نظارت بر قیمت ها شدت گرفت



در روزهای اخیر خبرهایی درباره افزایش قیمت برخی از کالاها از جمله شوینده ها به گوش می رسید؛ اما حالا به نظر می رسد که مسئولان به دنبال افزایش نظارت ها،  برخورد با دلالان، کنترل قیمت ها و حتی نزولی کردن نرخ ها و   سوق دادن آن به سمت قیمت های کمتر هستند.
قیمت نان افزایش نیافته است
رئیس اتاق اصناف تهران، گفت: قیمت نان افزایش نیافته است، اما درخواست اتحادیه نانوایان تهران در مورد افزایش قیمت نان در حال پیگیری و بررسی است. قاسم نوده فراهانی با اشاره به ساماندهی بازار ماسک گفت: از ابتدای هفته آینده بازرسان اصناف و صمت با حضور در سطح شهر، خواربار فروشی‌ها، واحدهای عرضه کننده تجهیزات پزشکی و سوپرمارکت‌ها، ماسک‌های غیراستاندارد را که مورد تأیید سازمان غذا و دارو و ستاد مقابله با کرونا نباشند، جمع‌آوری خواهند کرد.
به گزارش اتاق اصناف تهران، وی افزود: طبق اعلام سازمان غذا و دارو، منظور از ماسک استاندارد، ماسک‌های تولید شده با ماشین و دارای پارچه ملت بلون (پارچه مخصوص به‌عنوان فیلتر که بین لایه درونی و بیرونی ماسک واقع شده) هستند که در غیر این صورت ماسک از واحد صنفی جمع‌آوری می‌شود. رئیس اتاق اصناف تهران با اشاره به خودکفایی تولید ماسک افزود: با تولیدکنندگان و عرضه کنندگان ماسک‌های غیراستاندارد برخورد خواهد شد. نوده فراهانی با اشاره به ثبت مشخصات تولیدکنندگان استاندارد در سامانه جامع تجارت، گفت: عرضه کنندگان، باید ماسک را از سامانه جامع تجارت و از تولیدکنندگان مورد تأیید خریداری و حتماً فاکتور رسمی خرید دریافت کنند. وی افزود: از ابتدای هفته آینده بازرسان اصناف و صمت به سطح شهر و واحدهای عرضه کننده ماسک مراجعه خواهند کرد و در صورت مشاهده ماسک بدون استاندارد، آن کالا را جمع‌آوری و واحد متخلف را به تعزیرات معرفی خواهند کرد.
رئیس اتاق اصناف تهران در ادامه در خصوص افزایش قیمت نان گفت: قیمت نان تغییری نیافته است و مردم در صورت گران‌فروشی تخلف را به «سامانه ۱۲۴» اطلاع دهند تا توسط تعزیرات با نانوایی متخلف برخورد شود.
نوده فراهانی افزود: اتحادیه نانوایان تهران برای افزایش قیمت نان درخواستی داده و این درخواست فقط در حال پیگیری و بررسی است. وی افزود: درخواست اتحادیه نانوایان تهران در کمیته کارشناسی بررسی می‌شود و در صورتی که درصدی برای افزایش قیمت در نظر گرفته شود، در آن زمان قیمت نان ابلاغ می‌شود.
افزایش قیمت مواد شوینده تا پایان سال ممنوع شد
مدیرکل نظارت بر محصولات بهداشتی سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان با اشاره به افزایش 40 درصدی قیمت مواد شوینده در آبان ماه امسال گفت: بنابراین افزایش قیمت مواد شوینده تا پایان سال ممنوع است. به گزارش فارس،  اسماعیل مهدی‌پور در مورد افزایش قیمت مواد شوینده گفت: در روزهای اخیر هیچ گونه مجوزی برای افزایش قیمت مواد شوینده داده نشده و افزایش قیمت مواد شوینده تا پایان سال ممنوع است.
مدیرکل نظارت بر محصولات بهداشتی سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان افزود: مجوز افزایش 40 درصدی قیمت مواد شوینده در اول آبان ماه 99 نسبت به خرداد ماه امسال صادر شد و پس از آن هیچ گونه افزایش قیمتی برای مواد شوینده لحاظ نشده است. وی بیان داشت: اگرچه مواد اولیه مورد نیاز تولید مواد شوینده در داخل تولید می‌شوند اما قیمت‌گذاری این مواد در بورس تعیین می‌شود. مهدی‌پور بیان داشت: با هرگونه افزایش قیمتی در خصوص مواد شوینده برخورد خواهد شد و مردم می‌توانند هرگونه گران فروشی در این زمینه را به 124 اطلاع دهند.
قیمت تخم مرغ برای مصرف کننده 16هزار و 900 تومان
معاون دفتر برنامه‌ریزی، تأمین، توزیع و تنظیم بازار وزارت صمت گفت: با توجه به افزایش جدید قیمت تخم مرغ، قیمت هر کیلوگرم تخم مرغ برای مصرف کننده 16 هزار و 900 تومان است.
قاسمیان در یک برنامه خبری با اشاره به مصوبات یکصد و نوزدهمین جلسه ستاد تنظیم بازار، گفت: در این جلسه قیمت مصوب جدید تخم مرغ اعلام شد و بر این اساس قیمت هر کیلوگرم تخم مرغ در مرغداری 14 هزار تومان تعیین شد. وی بیان داشت: قیمت قبلی هر کیلوگرم تخم مرغ در مرغداری 12 هزار تومان بود.
وی با بیان اینکه افزایش قیمت تخم مرغ براساس کار کارشناسی دقیق و بررسی مستندات ارائه شده از سوی انجمن انجام شده و سازمان حمایت تمام جوانب از جمله افزایش قیمت نهاده‌ها را در آن لحاظ کرده است، بیان داشت: به‌دلیل ایجاد انگیزه در بخش تولید و جلوگیری از دپو نشدن مجوز افزایش قیمت تخم مرغ داده شد ضمن اینکه قیمت مذکور مورد تأیید وزارت جهاد کشاورزی نیز بوده است. قاسمیان اظهار داشت: قیمت تخم مرغ بسته‌بندی شده نیز بررسی خواهد شد و کارگروه ستاد تنظیم بازار به‌زودی این قیمت‌ها را اعلام خواهد کرد.
وی اظهار داشت: با توجه به اقدامات انجام شده در هفته آتی روند ثبات نسبی در قیمت را خواهیم داشت. قاسمیان بیان داشت: در راستای تنظیم بازار مقرر شد تا شرکت پشتیبانی امور دام با نظارت وزارت جهاد کشاورزی ماهانه 80 هزار تن تخم مرغ را تأمین کند که نظارت بر نحوه توزیع این تخم مرغ‌ها تا بنکداری‌ها بر عهده وزارت جهاد کشاورزی و پس از آن یعنی در بخش خرده فروشی بر عهده وزارت صنعت، معدن و تجارت است.   در روزهای اخیر مسئولان وزارتخانه های صمت و کشاورزی در مورد  مدیریت و نظارت بر قیمت کالاهایی نظیر گوشت قرمز ، مرغ ، تخم مرغ، نهاده های دامی، رب گوجه فرنگی نیز اظهاراتی داشتند که نشان می دهد دامنه نظارتها روی کالاهای ضروری خانوار گسترش یافته است.



آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7531/7/565030/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها