یازدهمین دوسالانه ملی سرامیک به کار خود پایان داد



گروه فرهنگی/ یازدهمین دوسالانه ملی سرامیک ایران به دبیری همت هیربد آزاد روز جمعه 29 آذرماه به کار خود پایان داد. این دوسالانه در آبان ماه به دلیل محدودیت‌های ناشی از شیوع بیماری کرونا به صورت مجازی افتتاح شد و به‌جای مراسم افتتاحیه تصاویری از چیدمان آثار در فرهنگسرای نیاوران از طریق لایو اینستاگرام برای مخاطبان پخش شد.
قرار است طبق اعلام ستاد برگزاری دوسالانه، اسامی هنرمندان برگزیده و مراسم اختتامیه در روزهای آتی اطلاع‌رسانی شود.
سید‌عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، سید مجتبی حسینی معاون امور هنری، هادی مظفری مدیرکل هنرهای تجسمی و هیربد همت آزاد دبیر یازدهمین دوسالانه ملی سرامیک ایران طی متونی جداگانه پیام‌هایی برای این دوره از دوسالانه سرامیک منتشر کردند.
در بخشی از پیام صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی آمده است: «امروز نیز، هنرمندان سرامیست، با نگاهی معاصر که هم در مضامین و هم در فرم و تکنیک نمود دارد آثاری را تولید و عرضه کرده‌اند که برگی دیگر بر افتخارات تاریخ هنر سرامیک ایران افزوده است. دوسالانه یازدهم سرامیک که پس از چند سال وقفه در شرایطی دشوار برگزار شده است، این نوید را می‌دهد که هنر و هنرمندان همواره می‌توانند بارقه امید و کار و آفرینش را در سخت‌ترین شرایط و موقعیت‌ها برای جامعه روشن نگه دارند. اگرچه شرایط دشوار شیوع ویروس کرونا در ایران و جهان، سبب تعطیلی و نیمه‌کاره ماندن فعالیت‌های فرهنگی و هنری شده است، با این‌حال می‌توان در چنین موقعیتی و با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی جریان‌های هنری را حفظ کرد و اشاعه داد.»
همچنین در بخشی از پیام حسینی، معاون امور هنری آمده است: «یازدهمین‌ دوسالانه سرامیک‌ ایران اگرچه از پس چند سال سکوت و در صعب ایام‌ کرونا برگزار می‌گردد اما به فرخندگی فعالیت فرهیخته هنرمندان و بسترسازی روزآمد متولیان و چشمداشت مخاطبان آگاه، رویدادی خواهد بود که صحنه به صحنه، آوردگاه آرمان‌ها و آرزوهای انسان این عصر باشد و در نوآوری‌ها و نوزایی‌های هنرمندان‌ سرامیک، جهانی نو خلق گردد.»
هیربد همت آزاد، دبیر یازدهمین دوسالانه ملی سرامیک در پیام خود در مورد آثار برگزیده و داوری این دوسالانه نوشت: «آثار این نمایشگاه هم به لحاظ استفاده از ساختارهای تکنیکی مناسب در جهت بیان ایده و هم به لحاظ نمایش گرایش‌های مختلف هنری دارای سطحی درخور توجه بودند. این سطح از بالندگی قابل ستایش است. اما این امر چالش‌های بیشتری در انتخاب نهایی آثار برگزیدگان ایجاد کرد. شورای داوری نهایی بر‌اساس درون‌مایه دوسالانه، ساختارهای هویتی رسانه سرامیک و مؤلفه‌های امروزی هنر، پس از بحث و تبادل‌نظر 3 اثر را به عنوان برگزیده دوسالانه و 7 اثر را شایسته تقدیر دانستند. متأسفانه به سبب محدودیت‌های ناشی از بیماری کرونا حضور ژاک کافمن هنرمند سرامیست شناخته شده بین‌المللی در جمع داوران نهایی میسر نشد و تنها از مشاوره و نظر ایشان در فضای مجازی بهره‌‌مند شدیم.»


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7527/19/564523/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها