اخـــــــــبار




تجهیز 1000کیلومتر دیگر از مناطق سیستان و بلوچستان به فیبرنوری

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: زمان‌بندی اتصال روستاهای سیستان و بلوچستان به شبکه ملی اطلاعات تا امشب مشخص  می شود.
به‌گزارش ایرنا، محمدجواد آذری‌جهرمی در جمع‌بندی سفر به سیستان و بلوچستان از تست نهایی تجهیزات در اطراف زاهدان خبر داد و اظهارداشت: از مناطق روستایی اطراف خاش و زاهدان بازدید میدانی به‌عمل آمد که برنامه اجرایی و زیرساخت‌های آن آماده شده است. وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بیان کرد: تست نهایی نیز در منطقه چشمه زیارت اطراف زاهدان در حال انجام است که نتیجه نهایی آن مشخص می‌شود. وی با اشاره به جلسات فنی و کارشناسی در دو روز گذشته تصریح کرد: نهایت امشب می‌توانیم برنامه اجرایی و زمان‌بندی اقدامات خود را به مردم گزارش و مشخص کنیم در چه زمانی، چه روستایی به شبکه ملی اطلاعات متصل می‌شود. جهرمی افزود: تمام برنامه‌ریزی انجام شده تا پایان اردیبهشت [1400] بوده اما از سه هفته آینده بتدریج اتصال روستاها به شبکه آغاز می‌شود و همین امروز هم ۱۱ روستا متصل شدند. وی تصریح کرد: در این ۱۱ روستا واقع در منطقه چشمه زیارت اطراف زاهدان تقریباً از ۱۰ تا ۲۰۰ خانوار زندگی می‌کنند که با راه‌اندازی دو سایت به اینترنت پرسرعت دسترسی پیدا کردند. وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در ادامه برنامه‌های سفر خود در سیستان و بلوچستان به روستای شورو بخش کورین از توابع شهرستان زاهدان رفت تا از نزدیک و به‌صورت میدانی وضعیت ارتباطات در این منطقه را بررسی کند. آذری جهرمی در جمع اهالی این روستا و روستاهای اطراف، با اشاره به اینکه امروزه ارتباطات فقط برای برقراری و تبادل ارتباط نیست، گفت: امروز سلامت، آموزش و کسب‌وکارها در بستر اینترنت قرار دارد و رونق بسیاری از کارها به دسترسی شبکه اینترنت مرتبط است.
وی به دانش‌آموزان با استعداد روستا اشاره کرد و افزود: فرقی بین فرزندان ما با فرزندان شما در این روستا نیست و ایجاد دسترسی به ارتباطات حداقل کاری است که می‌توانیم برای آنان انجام دهیم تا بتوانند در ساخت آینده کشور و منطقه نقش ایفا کنند. وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از راه‌اندازی اینترنت پرسرعت و اتصال به شبکه ملی اطلاعات تا سه هفته آینده در این روستا خبر داد. وی با اشاره به هزینه‌بر بودن پوشش ارتباطات در منطقه افزود: برای سیستان و بلوچستان یکهزارو ۷۰۰ کیلومتر فیبرنوری کشیده شده که یکهزار کیلومتر دیگر نیز در همین مدت کوتاه برای این استان در برنامه داریم.
 وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بعد از سخنان خود در جمع اهالی این روستا حضور یافت و از نزدیک در جریان مشکلات ارتباطی آنان قرار گرفت.
گفتنی است وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در سفر ۱۰ روزه به سیستان و بلوچستان روند محرومیت زدایی حوزه ارتباطات روستایی و مناطق محروم این استان را پیگیری می‌کند. هدف‌گذاری اتصال ۱۲۰۰ روستا به شبکه اینترنت، تقویت پوشش جاده‌ای و ایجاد ارتباطات پایدار از جمله برنامه‌های سفر آذری جهرمی به سیستان و بلوچستان است. وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات روزشنبه در نخستین روز سفر خود به استان سیستان و بلوچستان در نشست بررسی وضعیت ارتباطی این استان که با حضور احمدعلی موهبتی، استاندار سیستان و بلوچستان و برخی مدیران دستگاه‌های اجرایی برگزار شد، با اشاره به اینکه این استان در حدود ۷۷۰۰ روستا دارد، گفت: از این تعداد تاکنون ۲۵۰۰ روستا به شبکه ارتباطی کشور دسترسی پیدا کرده‌اند که کار بزرگی انجام شده اما نیاز به انجام کار بزرگتری است.

حذف پشتیبانی از حالت «آسترو» از دوربین گوشی‌های گوگل

گوگل تصمیم گرفته است برخی تغییرات جدی را در دوربین‌های فوق‌العاده عریض روی پیکسل ۵ و پیکسل4a 5G ایجاد کند. اما به نظر می‌رسد این تغییرات برای کاربرانی که به ویژگی عکسبرداری آسترو علاقه‌مندند، جذاب نخواهد بود، زیرا گوگل تصمیم به حذف این ویژگی دارد.
به گزارش انتخاب، برخی از کاربران گوشی‌های پیکسل ۵ و پیکسل 4a از استفاده از حالت عکاسی آسترو با میدان دید وسیع‌تری که این نوع عکسبرداری ارائه می‌دهد بسیار هیجان‌زده بودند، با این حال، آنها از نتایج ناامید شدند، زیرا تصاویر در حدی که کاربران انتظار داشتند خوب نبودند.
اکنون به نظر می‌رسد گوگل این مشکل را برطرف کرده است، اما نه آنگونه که کاربران انتظار داشتند، درواقع گوگل به جای حل مشکل، این گزینه را به طور کامل از دوربین‌ها حذف کرده است، این تغییر با نسخه ۸.۱ برنامه دوربین گوگل محسوس است. البته دوربین اصلی هنوز هم می‌تواند عکس‌های چشم‌نوازی از کهکشان راه شیری به ثبت برساند، اما این احتمالاً پاسخی نیست که کاربران از گوگل انتظار داشتند. آسترو در عکاسی از پهنه آسمان در شب کاربرد دارد که هدف ثبت زیبایی ستاره‌ها و کهکشان و ماه است و نام دیگر این نوع عکاسی نیز، عکاسی نجومی است. نکته مهمی که در این نوع عکاسی وجود دارد آن است که در عکاسی به روش آسترو، اشیایی را در تصویر خواهیم دید که با چشم و به‌صورت عادی قادر به دیدن آنها نیستیم.

تهیه تجهیزات اپل، آمازون و تسلا با نیروی کار اجباری

طبق تحقیقی جدید به‌نظر می‌رسد یکی از تهیه کنندگان تجهیزات اپل، آمازون و تسلا از نیروی کاراجباری در کارخانه‌هایش استفاده می‌کند.
به‌گزارش مهر، طبق تحقیقات جدید روزنامه واشنگتن پست و «پروژه شفافیت فناوری» (Tech Transprancy Project)، شرکت‌هایی ازجمله اپل، آمازون و تسلا بخشی از تجهیزات خود را از شرکتی چینی دریافت می‌کنند که از نیروی کار اجباری استفاده می‌کند. «پروژه شفافیت فناوری» اسنادی را کشف کرده که در آن توضیح داده شده شرکت «لنز تکنولوژیز» از هزاران کارگر ایغور در کارخانه‌هایش استفاده می‌کند.
به نوشته واشنگتن پست، لنز تکنولوژیز یکی از شرکای قدیمی اپل است.
کتی پل مدیر پروژه شفافیت فناوری در این باره می‌گوید: تحقیقات ما نشان داده استفاده از نیروی کار اجباری در اپل بسیار گسترده است. این شرکت ادعا می‌کند اقدامات متعددی برای نظارت بر زنجیره تأمین ذخایر اتخاذ می‌کند تا از بروز چنین چالش‌هایی جلوگیری شود اما شواهدی که ما کشف کردیم به طور آشکار در اینترنت در دسترس بود. سخنگوی اپل ادعا می‌کند لنز تکنولوژیز هیچ‌گونه کارگر ایغوری را منتقل نکرده است.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7531/17/564941/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها