اخبـــــار




جهانگیری: دولت هیچ محدودیتی برای انتصاب مدیران از جامعه اهل سنت ندارد

اسحاق جهانگیری در جلسه دیدار اعضای فراکسیون اهل سنت مجلس در پاسخ به مطالبه آنها مبنی بر توجه به اقلیت‌ها در انتصاب مدیران کشور گفت: دولت تاکنون افرادی را از جامعه اهل سنت در جایگاه‌هایی همچون فرماندار و سفیر و معاون وزیر منصوب کرده است و از عملکرد آنها نیز رضایت داشته است. دولت به لحاظ اداری هیچ محدودیتی برای انتصاب معاونین وزیر و سایر مدیران از جامعه اهل سنت ندارد.
به گزارش ایرنا؛ معاون اول رئیس جمهوری با تأکید بر ضرورت توجه و رسیدگی به مسائل و مطالبات جامعه اهل سنت گفت: تمام مردم ایران اعم از مذاهب و اقوام مختلف باید از حق و حقوق یکسان متناسب با جایگاه و شایستگی‌های خود برخوردار باشند. جهانگیری سپس با اشاره به پاسخ مقام معظم رهبری به نامه امام جمعه اهل سنت زاهدان در‌خصوص حق و حقوق جامعه اهل سنت اظهار داشت: مقام معظم رهبری در پاسخ به این نامه تأکید کردند که اهل سنت در برخورداری از حقوق با سایر مردم فرقی ندارند و باید از تمامی امکانات بهره‌مند باشند و همه ارکان جمهوری اسلامی موظفند بر اساس معارف دینی و قانون اساسی هیچ‌گونه تبعیض و نابرابری بین ایرانیان از هر قوم و ‌نژاد و مذهبی روا ندارند.

سیدحسن خمینی: نمی توان به بخشی از وصیت نامه امام(ره) مؤمن بود و به بعضی کافر

سیدحسن خمینی با بیان اینکه در مورد وصیتنامه امام خمینی سخن خواهم گفت، تأکید کرد که «نمی توان به بخشی از این وصیت مؤمن باشیم و به قسمتی از آن کافر». به گزارش جماران، سیدحسن خمینی در دیدار با مدیران گزینش کل شهرداری تهران گفت: «نکته امام همواره باید در ذهن شما باشد که میزان حال فعلی افراد است و از این‌رو، در گزینش سؤالات عجیب و غریب نداشته باشید؛ بلکه بیش از همه باید به حوزه اخلاقی توجه کرد. البته همه این کارها برای این است که انسان‌ها یک گام بهتر شوند.» او با تأکید بر اینکه نباید در جامعه اسلامی نفرت‌پراکنی کنیم، اظهار داشت: امروز نباید دست‌هایی جامعه اسلامی را به تفریق و تشتت بکشاند. باید مراقب فیلم و صوت و سخن خود باشیم. نباید از هیچ زبانی، نه زبان هنر و نه زبان‌های دیگر برای ایجاد دشمنی استفاده کرد. همه باید مراقب باشیم به دیگران دشنام ندهیم و سخن نرم بگوییم.

تسلیت درگذشت خواهر امام موسی‌صدر

در پی درگذشت سیده منصوره صدر خواهر امام موسی‌صدر و مادر همسر سیدمحمد خاتمی، شخصیت‌های سیاسی در پیام‌های جداگانه‌ای درگذشت وی را به خاتمی تسلیت گفتند. اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهوری در پیام تسلیت خود به خاتمی با ابراز تأثر از درگذشت خواهر ارجمند عالم مجاهد و روحانی روشن‌ضمیر و روشن‌بین امام موسی‌صدر مصیبت فقدان این بانوی مؤمنه و وارسته را تسلیت گفت. سیدحسن خمینی، محمدجواد ظریف و محمدرضا عارف از جمله دیگر چهره‌هایی بودند که در پیام به سیدمحمد خاتمی درگذشت خواهر امام موسی‌صدر را تسلیت گفتند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7531/3/564967/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها