اخبار



واکنش به اظهارات حجت‌الاسلام صدیقی، امام جمعه موقت تهران
دین و روحانیت را مضحکه خاص و عام نکنید

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در واکنش به ادعای جنجالی امام جمعه تهران مبنی بر باز شدن چشم آیت‌الله مصباح یزدی در هنگام غسل دادن، گفت: هرکس بشنود کسی در یک برنامه زنده تلویزیونی ادعا کرده فرد مرده چشم‌هایش را باز کرده و نگاه مهربانانه‌ای کرده و دوباره چشم‌هایش را بسته است، از این حرف خنده‌اش می‌گیرد.
به گزارش جماران، مجید انصاری افزود: کسانی که آقای صدیقی را می‌شناسند، سلیقه منبر و سخنرانی‌های ایشان را از دیرباز می‌دانند که نوعاً تکیه بر مسائلی از همین قبیل است. متأسفانه بعضاً آقای صدیقی خیلی راحت نقل قول ملاقات‌های افراد با امام زمان(عج) را نقل می‌کنند؛ به گونه‌ای که گویی ایشان مسئول دفتر ملاقات‌های حضرت هستند و خیلی ساده هرکسی می‌تواند ملاقات و هر مطلبی را بیان کند.
این عضو ارشد مجمع روحانیون مبارز درباره دو ادعای مطرح شده درباره آیت‌الله مصباح یزدی از سوی حجت‌الاسلام صدیقی یعنی آگاه بودن از زمان فوت و شفاعت از غسال با گشودن چشم‌ها تأکید کرد: به نظرم این سخن موهن اهانت به مرحوم آیت‌الله مصباح، فهم شنونده و معارف دین است.
او در ادامه گفت: چه طور توقع داریم با پخش این نوع حرف‌ها جوانان نسبت به دین و روحانیت جذب شوند؟! می‌خواهم به جناب آقای صدیقی عرض کنم متأسفانه دینداری جوانان و مردم از ناحیه گفتار و رفتار نسنجیده ما عمامه به سرها به اندازه کافی آسیب دیده و خواهش می‌کنم با این نوع کشف و کرامات درست کردن‌ها آسیب بیشتر به دین مردم نزنید و دین و روحانیت را مضحکه خاص و عام نکنید.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام سپس خطاب به علی عسگری رئیس سازمان صدا و سیما یادآور شد: صدا و سیما در حوزه سیاسی و حوزه‌های دیگر خط قرمزهایی دارد و بر اساس همان خطر قرمزها تقسیم‌بندی‌هایی دارد که با چه افرادی می‌تواند مصاحبه زنده انجام بدهد و با چه اشخاصی اصلاً مصاحبه نکند و تصویرشان را پخش نکند و اگر مصاحبه هم می‌کند، مصاحبه جمع شده‌ای باشد که بتوانند کنترل کنند. این سیاست مدیریتی است که در صدا و سیما اعمال می‌شود و صدا و سیمای ما هم که انحصاری است و مثل کشورهای دیگر شبکه‌های متعدد آزاد و خصوصی و باز نداریم که بگوییم مسئولیت آن شبکه با کسی نیست و مسئولیت آنچه پخش می‌شود با صاحب آن رسانه است. انصاری با یادآوری تأثیر سوء بعضی اظهارات بر قضاوت دیگران درباره اسلام و نظام جمهوری اسلامی افزود: صدا و سیما چطور اجازه می‌دهد چنین مسائلی پخش شود و بعضاً نه عذرخواهی و نه تصحیح می‌کنند و دوباره تریبون آزاد و زنده برای برنامه‌های دیگر در اختیار همین افراد قرار می‌گیرد تا مطالبی مشابه بیان کنند؟
آیت الله علی اکبر مسعودی خمینی ، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم  هم با انتقاد از اظهارات اخیر  امام جمعه موقت تهران گفت: موجبات گمراهی طرح این مباحث در ملأ عام بسیار بیشتر از این است که عده ای نسبت به آقای مصباح یزدی یا دیگران عقیده ای پایدار پیدا کنند. وی افزود: اگر میت چشمانش را باز کرده، پس زنده بوده و باید پرسید چرا گذاشته اند او دوباره تلف شود؟ به هیچ وجه نمی توان گفت فردی که چشم خود را در هنگام غسل میت باز کرده، مُرده است.مسعودی خمینی گفت: موافق مطرح شدن عمومی چنین مسائلی نیستم و تا جایی که اطلاع دارم هیچکدام از آقایان علما نیز چنین موضوعی را به صلاح نمی دانند. من 50 سال با آقای مصباح از صبح تا غروب رفیق و همراه بوده ام. ایشان هم قبول ندارد که چنین اظهاراتی درباره اش مطرح شود و نباید او را با این نوع مباحث تخریب کنیم.

معاون وزیر خارجه کره جنوبی امروز به ایران می‌آید

خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی اعلام کرد «چوی جونگ گون» معاون اول وزیر خارجه این کشور یکشنبه سئول را به مقصد تهران ترک می‌کند. به گزارش ایرنا، این خبرگزاری گزارش داد که معاون وزیر خارجه کره جنوبی قصد دارد با پیوستن به هیأت کاری که روز پنجشنبه سئول را به مقصد تهران ترک کرده است، با مقامات ایران برای آزادی کشتی توقیف شده کره‌ای و ملوانان آن وارد مذاکره شود.
نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صبح روز دوشنبه در بیانیه‌ای از توقیف یک فروند شناور کره جنوبی با نام تجاری «هانکوک چیمی» حامل ۷ هزار و ۲۰۰ تن مواد شیمیایی نفتی به دلیل نقض پروتکل‌های زیست‌ محیطی در خلیج فارس خبر داد. این کشتی در حال حاضر در بندرعباس لنگر انداخته است.
سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت خارجه پیش از این گفته بود: سفر هیأت کره جنوبی قبل از توقیف کشتی متخلف کره‌ای مورد توافق قرار گرفته و دستور کار اصلی آن مذاکره در مورد چگونگی دسترسی به منابع مالی ایران در کره است.
خبرگزاری یونهاپ روز پنجشنبه در خبری به نقل از یک منبع دیپلماتیک مدعی شد که ایران از کره جنوبی خواسته تا با یک میلیارد دلار از مجموع هفت میلیارد دلار پول‌های بلوکه شده خود در حساب‌های بانکی کره، تجهیزات پزشکی خریداری کند. این دیپلمات که نخواسته نامش فاش شود، گفته: طبق قوانین امریکا اگر پول ایران از طریق یک بانک امریکایی منتقل شود، مسدود خواهد شد. ما نمی‌توانیم با حواله موافقت کنیم.

مرز دوستی ایران و جمهوری آذربایجان

الهام علی اف رئیس‌جمهوری آذربایجان در سخنرانی جمع‌بندی سال ۲۰۲۰ گفت: جمهوری آذربایجان کاملاً مرزهای خود را با جمهوری اسلامی ایران بازیافته و ۱۳۲ کیلومتر مرز مشترک با ایران ایجاد شده است.  به گزارش ایسنا، وی تصریح کرد: وقتی من به منطقه خدا آفرین رفتم گفتم که این مرز، مرز دوستی است؛ حقیقتاً هم اینگونه است. او همچنین جنگ قره باغ و آزادسازی مناطق اشغالی خاک کشور خود پس‌از 27 سال را مهم‌ترین رویداد جمهوری آذربایجان عنوان کرد.

واکنش وزارت خارجه به قتل کارگران شیعه در پاکستان

سعید خطیب‌زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه، قتل عام 11 نفر از کارگران معدن در ایالت بلوچستان پاکستان از سوی گروه تروریستی داعش را محکوم کرد و از کشورهای جهان اسلام خواست از تداوم حمایت این گروه‌ها از سوی کشورهای خاص ممانعت به عمل آورند. به گزارش ایرنا، خطیب‌زاده در این باره گفت: این اقدام جنایتکارانه، یکبار دیگر ضرورت همکاری تمام کشورهای منطقه برای مبارزه با گروه‌های تکفیری و تروریستی را مورد تأکید قرار می‌دهد. او اظهار کرد: ضروری است کشورهای جهان اسلام با همکاری یکدیگر همه مساعی خود را برای از بین بردن بسترهای فکری و تأمین مالی این گروه‌های افراطی و تکفیری متمرکز کرده و از تداوم حمایت این گروه‌ها از سوی کشورهای خاص، با هدف امحای خشونت علیه انسان‌های بی گناه از مذاهب و ادیان مختلف، ممانعت به عمل آورند.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7539/2/565935/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها