«توئیتر» حساب «ترامپ» را برای همیشه مسدود کرد


میترا جلیلی/ توئیتر که بزرگترین آوردگاه ترامپ در جدال انتخابات ۲۰۲۰ به شمار می‌رفت و از ظرفیت‌های آن بیشترین بهره را می‌برد، آخرین فرصت ارائه شده از سوی این شبکه اجتماعی را نیز از دست داد و به‌دلیل توئیت‌های دردسرساز روز جمعه، اکانت وی برای همیشه معلق شد.
در ۶ ژانویه و به‌دنبال آشوبی که ترامپیست‌ها در واشنگتن به پا کرده و عملاً کنگره را به تصاحب خود درآوردند، اکانت توئیتری ترامپ همراستا با سایر شبکه‌های اجتماعی مسدود شد که البته این موضوع برای ۱۲ ساعت ادامه داشت و توئیتر اعلام کرد اگر ترامپ توئیت دردسرساز دیگری داشته باشد این اکانت به طور دائمی معلق خواهد شد. موضوعی که ظاهراً ترامپ اهمیت چندانی به آن نداد و باز هم روز جمعه دو توئیت دیگر مرتبط با انتخابات امریکا انجام داد و توئیتر این توئیت‌ها را مخالف خط مشی پلتفرم خود دانست و در نهایت، اکانت وی به طور دائم مسدود شد.این پلتفرم، توئیت‌های ترامپ را تجلیل از خشونت دانسته و گفته است: «پس از بررسی دقیق توئیت‌های اخیر از حساب realDonaldTrum @، به‌دلیل خطر تحریک بیشتر به خشونت، این حساب را برای همیشه تعلیق کردیم..» ترامپ در یکی از توئیت‌هایش نوشت: ۷۵میلیون امریکایی وطن‌پرست که به من رأی دادند باید بدانند که در آینده صدای بزرگی خواهند داشت و دوباره امریکایی بزرگ خواهند ساخت. توئیتر اعتقاد دارد این توئیت نشان می‌دهد که ترامپ قصد ندارد قدرت را بدون دردسر به بایدن بسپارد.
وی در توئیت دیگری هم نوشت: به همه کسانی که از من سؤال می‌کنند، می‌گویم که در مراسم ۲۰ ژانویه(روز تحلیف) شرکت نخواهم کرد. توئیتر درباره این توئیت هم گفته است که ترامپ به طور ضمنی قصد دارد به هوادارانش باز هم القا کند که این انتخابات قانونی نبوده و عملاً به آشوب دامن بزند. به همین دلیل هم این توئیت‌ها را به نوعی مخالفت با خط مشی پلتفرم خود می‌دانیم و بیش از این به وی اجازه نمی‌دهیم از شبکه اجتماعی توئیتر استفاده کند. به‌دنبال این اتفاق، ترامپ از اکانت توئیتری ریاست جمهوری خود نوشت: به ساختن پلتفرم ما در آینده بنگرید که این، اشاره‌ای ضمنی به یک شبکه اجتماعی ویژه برای ترامپ است. هر چند این توئیت‌ها از شبکه اجتماعی توئیتر حذف شدند ولی بسیاری منتظرند که ببینند دقیقاً منظور ترامپ از شبکه اجتماعی چیست و آیا این شبکه اجتماعی وجود دارد یا قرار است در آینده ایجاد شود. برخی هم معتقدند منظور وی از شبکه اجتماعی احتمالاً همان پارلر است. حال باید منتظر ماند و دید چه اتفاقی در آینده رخ می‌دهد.
البته تنها ترامپ از بسته شدن اکانت توئیتری خود عصبانی نیست وبرخی سناتورهای جمهوریخواه نیز به حمایت از وی در توئیتر پرداخته‌اند. به‌عنوان مثال سناتور جمهوریخواه ریک اسکات از بسته شدن حساب توئیتر دونالد ترامپ انتقاد کرده است. لیندسی گراهام نیز دیگر سناتور جمهوریخواه است که از رویکرد توئیتر در قبال حساب دونالد ترامپ انتقاد کرده و با ذکر نمونه‌هایی از توئیتر توضیح خواسته که چرا در موارد مشابه هیچ واکنشی نشان نداده اما حساب توئیتری رئیس‌جمهوری فعلی امریکا به طور کامل بسته شده است. اما این مسدودسازی موافقانی نیز داشته است، به‌عنوان مثال میشل اوباما هم که بارها خواستار بسته شدن حساب توئیتری ترامپ شده بود در توئیتی از این اقدام توئیتر حمایت کرده است.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7539/17/565995/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها