جنگ صدرنشینی در سیرجان



رقابت‌های لیگ برتر فوتبال که این روزها به شکلی عجیب و با بی‌نظمی کم‌سابقه‌ای برگزار می‌شود؛ دیروز با انجام 2 بازی از 2 هفته متفاوت پیگیری شد. سایپا و صنعت نفت در دیداری از سری رقابت‌های هفته نهم در ورزشگاه شهید دستگردی تهران  1-1 به کار خود پایان دادند. صنعت نفت بااین تساوی و 15 امتیاز موقتاً صدر نشین شد. ماشین‌سازی هم در نخستین دیدار از هفته دهم در ورزشگاه شهید سردار سلیمانی تبریز میزبان سپاهان بود و بازی 3-3 تمام شد. نکته عجیب اینکه 5گل از 6 گل این دیدار از روی نقطه پنالتی به ثمر رسید.
فولاد- نساجی از هفته هشتم
بازی‌های لیگ برتر امروز با انجام 4 بازی دیگر پیگیری می‌شود. در یکی از بازی‌های باقی‌مانده هفته هشتم، فولاد و نساجی از ساعت 16:45 در ورزشگاه شهدای فولاد اهواز برابر هم قرار می‌گیرند. شاگردان جواد نکونام در بازی قبل از هفته هفتم 1-0 مغلوب میزبان خود نفت مسجدسلیمان شدند تا اولین شکست‌شان در لیگ بیستم را تجربه کنند.  
در آن سوی میدان شاگردان وحید فاضلی در دیداری پر حرف و حدیث و روی چمن مصنوعی بی کیفیت و نامطلوب ورزشگاه شهید وطنی قائمشهر برابر پرسپولیس به تساوی 1-1 رسیدند. حالا باید دید نکونام برابر تیم سابق خود چه نتیجه‌ای کسب می‌کند.
 رحمتی و شجاعی به هم رسیدند، تارتار در مسجدسلیمان
در ادامه بازی‌های هفته نهم، نفت مسجدسلیمان از ساعت 15 در ورزشگاه شهید بهنام محمدی این شهر برابر پیکان قرار می‌گیرد. دیداری که برای سرمربی پیکان خاص است؛ مهدی تارتار مقابل تیم فصل گذشته‌اش (لیگ نوزدهم) قرار می‌گیرد که روزهای خوبی را به همراه این تیم تجربه کرد. البته نفت مسجدسلیمان در این فصل هم با سیدمجتبی حسینی خوب نتیجه گرفته و دو برد متوالی کسب کرده که آخرین آن پیروزی 1-0 برابر ماشین‌سازی در تبریز بود. اما پیکان 3 هفته است بردی نداشته و در آخرین بازی خود برابر سایپا به تساوی 1-1 رسید.  در حساس‌ترین بازی امروز گل‌گهر از ساعت 16:20 در ورزشگاه امام علی(ع) سیرجان پذیرای استقلال است. گل‌گهری‌ها در این فصل فراتر از انتظار ظاهر شده‌اند و صدرنشینی آنها در تمام هفته‌ها به غیر از یک هفته‌ای که استقلال صدرنشین بود، شگفتی بزرگ لیگ تا بدین جای کار محسوب می‌شود. شاگردان قلعه‌نویی که در بازی قبل برابر ذوب آهن به تساوی 1-1 رسیدند، می‌خواهند با برتری در این مسابقه جایگاه‌شان را در صدر جدول تثبیت کنند. در سمت دیگر میدان، استقلالی قرار دارد که از قضا آخرین بازی برگزار شده این تیم (هفته هفتم) هم برابر ذوب آهن بود که به تساوی بدون گل انجامید. شاگردان فکری این فرصت را دارند که با کسب 3 امتیاز بازی امروز جای گل گهر را در صدر جدول بگیرند. قلعه‌نویی در این بازی، آرمین سهرابیان مدافعش را به دلیل اخراج در بازی قبل در اختیار ندارد و این بازیکن نمی‌تواند برابر تیم سابقش به میدان برود.
البته تقابل گادوین منشا مهاجم 9 گله گل‌گهر که در صدر جدول گلزنان است هم با تیم قبلی‌اش استقلال دیدنی خواهد بود. ضمن اینکه استقلالی‌های سابق دیگری مثل بهنام برزای و میلاد زکی پور هم در گل گهر حضور دارند. در طرف مقابل فکری از بازیکنانی مانند فرشید اسماعیلی و عارف غلامی می‌تواند استفاده کند ولی داریوش شجاعیان و محمد نادری به دلیل مصدومیت و شیخ دیاباته نیز به خاطر عدم آمادگی، استقلال را در سفر به سیرجان همراهی نکردند. ضمن اینکه سیاوش یزدانی هم با نظر فکری در تهران ماند. نکته قابل اشاره اینکه باشگاه گل‌گهر در بیانیه‌ ای تاکید کرد بعد از مسابقه با استقلال دیگر در لیگ بازی نمی‌کند تا تعداد بازی‌های برگزار شده تمام تیم‌ها برابر شود.
باید منتظر ماند و دید این تهدید عملی می‌شود یا نه؟ گل گهر و استقلال فصل گذشته برای اولین بار به مصاف هم رفتند که بازی رفت را استقلال در تهران 2-1 برد و بازی برگشت هم با پیروزی 1-0 سیرجانی‌ها به پایان رسید. در آخرین بازی امروز هم تراکتور و شهرخودرو از ساعت 16:40 در ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز به مصاف هم می‌روند که این مسابقه تقابل سرمربیان تازه‌کار لیگ برتر است.  
سیدمهدی رحمتی و مسعود شجاعی حتی مدرک مربیگری ندارند اما مالکان دو باشگاه خصوصی به این ملی‌پوشان سابق اعتماد کرده‌اند و مسئولیت فنی تیم‌شان را به آنها سپرده‌اند.



آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7530/18/564869/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها