. آنچه اتفاق افتاده این است که در رویه قبلی بدون هرگونه کنترلی در گمرک، مسافر بعد از ورود می‌توانست نسبت به رجیستری کردن موبایل خود اقدام کند یا افراد سودجو به اسم مسافران، گوشی‌های مختلف را رجیستر می‌کردند بدون اینکه حتی مسافر در جریان باشد و متعاقب آن کنترل‌هایی که بعد از ۱۲ مهر سال‌جاری برای حضوری کردن رجیستری موبایل صورت گرفت و تبعاتی که در گمرکات و مبادی ورودی اتفاق افتاد، در نهایت تصمیم گرفته شد که حتماً گوشی موبایل توسط متصدیان گمرک در بدو ورود به همراه مسافر چک و مشخصات گوشی و هویت مسافر وارد سیستم شود، بر این اساس در اسرع وقت کنترل‌ها انجام و بعد اجازه ادامه مسیر مسافر داده می‌شود و مابقی فرآیند بعد از ورود مسافر به داخل کشور در فرصت یک ماه صورت می‌پذیرد.
معاون فنی گمرک ایران در ادامه به سوءاستفاده‌های احتمالی در جریان رجیستری غیرحضوری در روزهای ابتدایی آن اشاره و اعلام کرد باید توجه داشت که مطابق بخشنامه گمرک ایران هر مسافر ورودی به ایران سالانه صرفاً «یک گوشی تلفن همراه» می‌تواند به همراه خود وارد و ثبت کند، اما درصورتی که در هنگام اجرای طرح، برخی افراد سودجو نسبت به رجیستری کردن تعداد بیشتری گوشی یا ترفندهای دیگر اقدام کرده و به نحوی با یک گذرنامه تعداد بالایی شماره ثبت کنند قطعاً در خصوص لغو یا حذف این گوشی‌ها و عملاً لغو رجیستری آنها اقدام خواهد شد.

نشست آنلاین شرکت‌های دانش‌بنیان ایران
و هند برگزار می شود

نشست آنلاین شرکت‌های دانش‌ بنیان و فناور ایران و هند با هدف توسعه صادرات با حمایت مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری بهمن ماه برگزار می‌شود.
به گزارش ایرنا حضور در هیأت‌های تجاری بین‌المللی همواره از طرف دولت‌ها مورد حمایت قرار گرفته است و بر همین مبنا کریدور توسعه صادرات و تبادل فناوری نیز به‌عنوان بازوی اجرایی مرکز تعاملات بین‌المللی علمی و فناوری ریاست جمهوری در توسعه صادرات محصولات دانش‌ بنیان، از اعزام و پذیرش هیأت‌های تجاری در راستای توسعه صادرات محصولات دانش‌بنیان حمایت می‌کند.
براساس اختیارات مرکز و در راستای حمایت از صادرات کالاها و خدمات دانش‌ بنیان، نفوذ و حضور صادراتی در بازارها، افزایش سهم بازار موجود، پرداخت بخشی از هزینه‌های اعزام «هیأت‌های صادراتی، بازاریابی و سرمایه‌گذاری محصولات دانش‌بنیان» در چارچوب این آیین‌نامه قابل اقدام است. در همین راستا، در نشست آنلاین میان شرکت‌های دانش بنیان و فناور، شرکت‌ها می‌توانند درحوزه‌های مختلف عمران و ساخت، خودرو و صنایع وابسته، صنایع کامپوزیت و مواد پیشرفته، صنایع و محصولات پلیمری، صنایع داروهای گیاهی و صنعتی، سلامت و بهداشت و تجهیزات پزشکی و فناوری اطلاعات و پویانمایی شرکت کنند.
مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با برگزاری این نشست در تلاش است تا تعاملات فناورانه ایران و هند توسعه یابد. این رویداد فناورانه ۱۲ بهمن‌ماه آغاز می‌شود و مهلت ثبت‌ نام برای شرکت‌های متقاضی تا ۲۲ دی‌ماه سال‌ جاری است.
علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر به آدرس اینترنتی www.tesc.ir مراجعه کنند.

تعریف از گوگل برای محققان این شرکت قانون شد

طبق گزارشی جدید گوگل با وضع قانونی از محققانش خواسته تا فناوری‌های این شرکت را مثبت نشان دهند و از آنها تعریف کنند.
به گزارش مهر، آلفابت (شرکت مادر گوگل) در سال ۲۰۲۰ میلادی قوانین سختگیرانه «موضوعات حساس» را برای تحقیقات پژوهشگرانش وضع کرده است.طبق اطلاعات به دست آمده، این شرکت حداقل در سه مورد از مؤلفان تحقیقات خواسته فناوری‌هایش را به شیوه‌ای منفی نشان ندهند. در فرآیند جدید بررسی تحقیقات گوگل از محققان خواسته شده تا قبل از پرداختن به موضوعاتی مانند تحلیل چهره و دسته‌بندی نژادی، جنسیتی یا سیاسی با تیم‌های حقوقی، سیاستگذاری و روابط عمومی مشورت کنند.
در وب سایت یکی از محققان گوگل درباره قانون جدید آمده است: پیشرفت‌های فناورانه و افزایش پیچیدگی محیط خارج ازشرکت به ایجاد شرایطی منجر شده که به نظر می‌رسد پروژه‌های ساده چالش‌های اخلاقی، قانونی یا حتی حقوقی به وجود می‌آورد. هرچند تاریخ این پست مشخص نیست اما به گفته کارمندان فعلی گوگل، قانون مذکور از ماه ژوئن اجرایی شده است. این درحالی است که چندی قبل گوگل یکی از محققانش به‌نام «تیمنیت گبرو» را اخراج کرد. او رهبر یک تیم ۱۲ نفره از پژوهشگران بود که روی اخلاق در حوزه نرم‌افزار هوش مصنوعی تحقیق می‌کرد. گبرو ادعا می‌کند پس از آنکه درباره دستور عدم انتشار تحقیقی سؤالاتی پرسید، اخراج شده است. در تحقیق مذکور ادعا شده بود هوش مصنوعی که کلام را تقلید می‌کند معایب زیادی دارد. البته هنوز مشخص نیست این تحقیق در فرآیند «موضوعات حساس» بررسی شده است یا خیر. گفتنی است تا کنون گوگل از اظهار نظر درباره این قانون خودداری کرده است.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7527/17/564514/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها