رونمایی از پایگاه موشکی زیرزمینی سپاه در سواحل خلیج‌ فارس



صبح دیروز و با حضور سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه و دریادار علیرضا تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه یکی از پایگاه‌های موشکی نیروی دریایی سپاه در خلیج فارس رونمایی شد. به‌گزارش فارس، در این پایگاه زیرزمینی انواع موشک‌های کروز دریایی نیروی دریایی سپاه در برد‌های مختلف به‌همراه خودروهای پرتابگر آنها به نمایش در آمده است.
سرلشکر سلامی پس‌از بازدید از یگان‌ها و سامانه‌های مستقر در این پایگاه ‌که بدون حضور اصحاب رسانه انجام شد، تصریح کرد: منطق ما برای دفاع از تمامیت ارضی و استقلال کشور و دستاوردهای انقلاب اسلامی، قوی شدن است. فرمانده کل سپاه این مجموعه را از جمله تأسیسات نگهدارنده موشک‌های راهبردی نیروی دریایی سپاه اعلام کرد و گفت: آنچه امروز در این مجموعه می‌بینید یکی از چندین تأسیسات نگه دارنده موشکهای راهبردی نیروی دریایی سپاه است که در آن، ستونی از موشک‌ها و سیستم‌های پرتاب آنها را ملاحظه می‌کنیم. وی افزود: طول این ستون‌ها کیلومترها ادامه دارد و تعداد زیادی از این مجموعه‌ها در نیروی دریایی سپاه وجود دارد. الحمدلله نیروی دریایی سپاه امروز به کفایت و بلوغ قدرت دست یافته است.
سرلشکر سلامی تأکید کرد: این موشک‌ها با برد صدها کیلومتر، نقطه زن و دقیق، با قدرت تخریب بسیار بالا و قادر به عبور از تجهیزات جنگ الکترونیک دشمن هستند. فرمانده کل سپاه با اشاره به اینکه هم اکنون افسران جوان بی‌شماری در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هستند که سامانه‌ها را آماده برای هرگونه عملیات آنی نگه می‌دارند، تأکید کرد: اگر اراده‌ای در شیاطین، مستکبران و دشمنان ما وجود داشته باشد، این جوانان شجاع و برومند، اراده آنها را در نطفه خفه می‌کنند.
همچنین روز پنجشنبه، رژه بزرگ شناوری بسیج دریایی با حضور فرمانده کل سپاه در سواحل بندر عسلویه برگزار شد. به گزارش روابط عمومی نیروی دریایی سپاه، این رژه که دومین رژه شناوری بسیج دریایی مردم پایه منطقه چهارم نیروی دریایی سپاه بود، در سواحل بندر عسلویه و خلیج نایبند با ظرفیت بیش از ۷۰۰ شناور سبک و نیمه سنگین برگزارش شد. سرلشکر سلامی در حاشیه این رژه دریایی گفت: این رزمایش نمایشی غرور آفرین و هنرمندانه با ترکیب زیبایی از وحدت شیعه و سنی برای حمایت از هدف‌های دفاعی کشور و در حمایت و پشتیبانی از نیروی دریای سپاه است.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7538/2/565813/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها