کشف 14 میلیارد تومان اموال مسروقه از 670 مجـــرم




گروه حوادث- مرجان همایونی:
چهلمین مرحله از طرح رعد پلیس پیشگیری پایتخت با دستگیری 670 متهم و کشف 14 میلیارد تومان اموال مسروقه پایان یافت.
به‌گزارش «ایران»، صبح دیروز رئیس پلیس تهران بزرگ بابیان اینکه در این طرح 34 باند سرقت، زورگیری، کیف‌قاپی و موبایل‌قاپی با اجرای 312 حکم قضایی، منهدم شده گفت: متهمان دستگیر شده به 802 فقره سرقت اعتراف کردند و ارزش اموال مسروقه 14 میلیارد تومان برآورد شده است. در این طرح هفت قبضه سلاح جنگی و شکاری، 98 عدد مهمات جنگی و 101 قبضه سلاح سرد کشف شد؛ سلاح‌های سرد مکشوفه بیشتر در خفت‌گیری و زورگیری استفاده می‌شده است.سردار حسین رحیمی، در حاشیه این طرح ضمن تسلیت به خانواده کوهنوردانی که در حادثه سقوط بهمن جان باختند درباره اقدامات پلیس در این حادثه گفت: در تهران هفت پایگاه پلیس کوهستان وجود دارد که عوامل و نیروهای آن بیشتر در محدوده‌های پارک‌ها و مناطق کوهستانی فعالیت دارند، در حادثه روز جمعه 5 دی نیز پلیس هیچ کم‌کاری نداشت و از همان لحظات نخست وقوع حادثه، در کنار سایر نیروهای امدادی مانند هلال‌احمر و اورژانس اقدامات خود را انجام دادند.
سرقت با تهدید اسلحه
2 پسر جوان با اسلحه راه را بر رانندگان خودروهای مدل بالا سد می‌کردند و خودرو را می‌دزدیدند.
به چه جرمی بازداشت شدی؟
سرقت خودروهای مدل بالا با تهدید سلاح.
شگرد سرقت هایتان چه بود؟
 من و همدستم به‌عنوان مسافر سوار بر خودروی پراید شدیم و بعد‌از طی مسافتی با تهدید اسلحه خودرو را سرقت کردیم و راننده را نیز در کنار خیابان رها کردیم. اما شگرد سرقت خودروی تیبا فرق داشت، راه را بر راننده سد کردیم و خودرو را با خودمان بردیم. با خودروی پراید چند سرقت مرتکب شدیم و خودرو را رها کردیم اما بقیه سرقت‌ها را با تیبا انجام دادیم. در خیابان‌های تهران پرسه می‌زدیم و با دیدن خودروی مدل بالا، راننده را تعقیب کرده و در محلی خلوت راه را بر راننده سد می‌کردیم. بعد هم خودرو را سرقت می‌کردیم. در یک مورد که با مقاومت مالباخته مواجه شدیم به ناچار تیر هوایی شلیک کردیم.
با خودروهای سرقتی چه می‌کردید؟
با خودروهای مدل بالا مدتی دوردور می‌کردیم و در خیابان‌ها پرسه می‌زدیم و بعد وسایل داخلش را به سرقت می‌بردیم.
چه خودروهایی را سرقت کردید؟
به غیر از پراید و تیبا، خودروی لندکروزر، هیوندا و بنز.
زورگیری برای پرداخت بدهی خواهر
مرد سارق برای سرقت تلفن همراه عابران با چاقو تهدیدشان می‌کرد و اگر مقاومت می‌کردند آنها را با چاقو می‌زد.
چند نفر را با چاقو زدی؟
یک نفر را. تقصیر خودش بود می‌خواستم گوشی‌اش را بدزدم که مقاومت کرد و مجبور شدم بزنمش.
چند وقت بعد از این حادثه دستگیر شدی؟
همان روزغروب بود. شاکی شروع به داد و فریاد کرد. مردم با سر و صدای او جمع شدند و گشت پلیس که در حال عبور بود، ما را دستگیر کرد.
از کی و چرا سرقت را شروع کردی؟
سه روز است که در خیابان‌ها سوار بر موتورسیکلت دوستم پرسه می‌زنم وسرقت می‌کنم. به خاطر بدهی خواهرم قسط خانه‌اش را که حدود دو میلیون تومان بود نداشت از من پول قرض خواست. من که نمی‌توانستم این پول را به او قرض بدهم تصمیم به سرقت گرفتم.
سرقت با لباس پلیس
جمعه ساعت سه بعد از ظهر بود که مردی زنگ خانه‌ای در محدوده تهران نو را به صدا درآورد. مرد جوان خود را مأمور معرفی کرد و وارد خانه شد. زن جوان که مورد سرقت قرار گرفته به خبرنگار «ایران» گفت: من مهندس عمران هستم و کارم ساخت و ساز است. فقط روزهای جمعه خانه هستم. آن روز هم جمعه بود.متهم زنگ خانه را به صدا درآورد و گفت مأمور آب است. من هم در را باز کردم و بعد از 40 دقیقه زنگ آپارتمانم به صدا درآمد. از آنجایی که ما با همسایه‌ها خیلی رفت و آمد داریم با این تصور که یکی از همسایه‌ها زنگ خانه را زده است بدون آنکه بپرسم چه کسی پشت در است، در را باز کردم.
زن جوان ادامه داد: در را که باز کردم مرد غریبه وارد خانه شد و مرا به داخل هل داد. تعادلم را از دست دادم و افتادم روی زمین، اسلحه‌ای را که دستش بود روی سرم گذاشت و گفت هر چی طلا و پول‌داری باید بدهی. من سعی کردم مقاومت کنم، که او چاقویی را که همراهش بود روی گردنم گذاشت و گفت اگر نگویی می‌کشمت. 30 میلیون تومان پول همکارم پیش من بود که مجبور شدم جایش را بگویم. پس ازسرقت پول‌ها و گوشی تلفن همراهم، مرا دوباره کتک زد و از خانه خارج شد. بعد از رفتنش با پلیس تماس گرفتم که مأموران خیلی زود رسیدند و کمتر از 48 ساعت سارق را دستگیر کردند.متهم جوانی که این سرقت را انجام داده است، با لباس مأمور پلیس در چند قدمی شاکی ایستاده است.
چرا لباس پلیس پوشیدی؟
من عاشق لباس پلیس بودم و برای همین لباس را خریدم و پوشیدم.
اسلحه از کجا آوردی؟
از اسباب بازی فروشی خریدم.
چه شد این خانه را برای سرقت انتخاب کردی؟
خیلی اتفاقی در خیابان پرسه می‌زدم که زنگ آن ساختمان را زدم و بعد هم که نقشه سرقت را اجرا کردم.
با لباس پلیس گفتی مأمور آب هستی؟
چهره‌ام را کامـــــــلاً جلو آورده بودم و لباس هایم معلوم نبود.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7530/12/564857/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها