اجرای طرح زوج و فرد خودروها تا پایان دی ماه

اصفهان آلوده‌ترین روز سال 99 را پشت سر گذاشت


حمیرا حیدریان
خبرنگار
این روزها نفس کشیدن در اصفهان دشوار است. سه‌شنبه این کلانشهر آلوده‌ترین هوا را در سال 1399 داشت و دیروز و امروز ادارات دولتی و دستگاه‌های اجرایی تعطیل شدند. از سوی دیگر با افزایش شدت میزان آلودگی هوا در استان اصفهان طرح زوج و فرد تردد خودروها از امروز(پنجشنبه) تا آخر دی ماه اجرایی می‌شود.
مدیرکل بحران مدیریت بحران استانداری اصفهان در گفت‌و‌گو با «ایران» ضمن اعلام این خبر گفت: ریزش هوای سرد ومستقر شدن این هوای سنگین و وارونگی هوا و پایدار بودن آن باعث شده تا شاهد افزایش انباشت آلاینده‌ها از روز یکشنبه تاکنون در اصفهان و شهرهای پیرامون آن باشیم، از این‌رو با تصویب کمیته اضطرار و با توجه به شرایط ویژه بیماری کووید 19 ادارات 10 شهرستان استان اصفهان از روز گذشته تا امروزتعطیل شدند. منصور شیشه فروش با بیان اینکه این آلودگی بنا به پیش‌بینی اداره هواشناسی تا شنبه پایدار خواهد بود، افزود: به منظور رعایت سلامت مردم دستگاه‌های اجرایی شهرستان‌های اصفهان، نجف‌آباد، شاهین‌شهر و میمه، مبارکه، خمینی‌شهر، لنجان، فلاورجان، برخوار، کاشان و بیدگل تا پایان وقت اداری امروز تعطیل خواهند بود و در حال حاضر تصمیمی برای روزهای آتی گرفته نشده است.
وی به تعطیلی صنایع آلاینده و نیز کاهش میزان ساعت کار برخی از این صنایع در روزهای آلودگی هوا اشاره کرد و اظهار داشت: بر اساس تصمیمات گرفته شده در کمیته اضطرارعدم فعالیت کوره‌های تولید گچ و آجر، کاهش فعالیت صنایع قرار گرفته در لیست آلاینده محیط زیست، اعمال قانون در تردد خودروها، کامیون‌ها و موتورسیکلت‌های دودزا و فاقد معاینه فنی، پایش مستمر منابع آلاینده متحرک و ثابت، انجام ندادن عملیات عمرانی آلاینده و خاکبرداری و پرهیز از سوزاندن ضایعات ممنوع است و محیط زیست موظف است به طور مداوم بر پایش و بازرسی این صنایع نظارت داشته باشد.
وی با اشاره به اینکه درخواست تعطیلی از سوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با توجه به تداوم آلودگی هوا مطرح شده است، خاطرنشان کرد: سه‌شنبه هفته جاری برای اصفهان به‌عنوان آلوده‌ترین روز سال‌جاری گزارش شد و مرکز پایش و کنترل هوای اداره‌کل حفاظت محیط زیست در این روز وضعیت هوای کلانشهر اصفهان را در همه ایستگاه‌های سنجش قرمز اعلام کرد.همچنین هوای اصفهان روزهای دوم، سوم و هشتم دی ماه امسال نیز در وضعیت ناسالم برای عموم قرار داشت و بر اساس پیش‌بینی هواشناسی، شرایط انباشت آلاینده‌ها تا شنبه ادامه خواهد داشت.  این مسئول با تأکید بر اینکه یکی از راه‌های برون رفت از شرایط آلودگی هوا احیای تالاب گاوخونی و زاینده رود است، بیان داشت: استان اصفهان با توجه به خشک و نیمه خشک بودن شرایط جوی و جغرافیایی و نیز صنعتی بودن آن در معرض آلودگی هوای بیشتری قرار دارد و این می‌طلبد که محیط زیست توجه ویژه‌ای به این استان داشته و با اختصاص اعتبارات خاص در صدد کاهش میزان آلودگی هوا برآید. وی تصریح کرد: احیای زاینده رود و تالاب گاوخونی و نیز تقویت ایستگاه‌های سنجش آلاینده‌های هوا می‌تواند نقش مؤثری در کاهش روند آلودگی در این استان باشد.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7531/6/564910/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها