اخبار



کلاهبرداری 5 میلیارد ریالی
 از بیمه با خسارت ساختگی

گروه حوادث/ مرد شیاد که با ثبت سندهای ساختگی خسارت بیش از 500میلیون تومان از یک شرکت بیمه کلاهبرداری کرده بود از سوی پلیس دستگیر شد.
به ‌گزارش خبرنگار حوادث «ایران»، چند روز قبل نماینده یکی از شرکت‌های بیمه به پلیس فتا مراجعه کرد و اظهار داشت، فرد ناشناسی در سامانه شرکت بیمه چندین فقره سند ساختگی خسارت بدنه خودرو ثبت و خسارت مالی فراوانی به شرکت وارد کرده است.
سرهنگ «داود معظمی گودرزی» رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات تهران بزرگ در تشریح این خبر گفت: پس‌از این شکایت بلافاصله مهندسان پلیس فتا در بررسی‌ها دریافتند که ثبت این سندها داخلی بوده و به احتمال زیاد فردی با در اختیار داشتن رمزهای مربوطه شرکت توانسته است اسناد صوری را ثبت و مبلغ ثبت شده در برگ‌های تعیین خسارت وارده را از شرکت بیمه دریافت کند.همچنین در شاخه دیگری از تحقیقات پلیسی مشخص شد که متهم با همکاری یکی از مراجعه کنندگان به شرکت روزانه 7 سند ساختگی در سامانه پلیس، ثبت کرده و در مجموع 679 فقره سند صوری تنظیم کرده است.این مقام سایبری تصریح کرد: با تلاش بی‌وقفه افسران سایبری پلیس فتا، هویت متهم و مخفیگاه وی شناسایی و با هماهنگی‌های قضایی متهم دستگیر و برای تکمیل تحقیقات پلیسی به پلیس فتا انتقال یافت. وی با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش ریالی اموال کلاهبرداری شده را 5 میلیارد ریال اعلام کرده‌اند، اضافه کرد: متهم به جرم ارتکابی اعتراف و برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی شد و تلاش برای دستگیری همدست متهم ادامه دارد.

3 کشته در انفجار  ویلای شمال

 گروه حوادث/  انفجار کپسول گاز مایع در یک خانه در منطقه ییلاقی آمل 3 کشته برجا گذاشت.
به‌گزارش روابط عمومی اورژانس ۱۱۵ دانشگاه علوم پزشکی مازندران، این حادثه شامگاه دوشنبه در منطقه کوهستانی بوالقلم لاریجان آمل رخ داد.
براساس این گزارش، با اعلام این خبر آمبولانس پایگاه اورژانس بایجان برای امداد‌رسانی به منطقه اعزام و مشخص شد در زمان حادثه دو مرد و یک زن در خانه حضور داشتند که هر سه جان باخته بودند.
 این حادثه در یک منزل ویلایی اتفاق افتاده بود و یک مرد و زن اهل تهران و یک مرد مازندرانی که تعمیرکار گاز بود، جانشان را از دست دادند.
براساس گزارش اولیه علت این حادثه در اثر انفجار مخزن گاز مایع و آتش‌سوزی ناشی از آن اعلام شده است.

قاتل بعد از فرار کلاهبرداری می کرد

گروه حوادث/ قاتل فراری که از 5 سال قبل تحت تعقیب بود بعد از کلاهبرداری 30 میلیارد تومانی از مردم دستگیر شد.
سردار علی آزادی، فرمانده انتظامی کردستان در این‌باره گفت: مدتی قبل خبر رسید که 70 نفر با مراجعه به دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان مریوان از فردی به‌خاطر جعل، کلاهبرداری و فروش مال غیر به ارزش 30میلیارد تومان شکایت کرده‌اند.
با شروع تحقیقات پلیسی و با راهنمایی مالباختگان و جمع‌آوری اطلاعات و همکاری مشترک پلیس‌ آگاهی شهرستان‌های مریوان و سروآباد متهم شناسایی و با هماهنگی مراجع قضایی طی یک عملیات غافلگیرکننده پلیسی در حالی که با خودروی خود در محور مریوان - سقز در حرکت بود دستگیر شد. در بررسی پرونده مشخص شد وی در سال ۱۳۹۴ به اتفاق چند نفر در جریان یک درگیری و به دلیل اختلافات قبلی، مردی ۵۰ ساله را به قتل رسانده بودند و از همان موقع متواری و تحت تعقیب بوده است و طی این مدت با ترفندها و اقدامات مجرمانه، مرتکب جرایم مختلفی از جمله جعل اسناد، فروش مال غیر و زمین‌خواری بیش از ۱۰ هزار متر مربع شده است. سردار آزادی افزود: متهم در تحقیقات تخصصی به‌عمل آمده در مجموع به بیش از۳۰۰ میلیارد ریال کلاهبرداری و فروش زمین به چند نفر، جعل سند و فروش مال غیر اعتراف کرد و پس از تکمیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی تحویل داده شد.

گل فروشی با لباس پلیس

گروه حوادث/دو موادفروش که در پوشش مأمور انتظامی اقدام به فروش ماده مخدر گل می‌کردند از سوی مأموران کلانتری 138 جنت آباد دستگیر شدند.سرهنگ ضرغام آذین، سرکلانتر دوم پلیس پیشگیری تهران بزرگ با اشاره به بازداشت این موادفروشان گفت: مأموران کلانتری 138 جنت‌آباد موفق به بازداشت متهمانی شدند که در پوشش مأمور انتظامی و با استفاده از تجهیزات نظامی مانند LED در خودرویشان، اقدام به فروش ماده‌مخدر گل در غرب تهران می‌کردند. متهمان موادمخدر را در بسته‌بندی‌هایی مانند بسته‌های آجیل به فروش می‌رساندند که در حین فروش موادمخدر بازداشت شدند.به‌گفته وی، از این دو متهم حدود نیم کیلوگرم ماده‌مخدر گل کشف شده است.

شنای مرگ در استخر ممنوعه

گروه حوادث/اصرار سه پسر نوجوان برای شنا در استخری که به دلیل کرونا تعطیل بود منجر به مرگ یکی از آنها شد.
به گزارش خبرنگار حوادث «ایران»، ساعت  9 شب 7 دی، مأموران کلانتری 150 تهرانسر، در تماس با بازپرس کشیک قتل پایتخت از مرگ پسر 17ساله‌ای بر اثر غرق شدگی خبر دادند.
به دنبال اعلام این خبر تحقیقات به دستور بازپرس شعبه یازدهم دادسرای جنایی تهران آغاز شد. در بررسی‌های اولیه مشخص شد شب حادثه پسر نوجوان به همراه دو دوستش به استخری در محله تهرانسر رفتند. آن شب  دو خدمه و یک نجات غریق در حال نظافت و سرکشی به استخر بودند. پسرهای نوجوان درخواست شنا کردند اما پرسنل استخر مدعی شدند به خاطر کرونا استخر تعطیل است.اصرارهای آنها باعث شد که اجازه شنا فقط برای یک ساعت به آنها داده شود. سه پسر نوجوان وارد آب شده و خدمه نیز به کارشان مشغول شدند که دقایقی بعد صدای کمک از سمت استخر شنیده شد.
نجات‌غریق بلافاصله وارد آب شد و پسر 17 ساله را  بیرون کشید. 30 دقیقه عملیات احیا انجام شد و درنهایت امدادگران اورژانس او را به بیمارستان منتقل کردند اما تلاش کادر درمان نیز بی نتیجه ماند و پسر نوجوان تسلیم مرگ شد.بازپرس مصطفی واحدی دستور تحقیقات درخصوص مرگ پسر نوجوان و شناسایی مقصران احتمالی را صادر کرد.



آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7530/12/564858/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها