اخبار




صالحی‌امیری: فدراسیون فوتبال با بی‌تدبیری کمیته ملی المپیک را از مجمع حذف کرد

مراسم رونمایی از تندیس‌های ۵ قهرمان افتخارآفرین ورزش ایران دیروز با حضور سیدرضا صالحی‌امیری، رئیس کمیته ملی المپیک در سالن استاد فارسی آکادمی ملی المپیک برگزار شد. در این مراسم از تندیس جعفر سلماسی، سیدعبدالله مجتبوی، محمدعلی صنعتکاران، عسکری محمدیان و مختار نورافشان رونمایی شد. صالحی‌امیری در حاشیه این مراسم درخصوص اعتراض کمیته ملی المپیک به فیفا در پی حذف این کمیته از مجمع فدراسیون فوتبال اظهارداشت:«به فیفا و اینفانتینو اعتراض کردیم و آنها در پاسخ تأکید کردند که از حضور کمیته ملی المپیک ایران در مجمع فدراسیون فوتبال استقبال می‌کنند. به‌نظر من بی‌تدبیری شده و در واقع خود فدراسیون فوتبال، کمیته را از مجمع خارج کرده است.»

آفت لغو دیدار به‌دلیل کرونا به لیگ جزیره رسید

درحالی که لیگ فوتبال در کشورهای مختلف به‌دلیل کریسمس تعطیل است، تنها لیگ برتر انگلیس و لیگ پرتغال درحال برگزاری است. دوشنبه شب هفته شانزدهم لیگ برتر انگلیس با برگزاری 2 دیدار و لغو یک مسابقه پیگیری شد. دیدار تیم‌های کریستال پالاس و لسترسیتی 1-1 به پایان رسید، چلسی و استون ویلا هم با همین نتیجه به کار خود پایان دادند. قرار بود دوشنبه شب اورتون و منچسترسیتی دیگر دیدار این هفته را برگزار کنند که به‌دلیل ابتلای 5 عضو منچسترسیتی به کرونا لغو شد. در واقع بر اساس توصیه‌های اکید پزشکی، سازمان لیگ برتر انگلیس بعد از مشورت با هر دو باشگاه تصمیم گرفت دیدار سیتی-اورتون را به تعویق بیندازد. نکته حائز اهمیت اینکه بعد از تعویق این دیدار باشگاه اورتون خواهان افشای کامل اطلاعات موجود در این باره شد. گفتنی است از هفته یازدهم لیگ پرتغال، ماریتیمو با 2 بازیکن ایرانی اش میهمان ریوآوه بود و به پیروزی 3-1رسید. در این بازی امیر عابدزاده به‌طور کامل بازی کرد و نمره خوب 6 را از سایت گل‌پوینت دریافت کرد اما علی علیپور حتی در فهرست ماریتیمو هم حضور نداشت.

بیرانوند در لیست ۲۰ بازیکن برتر ۲۰۲۱

نشریه «الریاضیه» عربستان از منبعی رسمی در کنفدراسیون فوتبال آسیا خبر داد که مراسم جوایز بهترین‌های سال آسیا به‌دلیل شرایط کرونایی لغو شد. این منبع رسمی از AFC گفت: «مقرر شد به 6 بازیکن نامزد در مرحله سوم (سالم الدوسری، اکرم عفیف، علیرضا بیرانوند، توموکی ماکینو، احمد الظفیری و کیم بو) اکتفا کنیم و مراحل بعدی نهایی انتخاب بهترین بازیکن را لغو کنیم. این 6 بازیکن نامزد در سال 2020 نامشان در لیست بهترین‌های سال 2021 قرار خواهد گرفت.» با این خبر مراسم بهترین‌های سال 2020 لغو شد و 6 نامزد بهترین‌ها در سال 2020 که یکی از آنها علیرضا بیرانوند دروازه بان ملی پوش کشورمان بود به‌دلیل لغو این مراسم نامشان در لیست 20 بازیکن برتر سال 2021 قرار می‌گیرد. همچنین تیتان اسپورت با همکاری فاکس اسپورت هرساله بهترین بازیکن سال آسیا را انتخاب و جایزه توپ طلای خود را به او اختصاص می‌دهند. امسال نیز قرار است این جایزه به برترین بازیکن سال فوتبال قاره داده شود و به‌همین خاطر نامزدهای بهترین بازیکن سال اعلام شده‌اند. در این بین نام سردار آزمون مهاجم ایرانی زنیت، مهدی طارمی مهاجم ایرانی پورتو، بشار رسن و شجاع خلیل‌زاده بازیکنان سابق پرسپولیس و حسین کنعانی زادگان مدافع پرسپولیس دیده می‌شود. این جایزه به بازیکنان آسیایی یا بازیکنانی داده می‌شود که در تیم‌های باشگاهی در آسیا بازی می‌کنند. همچنین سایت 90min در گزارشی ویژه به‌ سراغ معرفی بهترین گلرهای حال حاضر در فوتبال دنیا رفته و بهترین دروازه‌بان فعلی هر قاره را معرفی کرده که انتخاب این سایت در قاره آسیا، امیر عابدزاده است که هم‌اکنون در ماریتیمو پرتغال بازی می‌کند و درخشش خوبی در لیگ پرتغال داشته است.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7530/18/564871/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها