اخبــــار




در دیدار خانواده دانشمند هسته‌ای و دفاعی کشور انجام شد
تجلیل رهبر انقلاب از برجستگی‌های علمی و فنی شهید فخری‌زاده

خانواده دانشمند برجسته و ممتاز هسته‌ای و دفاعی کشور شهید محسن فخری‌زاده عصر دیروز با رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار کردند.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در این دیدار با تجلیل از برجستگی‌های علمی و فنی شهید فخری‌زاده و حضور سختکوشانه آن دانشمند عالی‌مقام در میدان علم و عمل، گفتند: علوّ مقامی که خداوند با شهادت به آن بزرگوار عطاء کرد، مزد زحمات و اخلاص کم‌نظیر او بود و این مقام با هیچ‌یک از مقام‌های دنیوی قابل مقایسه نیست. رهبر انقلاب اسلامی، عظمت یافتن نام شهید فخری‌زاده در میان عموم مردم و ابراز تأسف بسیاری از جوانان از ناشناخته بودن او در زمان حیاتش را از دیگر آثار اخلاص شهید دانستند. ایشان همچنین گفتند: همسران شهدا در اجر آنها شریک هستند و از خداوند می‌خواهیم که صبر و آرامش خود را بر دل‌های شما نازل فرماید و به توفیق الهی بتوانید حرکت خود را متناسب با شأن شهید ادامه دهید. در این دیدار، همسر و فرزندان شهید فخری‌زاده با قدردانی از پیام محبت‌آمیز و روشنگر رهبر انقلاب اسلامی پس از ترور شهید فخری‌زاده، تبیین جریان فکری شهدای جهاد علمی و الگوسازی از آنان را مورد تأکید قرار دادند.

نگرانی وزیر کشور از فضای سرد و ساکت انتخابات

وزیر کشور از احتمال حاکم شدن فضای سرد و ساکت بر انتخابات ۱۴۰۰ ابراز نگرانی کرد. عبدالرضا رحمانی فضلی با بیان اینکه هنوز فضای سیاسی و اجتماعی جامعه و افکار عمومی نسبت به انتخابات حساسیت و بازتاب و انعکاس خاصی را نشان نداده است در مقایسه آماری وضعیت این دوره تا کنون با انتخابات ۴ سال پیش گفت: «در دور قبلی انتخابات افرادی که اعلام آمادگی کرده بودند دو برابر آمار و ارقامی است که الان داریم. این فضای سرد و ساکت در حوزه اجتماعی و سیاسی اقتضا می‌کند که فعالیت و کار بیشتری از منظر گروه‌های سیاسی و احزاب انجام شود تا بتوانیم مقدمات آن را فراهم کنیم و به استقبال یک انتخابات باشکوه برویم». رحمانی فضلی تأکید کرد که برای داشتن یک دولت با اقتدار، کارآمدتر و با پشتوانه حمایت بیشتر از مردم لازم است انتخاباتی باشکوه داشته باشیم.
به گزارش ایرنا، وزیر کشور که در جمع خبرنگاران و پس از نشست با استانداران سراسر کشور سخن می‌گفت، موضوع این نشست را در دستور کار قرار دادن چهار مسأله امنیت، انتخابات، معیشت و سلامت مردم اعلام کرد و با بیان اینکه انتخابات مهم‌ترین مسأله سیاسی کشور است، از آغاز چاپ تعرفه‌های انتخاباتی و روند آموزش حدود یک و نیم میلیون نفر نیروهای غیر ستادی همکاری کننده با وزارت کشور برای برگزاری انتخابات خبر داد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7551/2/567463/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها