تدوین نخستین سند توسعه دامپروری کشور در شهرکرد




یاسوج - معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: سند توسعه دامپروری استان به‌عنوان نخستین سند توسعه دامپروری کشور تهیه و تدوین شد.
به گزارش ایلنا، سام مردانی با اشاره به اینکه این سند به‌عنوان نخستین سند توسعه دامپروری کشور  در استان‌ها توسط کارشناسان این استان تهیه شده است، افزود: در این سند توسعه تولیدات گوشتی، تخم مرغ، مرغ و  عسل تا افق ۱۴۱۰ پیش‌بینی شده است. این سند یک راهنما و برنامه چشم‌انداز برای مجموعه صنعت دامپروری استان و برای توسعه پایدار بخش دامپروری است.
مردانی به اجرای طرح اصلاح‌ نژاد دام سبک به‌صورت پایلوت در استان اشاره کرد و گفت: در بحث اصلاح‌نژاد و ترکیب‌ نژاد تاکنون در استان کارهای کارشناسی انجام شده و در این مرحله ترکیب‌ نژاد و اصلاح‌ نژاد گوسفند بومی مد نظر است.
معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه در استان ۶ واحد مرغ تخمگذار دارای مجوز، فعال است، گفت: از این تعداد سه واحد با ظرفیت ۲۴۲ هزار قطعه فعالیت دارد که تولید سالانه این واحدها چهار هزار و ۲۰۰ تن تخم مرغ است در حالی که نیاز استان سالانه ۱۰ هزار و ۵۰۰ تن تخم مرغ است.
مردانی با اشاره به اینکه در حوزه دام و طیور تولید بیش از نیاز استان است، گفت: در بخش مرغ گوشتی سالانه ۲۹ هزار تن مرغ تولید می‌شود و سرانه تولید ۲۵کیلوگرم به ازای هر نفر در سال است که سالانه ۲۵ هزار تن نیاز استان است.
وی افزود: در استان سالانه ۲۵۰ هزار تن شیر تولید می‌شود که نیاز سالانه در استان ۱۸۰ هزار تن است و ۷۵ هزار تن مازاد تولید وجود دارد.
معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: در استان سالانه ۲۷ هزار تن گوشت قرمز تولید می‌شود که با احتساب سرانه مصرف ۱۸ هزار تن درسال در استان ۹ هزار تن گوشت مازاد تولید می‌شود.



آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7531/11/564927/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها