بریده جریده



تهیه و تنظیم:حسن مجیدی

خودروی زرهی «صیاد» درنیروی زمینی ارتش ساخته شد

معاون تحقیقات و جهاد خودکفایی نیروی زمینی ارتش اعلام کرد: خودروی زرهی شنی دار صیاد پس از یکسال تلاش ۲۰۰ نفر از متخصصان و طراحان جهاد خودکفایی نیروی زمینی ارتش طراحی و ساخته شد.
این خودرو با ارتفاع کم، سرعت زیاد و مقاومت در برابر انواع گلوله ها و ترکش های توپ و خمپاره با ظرفیت ۳سرنشین و قابلیت افزایش تا ۶ سرنشین قادر به انجام مأموریت های دشوار درزمین های ناهموار و رملی می باشد. خودرو زرهی صیاد با استفاده از کلیه امکانات داخلی ساخته شده است.
روزنامه ایران- چهارشنبه 6 مهر 1379

«پلیس ۱۱۰» آغاز بکار کرد

مرکز فوریت‌های پلیسی با شماره ۱۱۰ از صبح دیروز [چهارشنبه 20 مهر 1379] در تهران و چند شهر بزرگ کشور آغاز به‌کار کرد.
سردار«محمد رویانیان» رئیس مرکز کنترل و فرماندهی ناجا با اعلام این مطلب گفت: هدف از ایجاد پلیس۱۱۰، توسعه امنیت، جلب اعتماد مردم به پلیس، حضور بهنگام پلیس در صحنه‌های جرم، ارائه سریعترین روش برای دریافت کمک از پلیس و شناساندن یک مرکز پلیس پاسخگو به نیازهای فردی مردم است.
وی افزود: هم فرماندهی ناجا و هم تمام فرماندهان این نیرو براین باورهستند که بدون همکاری مردم، امنیت برقرار نخواهد شد، بنابراین با دستور اکید فرماندهی، مرکز پلیس ۱۱۰ را راه‌اندازی کردیم تا بین مردم و پلیس یک پل ارتباطی به وجود آید. مرکز پلیس به فوریت‌های پلیسی مانند: قتل، سرقت منزل، سرقت خودرو، سرقت مسلحانه، اقدامات تروریستی، نزاع‌های خیابانی و... رسیدگی می‌کند و برای بقیه وقایعی که فوریتی نیستند، تماس گیرندگان را راهنمایی می‌کند.
با ایجاد پلیس ۱۱۰ و اختصاص ۱۲۰ واحد گشتی پلیس علاوه بر گشت‌های عادی کلانتری‌ها و دو فروند بالگرد، این امکان را به‌وجود آورده‌ایم که پلیس در کمتر از ۱۵دقیقه در محل حادثه حضور یابد. البته در آینده نزدیک این مدت زمان را به کمترین حد ممکن خواهیم رساند.وی در خاتمه گفت: پلیس ۱۱۰ در ۳۰۰ شهر کشور دایر شده است و امیدواریم تا پایان امسال در تمام شهرهای کشور توسعه پیدا کرده و پلیس۱۱۰ به‌طور مکانیزه در خدمت مردم باشد.
روزنامه ایران- پنجشنبه 21 مهر 1379

با تصویب  شورای پول و اعتبار
مجوز تأسیس بانک‌های خصوصی صادر شد

شرایط تأسیس بانک غیردولتی از سوی شورای پول و اعتبار به تصویب نهایی رسید.
روابط عمومی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران با اعلام این مطلب افزود: این ضوابط در جلسه روز یکشنبه [20 آذر 1379] شورای پول و اعتبار تصویب شد و تأسیس بانک غیردولتی به موجب قانون مصوب فروردین ماه سال 1379 و ماده 93 قانون سومین برنامه توسعه صورت می‌گیرد.براساس این ضوابط، سرمایه اولیه برای تأسیس بانک 200 میلیارد ریال تعیین شده است که این مبلغ حداقل سرمایه لازم برای شروع فعالیت بانک است و متقاضیان می‌توانند سرمایه بیشتری را برای تأسیس بانک پیشنهاد کنند و از موقعیت بهتری برخوردار شوند. به موجب این ضوابط بانک غیردولتی با مالکیت و مدیریت بخش خصوصی و تعاونی تأسیس می‌شود و می‌تواند نسبت به انجام تمام عملیات مجاز بانکی مبادرت کند.در این مصوبه آمده است: تأسیس بانک غیر دولتی فقط به صورت شرکت سهامی عام، با سهام با نام امکانپذیر است و سهامداران آن فقط باید از بخش خصوصی و تعاونی باشند. همچنین اعضای هیأت مدیره و مدیران ارشد بانک باید از تخصص‌های لازم برخوردار بوده و توانایی لازم را برای اداره امور بانک دارا باشند.  متقاضیان باید با یک برنامه کاری جامع مشتمل بر اهداف بانک، چگونگی جمع‌آوری و به‌کارگیری منابع و پیش‌بینی صورت‌های مالی برای سه سال نخست فعالیت‌های خود را تهیه و ارائه کنند.
مجوز برای تأسیس و اشتغال به بانکداری، از سوی بانک مرکزی صادر می‌شود و این بانک پس از دریافت مدارک مورد نیاز در صورت تأیید برنامه عملیاتی و صلاحیت‌های مالی و تخصصی متقاضیان، این مجوز را صادر می‌کند.
روزنامه ایران - سه‌شنبه 22 آذر 1379

پرواز نخستین هواپیمای مسافربری ساخت ایران

نخستین هواپیمای مسافربری ساخت ایران به نام «ایران -۱۴۰»  پس از انجام موفقیت آمیز آزمایش های زمینی و پروازی، با حضور مسئولان عالیرتبه جمهوری اسلامی ایران و اوکراین به بهره برداری رسید.ساخت هواپیمای مسافربری ایران-۱۴۰ که قادر به حمل ۵۲ نفر مسافر با برد پروازی 2100 کیلومتراست، از سال ۱۳۷۸ در شرکت صنایع هواپیما سازی ایران (هسا) وابسته به وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در اصفهان آغاز شد.
روزنامه ایران- چهارشنبه 19 بهمن 1379

طرح شماره ملی در کشور به اجرا درآمد

محمدرضا عارف رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور، با انتقاد از ارائه آمارهای مختلف و متناقض درزمینه‌های متفاوت، اجرای طرح شماره ملی را گامی برای کاهش خطاهای آماری مرسوم و متعارف در کشور دانست.وی گفت: یکی از نیازمندی‌های دولت برای مدیریت توسعه، برنامه‌ریزی است که دراین راستا نیاز به آمار و اطلاعات دقیق و درست محسوس است. متأسفانه سازمان‌ها و ارگان‌های مختلف از یک موضوع، آمارهای متفاوتی ارائه می‌کنند. با اجرای طرح ملی به جای اتکا به آمارهای سرشماری و مراجعه به اماکن و خانه‌ها و همچنین اتکا به برآورد و پیش‌بینی، نظام نوینی از گردش اطلاعات با فناوری جدید و ثبت قطعی تعریف می‌شود که تأمین این نیاز برای تمام برنامه‌ریزی کشور ارزشمند است. شماره ملی با تحرکات جمعیتی در مناطق، استان‌ها و بخش‌های کشور همیشه هماهنگ است واز این جهت خطاهای ناشی از تحرک جغرافیایی و سرشماری‌ها به حداقل می‌رسد.این طرح از 29 بهمن ماه بمدت 20 روز در کلیه شهرهای کشور اجرا می شود. براساس این طرح کلیه اشخاص حقیقی، حقوقی و وزارتخانه‌ها و سازمان ها صاحب شماره ملی و کدپستی 10 رقمی می‌شوند. به موجب این طرح مشخص می‌شود که هرفرد در کجا زندگی می‌کند و چه هویتی دارد که این امر بسیاری از امورات را ساده می‌کند.
روزنامه ایران- پنجشنبه 27 بهمن 1379

ساختمان جدید مجلس در مجموعه تاریخی بهارستان گشایش یافت

ساختمان جدید مجلس شورای اسلامی روز سه شنبه [23 اسفند 1379] طی آیین ویژه ای در مجموعه تاریخی بهارستان گشایش یافت.در این مراسم تنی چند از مقام های عالیرتبه لشکری و کشوری، وزیران، نمایندگان فعلی و ادوار گذشته مجلس و شخصیت های فرهنگی و سیاسی کشور حضورداشتند. کلنگ احداث بنای جدید مجلس روز 18 اردیبهشت سال 1375 با حضور اکبرهاشمی رفسنجانی و علی اکبر ناطق نوری به زمین زده شد. ساختمان تالار در وسعتی به مساحت 25 هزار و 510 متر مربع بین دو ساختمان نمایندگان و ساختمان هیأت رئیسه و کمیسیون ها احداث شده است. ساختمان نمایندگان به متراژ 18 هزار متر مربع در 7 طبقه و یک زیر زمین احداث شده که اختصاص به دفاتر کار نمایندگان دارد و بخشی از آن به قسمتی از امور اداری مجلس اختصاص می یابد. جایگاه نمایندگان با ظرفیت 300 کرسی و جایگاه تماشاچیان با ظرفیت 700 صندلی در حجم اصلی تالار طراحی شده است.
روزنامه ایران-  پنجشنبه 25 اسفند 1379








آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7531/16/565002/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها