دیگه چه خبر؟




تشکر علی مطهری از رهبر معظم انقلاب

 خبر اول اینکه، علی مطهری، نماینده سابق تهران در مجلس، اعلام کرد که پس‌ از انتقادهای او از مجمع تشخیص مصلحت نظام مبنی بر اینکه شورای نگهبان دومی تشکیل شده است، رهبر معظم انقلاب از او خواستند تا انتقادهای خود را برای ایشان بنویسند. به گزارش خبرآنلاین، مطهری در بخشی از گفت‌و‌گوی مفصل با مهدی نصیری، سردبیر سابق کیهان توضیح داد: ما از مجمع تشخیص انتقاد داشتیم که شورای نگهبان دومی تشکیل شده است. رهبر انقلاب برای من پیغام فرستادند و فرمودند انتقاداتی که از نوع عملکرد مجمع تشخیص مصلحت درباره سیاست‌های کلی در مجلس دارید، برای من بنویسید. از رهبر انقلاب تقدیر می‌کنم و این روشی که حرف منتقدان را بشنوند، بسیار خوب است.

شناسایی همه عوامل ترور ‌شهید فخری‌زاده

 خبر دیگر اینکه، امیر سرتیپ ‌سعید شعبانیان، معاون هماهنگ‌کننده وزارت دفاع از شناسایی همه مقصران و دست‌اندرکاران ترور شهید محسن فخری‌زاده دانشمند دفاعی کشورمان خبرداد. به گزارش ایسنا، وی گفت: در پی ترور شهید فخری‌زاده، گروهی در وزارت دفاع و ستاد نیروهای مسلح تشکیل شد و موضوع در قوه قضائیه هم به‌طورجدی در حال پیگیری است. همه مقصران و دست‌اندرکاران ترور این شهید شناسایی شدند. اقدامات لازم برای دستگیری در حال انجام است.

رابطه رفع تحریم‌ها و غنی‌سازی 20 درصدی

 شنیدیم که، سیدعباس عراقچی، معاون سیاسی وزیر خارجه کشورمان در گفت‌وگو با شبکه NHK ژاپن، ضمن تأکید بر اینکه غنی‌سازی ۲۰ درصدی می‌تواند به‌سرعت و به‌راحتی معکوس شود، گفت که به‌عنوان یک دیپلمات، برای اطمینان حاصل کردن از رفع دوباره تحریم‌ها لحظه‌ای را از دست نخواهد داد. به گزارش ایسنا، او با اشاره به اینکه در صورت رفع تحریم‌ها و منفعت بردن ایران از توافق هسته‌ای، کشور به تعهدات هسته‌ای خود بازمی‌گردد، درباره احتمال بازگشت امریکا به توافق هسته‌ای گفت: این تصمیم با آنهاست. ما از بازگشت آنها استقبال می‌کنیم، اما برای بازگشت‌شان التماس نخواهیم کرد. او گفت که ایران منتظر می‌ماند تا ببیند دولت بایدن چگونه می‌خواهد به توافق و تعهداتش بازگردد.

صدور حکم بازداشت ترامپ در دادگاه عراقی

 دست آخر اینکه، قاضی ویژه دادگاه تحقیق «الرصافه» که مسئولیت بررسی پرونده ترور شهید «ابومهدی المهندس» نایب رئیس سازمان الحشد الشعبی و همرزمانش به آن واگذار شده بود، بر اساس ماده ۴۰۶ قانون مجازات عراق، حکم بازداشت دونالد ترامپ رئیس جمهوری امریکا را صادر کرد. به‌ گزارش فارس، شورای عالی قضایی عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد قاضی ویژه این دادگاه پس از تکمیل تدوین اظهارات شاکیان حقیقی از اعضای خانواده المهندس و نیز تکمیل تحقیقات اولیه، این حکم را صادر کرد. در این بیانیه آمده است: تحقیقات برای شناسایی سایر عاملان شرکت‌کننده چه عراقی و چه غیر عراقی در این جنایت ادامه خواهد یافت.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7538/3/565818/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها