ایران در ایران




افزایش ابتلای درون خانوادگی به کرونا در گیلان

رشت - معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: رصد مبتلایان جدید به بیماری کووید ۱۹ در استان نشان می‌دهد که تعداد ابتلای درون خانوادگی به ویروس کرونا در این استان بیشتر شده است.
به گزارش ایرنا دکتر آبتین حیدرزاده اظهار داشت: اگر کسی در بیمارستان‌های گیلان بستری می‌شود دوباره از خانواده همان بیمار چند روز بعد افرادی بستری می‌شوند که نشانگر عدم رعایت پروتکل‌های پیشگیری از انتشار ویروس و پرهیز از دورهمی‌ها است.
وی افزود: هنوز درگیر دورهمی‌های خانوادگی هستیم در حالی که فرد مبتلا به ویروس کرونا می‌تواند هریک از جمعیت حاضر در این  گونه مراسم‌ بدون علامت باشد. معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان با تأکید بر ضرورت توجه به رعایت پروتکل‌های بهداشتی پیشگیرانه از انتشار ویروس کرونا خاطرنشان کرد: باید مراقب سالمندان باشیم و از برگزاری دورهمی‌ها خودداری کنیم. وی با بیان اینکه هم اکنون حدود ۴۵۰ بیمار مبتلا به ویروس کرونا در بیمارستان‌های استان بستری هستند، اضافه کرد: ١٠٨ نفر به‌ دلیل وخامت حال شان در بخش مراقبت‌های ویژه هستند.

ترافیک؛ مشکل حل نشده پایانه مرزی تمرچین

ارومیه - مدیر کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای آذربایجان غربی گفت: ترافیک و توقف وسایط نقلیه در جاده منتهی به محدوده پایانه مرزی از عمده مشکلات پایانه مرزی تمرچین به‌ شمار می‌رود.
به‌گزارش ایسنا، ارسلان شکری با اشاره به مشکلات پایانه مرزی تمرچین در پیرانشهر تصریح کرد: ترافیک و توقف وسایط نقلیه در جاده منتهی به محدوده پایانه مرزی و عدم استفاده بهینه از ظرفیت‌های موجود در مسیر محور پیرانشهر به مرز تمرچین برای ساماندهی ترافیک از عمده مشکلات این پایانه مرزی به شمار می‌رود.وی با اشاره به اهمیت پایانه مرزی تمرچین گفت: سهم ناوگان ورودی پایانه مرزی تمرچین بیش از 34 هزار و خروجی بیش از 33 هزار است که از نظر تعداد ناوگان ورودی با اختصاص 5/5 درصد کل ناوگان ورودی به کشور در رتبه 9 و از نظر تعداد ناوگان خروجی با اختصاص 5 درصد در رتبه 10 کشوری قرار دارد. شکری پایانه مرزی تمرچین را به‌عنوان یکی از ظرفیت‌های بزرگ ترانزیتی غرب کشور عنوان کرد و گفت: واردات و صادرات از منطقه تمرچین مورد تأیید است و ما نیز از موضوع رونق اقتصادی مردم مرزنشین استقبال می‌کنیم و حل مشکلات موجود رویکرد اصلی سازمان و به تبع آن اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان است.

سهولت تردد شناورهای پهن پیکر
در آبراه خورموسی

اهواز - به‌دنبال آغاز عملیات اجرایی طرح بزرگ لایروبی آبراه خور موسی تردد شناور‌های پهن پیکر با سهولت بیشتری صورت می‌گیرد.
به گزارش خبرگزاری صداوسیما عادل دریس مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان گفت: به‌دنبال آغاز عملیات اجرایی طرح بزرگ لایروبی آبراه خور موسی با اعتباری بالغ بر ۴۰۰۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات سازمان بنادر و دریانوردی، تردد شناور‌های پهن پیکر با آبخور بالای ۱۰ متر با سهولت بیشتری انجام می‌شود.
او با اشاره به آغاز عملیات لایروبی کانال دسترسی آبراه خورموسی افزود: با انجام ۵/۳ میلیون متر مکعب لایروبی در مسیر ۲۶ کیلومتری این آبراه که همراه با عملیات هیدروگرافی مولتی‌بیم (آب‌نگاری چند پرتویی) است، عمق این کانال از ۹ به ۵/۱۳ متر نسبت به تراز CD (عمق مرجع) افزایش خواهد یافت.دریس در خصوص مزایای حاصل از انجام لایروبی در این آبراه که مجتمع بندری امام خمینی(ره) را به خلیج فارس و آب‌های آزاد بین‌المللی متصل می‌کند، اظهار کرد: با تکمیل این پروژه بزرگ، عمق لازم در رسوبات سخت و نرم کانال خورموسی به ۵/۱۳ متر و عرض مسیر نیز به ۳۰۰ متر می‌رسد.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7539/6/565956/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها