اخبار




رئیس کانون وکلا :
شأن وکلا در مراجع قضایی و انتظامی باید حفظ شود

گروه حوادث / رئیس کانون وکلای دادگستری مرکز از راه‌اندازی سامانه هوشمند انتظامی ثبت شکایت از وکلا به‌صورت آنلاین در آینده نزدیک خبر داد.
به گزارش خبرنگار حوادث «ایران»، جلیل مالکی در نشست خبری که روز شنبه با موضوع «مسائل روز نهاد وکالت» در کانون وکلای مرکز برگزار شد، گفت: سامانه هوشمند الکترونیکی کانون وکلای دادگستری در حال تهیه است که بخشی از آن مربوط به تسهیل دسترسی مردم به خدمات وکیل معاضدتی است که در آینده نزدیک به بهره‌برداری خواهد رسید. نهاد وکالت دادگستری در استمرار خدمات‌رسانی یکصد ساله خود در سه جبهه متمایز، تقویت و توسعه خدمات معاضدتی به مردم، تقویت خود انتظامی در کانون وکلا و تقویت خود نظارتی بر عملکرد وکلا به عنوان تضمین‌کننده حقوق مردم در مراجعه به وکیل دادگستری را با جدیت در دستور کار خود قرار داده است.
رئیس کانون وکلای دادگستری مرکز درباره صدور احکام برای متخلفان نیز تصریح کرد: در طول یک‌سال گذشته بیش از یکصد حکم برای وکلای متخلف صادر شده است. این احکام بیشتر در موضوعات قرارداد، تخلف در سوگند، رفتارهای خلاف‌ شأن و تمرکز در غیر محل اشتغال است، البته به علت سختگیرانه بودن احکام صادره، در بسیاری از احکام تخفیف مجازات در نظر گرفته می‌شود.
وی اظهار داشت: در موضوع حمایت کانون از وکلا مذاکراتی با دادگستری کل استان تهران انجام و مقرر شد که به‌تدریج بازرسی‌های بدنی وکلا در مجاری ورودی مجتمع‌های قضایی حذف شود و در داخل مجتمع‌های قضایی نیز محل مخصوصی به وکلا برای انجام امور وکالتی اختصاص داده شود که ما به جد پیگیر آن هستیم. در همین راستا بخشنامه‌ای توسط معاونت قضایی دادگستری کل استان تهران صادر شده که امیدواریم بندهای آن بزودی اجرایی و عملیاتی شود.
مالکی ادامه داد: همچنین تفاهمنامه‌ای با نیروی انتظامی تهران بزرگ منعقد شده که به موجب آن شئون وکلا در مراجعه به کلانتری‌ها باید رعایت شود و مکان خاصی در حوزه معاونت اجتماعی کلانتری‌ها در اختیار وکلای دادگستری قرار بگیرد. همچنین تفاهمنامه‌هایی با سازمان بهزیستی کشور، سازمان زندان‌ها، کمیته امداد امام خمینی(ره)، نیروی انتظامی و انجمن‌های مردم نهاد برای ارائه کمک‌های معاضدتی به مددجویان منعقد شده که در راستای آن همکاران وکیل با تجربه ما در این محل‌ها مشغول ارائه خدمات معاضدتی رایگان هستند. در بخش‌ ارائه خدمات وکالت تسخیری که بخش دیگری از عرصه خدمت‌رسانی رایگان وکلای دادگستری به مردم در محاکم قضایی است، روزانه ده‌ها مورد وکالت تسخیری در محاکم کیفری به صورت رایگان در اختیار مردم قرار می‌گیرد و این در حالی است که کانون‌های وکلای دادگستری تاکنون کوچک‌ترین کمکی از بودجه عمومی کشور برای ارائه این خدمات دریافت نکرده‌اند.
وی در پایان خاطرنشان کرد: علاوه بر آن میز معاضدتی کانون وکلای دادگستری مرکز در راستای کمک به زندانیان ایرانی خارج از کشور با همکاری سازمان زندان‌ها و وزارت امور خارجه راه‌اندازی شده که مشغول خدمت‌رسانی به خانواده‌های این زندانیان است و طبق تفاهمنامه‌ای قرار است خدمات به خانواده‌های زندانی در ترکیه و کشورهای دیگر انجام شود.

اعضای یک شرکت هرمی در تله پلیس

گروه حوادث /18 عضو یک شرکت هرمی موسوم به کیونت که از سوی سرشاخه‌های این شبکه و به بهانه استخدام از شهرستان به تهران آمده و در این باند فعالیت می‌کردند، از سوی پلیس شناسایی شدند.
به گزارش خبرنگار حوادث «ایران»، دهم دی امسال فردی  باهمراه داشتن پرونده‌ای از دادسرای ناحیه 31 تهران به کارآگاهان پلیس آگاهی اعلام کرد،  پسرم 40 روز پیش  برای استخدام و مشغول به کار شدن در یک شرکت کاریابی به تهران آمده و پس از مراجعت به تهران در تماسی تلفنی عنوان داشت،  برای رهن خانه نیاز به 112میلیون تومان پول دارد که این مبلغ را برای فرزندم تهیه و به وی پرداخت کردم  تا اینکه ارتباطش با خانواده قطع شد.
سرهنگ کارآگاه «جهانگیر تقی‌پور» معاون مبارزه با جرایم جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی تهران بزرگ بیان داشت: با ارجاع پرونده به اداره چهاردهم پلیس آگاهی تهران بزرگ،  کارآگاهان در تحقیقات پلیسی، دریافتند که فرزند شاکی گرفتار شرکت‌های هرمی شده و مخفیگاه آنها در محدوده شرق تهران شناسایی شد.  با هماهنگی‌های قضایی سیزدهم دی  کارآگاهان موفق شدند در یک عملیات پلیسی 18  جوان را که به عضویت شرکت هرمی کیونت درآمده بودند دستگیر کنند، در بین  افراد دستگیر شده، فرزند شاکی  نیز شناسایی شد.
این مقام انتظامی درخصوص فعالیت شرکت موسوم به کیونت تصریح کرد: شرکت کیونت در واقع همان شرکت هرمی موسوم به گلدکوئیست است که با تغییر عنوان و رویه این بار تحت عنوان استخدام در شرکت‌های دولتی و معتبر اقدام به جذب اعضای جوان می‌کند. اعضای فعال در این شرکت به بهانه نبود امکان استخدام، اعضای جدید شرکت را به فعالیت در زمینه بازاریابی شبکه‌ای تشویق کرده و طی چندین جلسه آموزشی مبالغی را دریافت می‌کنند و پس از دریافت این مبالغ آنها را به بهانه دریافت سود مجبور به عضوگیری از میان دوستان، بستگان و یا سایر اعضای خانواده می‌کنند تا زمینه ادامه فعالیت خود را فراهم کنند.
سرهنگ تقی‌پور اضافه کرد:  افراد دستگیر شده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی شدند.

زن قاتل پس از 28 سال بخشیده شد

گروه حوادث /زن میانسال که به جرم قتل شوهرش 28 سال در زندان بود سرانجام با رضایت خانواده مقتول از قصاص نجات یافت.
حجت‌الاسلام والمسلمین میرمحمدی، معاون قضایی رئیس کل دادگستری گیلان در امور شوراهای حل اختلاف با بیان این خبر گفت: قاتل که اکنون زنی 53 ساله است، 28 سال پیش در حالی که 25 ساله بود، شوهر 34 ساله‌اش را به قتل رساند و به قصاص محکوم شد اما سرانجام با تلاش واحد صلح و سازش دادگستری رشت این زن با جلب رضایت خانواده شوهرش از مجازات مرگ رهایی یافت و با گذشت اولیای دم و ابراز پشیمانی قاتل از ارتکاب جرم، این پرونده به مصالحه ختم شد.
 



آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7539/12/565983/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها