در روز طلسم‌شکنی قایدی، استقلالی‌ها برابر شاگردان قلعه‌نویی به پیروزی دست یافتند

صدر آبی شد


گروه ورزشی/ هفته نهم لیگ برتر دیروز با انجام 3 بازی ادامه پیدا کرد که در اولین دیدار نفت مسجدسلیمان در ورزشگاه شهید بهنام محمدی این شهر برابر میهمان خود پیکان 1-0 بازنده شد. تک گل این بازی را فرزاد حاتمی(82) به ثمر رساند تا مهدی تارتار برابر تیم فصل گذشته خود به پیروزی دست یابد. در حساس‌ترین بازی دیروز، گل‌گهر و استقلال در ورزشگاه امام علی(ع) سیرجان برابر هم قرار گرفتند تا صدر جدول را از آن خود کنند. تنها 6 دقیقه کافی بود تا شاگردان محمود فکری به گل برسند. در این صحنه پاس رو به عقب بازیکن گل‌گهر باعث شد توپ زیر پای علیرضا حقیقی دروازه‌بان این تیم قرار بگیرد. ارسلان مطهری خود را به حقیقی رساند و او قصد داشت مهاجم استقلال را دریبل بزند که ناموفق بود و مجبور شد روی مطهری خطا کند. محمدرضا اکبریان داور بازی هم پس از مشورت با داور پشت دروازه اعلام پنالتی کرد. وریا غفوری کاپیتان استقلال دقیقه 8 پشت ضربه پنالتی ایستاد و دروازه میزبان را گشود.
شاگردان امیر قلعه‌نویی در ادامه هم متزلزل ظاهر شدند و دقیقه ۱۴ غفوری با نفوذ به محوطه جریمه گل‌گهر با پاس خود مهدی قایدی را صاحب موقعیت کرد و این بازیکن با یک چرخش خوب گل دوم آبی‌پوشان را به ثمر رساند. به این ترتیب قایدی نخستین گل خود در لیگ برتر بیستم را زد و موفق شد طلسم گل‌نزدن‌های خود برای آبی‌پوشان را بعد از گذشت 710 دقیقه بشکند. او آخرین بار در بازی مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا موفق شده بود دروازه الاهلی عربستان را باز کند و شماره 10 آبی‌ها در دهمین روز از دهمین ماه سال طلسم‌شکنی کرد. شاگردان محمود فکری پس از این گل، شکل بهتری به خود گرفتند و توانستند بازی را مدیریت کنند و گل‌گهری‌ها سعی داشتند در چند موقعیت نصف و نیمه گل‌های خورده را جبران کند که موفق نبودند. دقیقه ۲۳ قایدی در محوطه جریمه حریف فرصت به ثمر رساندن گل سوم را هم داشت اما شوت این بازیکن را حقیقی دفع کرد. دقیقه 27 خطای دوباره حقیقی در محوطه جریمه گل‌گهر روی غفوری، باعث شد داور دوباره اعلام پنالتی کند. این بار هم وریا پشت پنالتی قرار گرفت ولی ضربه‌اش را با اختلاف از بالای دروازه به بیرون زد تا اختلاف به 3 گل نرسد. گل‌گهر در ادامه تلاش بیشتری برای جبران گل‌های خورده داشت ولی شوت سعید صادقی در دقیقه ۳۶ را محمد رشید مظاهری به بیرون فرستاد و در ادامه هم تلاش دو تیم حاصلی نداشت تا نیمه اول 2-0 به پایان برسد.
گل‌گهر نیمه دوم را به قصد جبران گل‌های خورده آغاز کرد و دقیقه 49 صاحب یک فرصت خوب شد ولی شوت محکم سعید صادقی به تیر افقی دروازه استقلال اصابت کرد و در بازگشت ضربه سر علی‌اصغر عاشوری به محمدحسین مرادمند برخورد کرد و به کرنر رفت. در ادامه فکری برای اینکه به خط میانی تیمش سر و سامانی بدهد، 2 تعویض همزمان انجام داد و دقیقه 62 فرشید اسماعیلی به جای آرش رضاوند و فرشید باقری به جای مسعود ریگی وارد زمین شدند.
پس از این بازی بیشتر در میانه میدان دنبال شد و فکری برای سومین تعویض تیمش هم دقیقه 75 سبحان خاقانی را به جای قایدی به میدان فرستاد. دقیقه 78 خطای محمد دانشگر روی شاکری را داور پنالتی اعلام کرد. در حالی که گادوین منشا می‌خواست پنالتی را بزند، اجازه این کار به او داده نشد و او با ناراحتی به میانه میدان برگشت و احمدرضا زنده روح ضربه‌اش را برخلاف جهت حرکت مظاهری و به صورت زمینی وارد دروازه استقلال کرد تا اختلاف به حداقل برسد. در ادامه تلاش‌های گل‌گهر برای به تساوی کشاندن بازی ثمری نداشت و دقیقه 95 هم ضربه منشا را مظاهری دفع کرد تا این بازی با نتیجه 2-1 به سود استقلال به پایان برسد. با این نتیجه استقلال هم امتیاز با صنعت نفت آبادان(15 امتیاز) و تنها به دلیل تفاضل گل بهتر به صدر جدول صعود کرد.
در ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریزهم بازی تراکتور و شهرخودرو با تساوی بدون گل خاتمه یافت. همچنین در یکی از دیدارهای معوقه هفته هشتم فولاد 1-0 و با گل آیاندا پاتوسی (16) نساجی را از پیش رو برداشت.
پرسپولیس و ذوب آهن؛ بازی خاص
رقابت‌های لیگ برتر، از ساعت 15 امروز با برگزاری یک دیدار معوقه هفته ششم دنبال می‌شود که طی آن، پرسپولیس و ذوب آهن در ورزشگاه آزادی تهران به مصاف هم می‌روند. این دیدار در شرایطی انجام می‌شود که در هفته‌های اخیر، جنجال و حاشیه‌های زیادی به پا کرده است. این بازی طبق برنامه قرار بود پیش از فینال لیگ قهرمانان آسیا برگزار شود و همه چیز هم برای برگزاری آن مهیا بود ولی به‌دلیل اینکه احتمال مبتلا شدن بازیکنان و اعضای پرسپولیس در آستانه سفر به قطر وجود داشت، این مسابقه با نظر ستاد ملی مبارزه با کرونا در ورزش لغو شد، البته این اتفاق در حالی افتاد که خبر رسید برخی از بازیکنان کرونایی ذوب آهن از جمله قاسم حدادی فر که تست اولیه‌اش منفی شده بوده در اردوی تیمش حاضر شده ولی دوباره تست او مثبت شده و برای همین مسابقه لغو شده است. موضوعی که باعث شد تا بحث عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی ذوبی‌ها و 3-0 شدن مسابقه به سود پرسپولیس نیز مطرح شود و سرخپوشان در ادامه شکایت خود را در کمیته انضباطی مطرح کردند که نتیجه آن اعلام نشد! در ادامه و با بازگشت پرسپولیس به ایران و قبل از مسابقه این تیم با نساجی، یحیی گل محمدی اعلام کرد که اگر فاصله بازی با نساجی تا ذوب آهن 6 روز کمتر باشد، در این بازی نخواهد بود. در این شرایط، بازی با ذوب آهن که قرار بود دیروز برگزار شود، به امروز موکول شد تا این شائبه مطرح شود که تهدید سرمربی قرمزها اثر کرده است ولی سازمان لیگ دلیل این تعویق یک روزه بازی را شرایط جوی و بررسی بیشتر پرونده مسابقه در کمیته انضباطی اعلام کرد.
با این اتفاق، باشگاه ذوب آهن با صدور بیانیه‌ای ضمن انتقاد از سازمان لیگ، برنامه‌ریزی مسابقات را به سود یک «تیم خاص» نامید و بعد از آن هم تعدادی دیگر از مسئولان و مربیان تیم‌های مختلف از سازمان لیگ انتقاد و با کنایه برنامه بازی‌ها را به سود پرسپولیس عنوان کردند؛ موضوعی که واکنش این باشگاه را هم در پی داشت و پرسپولیسی‌ها هم از اینکه تیم خاص نامیده شده‌اند، ابراز رضایت کرده و دلیل خاص بودن خود را قهرمانی‌های پیاپی و رسیدن به فینال لیگ قهرمانان دانستند و حالا این دو تیم در این شرایط مقابل هم به میدان می‌روند. پرسپولیس هفته گذشته در قائمشهر و در بازی معوقه هفته پنجم خود برابر نساجی به تساوی 1-1 رسید تا همچنان تنها تیم بدون شکست لیگ برتر بماند. این در حالی است که بازی در چمن نامطلوب و خیس ورزشگاه شهید وطنی قائمشهر برگزار شد که کار را برای بازیکنان بسیار سخت کرده بود. سرخپوشان پایتخت حالا باید با ذوب آهنی بازی کنند که هنوز برد نداشته ولی پس از تساوی بدون گل با استقلال، با گل گهر هم 1-1 مساوی کرد و این نشان می‌دهد شاگردان رحمان رضایی شرایط بهتری پیدا کرده‌اند. این مسابقه شصت و پنجمین بازی دو تیم در تاریخ رقابت‌هایشان است. سرخپوشان 29 و اصفهانی‌ها 14 بار به پیروزی رسیده‌اند و 21 بازی دو تیم نیز مساوی شده است. پرسپولیس و ذوب آهن 38 بار در لیگ برتر مقابل هم قرار گرفته‌اند که پرسپولیس 14 و ذوب‌آهن 12 بار پیروز شده‌اند و 12 بازی نیز مساوی شده است.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7531/18/565008/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها