خواست اصلاح‌طلبان مشارکت فعال در انتخابات با نامزد اختصاصی است

نهاد انتخاباتی اصلاح‌طلبان تشکیل شد


گروه سیاسی/ اصلاح‌طلبان با نهایی شدن فهرست 46 نفره اعضای حقیقی و حقوقی برای عضویت در نهاد اجماع‌سازشان خود را برای قرار گرفتن در نقطه آغاز رسمی رقابت انتخاباتی سال 1400 و مشارکت فعال در آن آماده کردند. 15 شخصیت حقیقی اصلاح‌طلب و نمایندگان 31 تشکل قانونی منتسب به این جریان سیاسی افرادی هستند که قرار است برای انتخاب کاندیدای واحد مورد حمایت اصلاح‌طلبان در انتخابات ریاست جمهوری آتی تصمیم‌گیری کنند. با این تأکید که اصلاح‌طلبانی که تمایل به نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری دارند به‌دلیل اینکه باید در معرض انتخاب این نهاد قرار گیرند در آن عضویت ندارند.
به گزارش ایرنا، فرج کمیجانی، رئیس دوره‌ای شورای هماهنگی جبهه اصلاحات روز گذشته در تشریح فرآیند انتخاب 15 عضو حقیقی این نهاد با بیان اینکه به‌رغم همه موانع، اصلاح‌طلبان معتقدند هنوز هم تنها راه تغییرات تدریجی و آرام در جامعه صندوق‌ رأی است، گفت: «اراده تمامی احزاب اصلاح‌طلب بر مشارکت فعال در انتخابات در صورت وجود نامزد اختصاصی قرار گرفته است و اصلاح‌طلبان با هدف تحقق و عملیاتی شدن مشارکت حداکثری، در پی نهایی کردن نهاد اجماع ساز با مشارکت فکری، عملی و اجرایی ۳۱ حزب دارای مجوز از وزارت کشور هستند».
او با یادآوری اینکه این نهاد اجماع ساز که گویا هنوز نام خاصی برایش برگزیده نشده قرار است در حوزه‌های مختلف فعالیت و سیاستگذاری‌های انتخاباتی، جایگزین هر دو نهاد قبلی یعنی شورای سیاستگذاری و شورای هماهنگی شود، گفت: اصلاح‌طلبان به کار حزبی در چارچوب قانون اعتقاد دارند و مخالف هر گونه تحریم یا انفعال و بی‌تفاوتی در انتخابات هستند و این کنش‌ها را مغایر با روحیه اصلاح‌طلبی و مردم‌سالاری دینی می‌دانند. بر همین اساس امیدواریم در انتخابات ۱۴۰۰ با داشتن نامزد واحد، صاحب برنامه و تیم منسجم مورد تأیید این نهاد اجماع ساز باشیم تا در عرصه سیاسی کشور نقش آفرینی کنیم.
براساس اعلام کمیجانی برای انتخاب 15 عضو حقیقی این نهاد ابتدا کمیته‌ای مرکب از ۵ عضو منتخب شورای هماهنگی جبهه اصلاحات (زهرا شجاعی، حسین کمالی، فرج کمیجانی، جواد امام و محمود صادقی) و ۴ عضو منتخب سید محمد خاتمی یعنی سید عبدالواحد موسوی لاری، بهزاد نبوی، حسین مرعشی و محسن امین‌زاده تشکیل شده و سپس آنها بر اساس معیارهای مشخصی دست به انتخاب زده‌اند.
به گفته رئیس دوره‌ای شورای هماهنگی جبهه اصلاحات، داشتن شخصیت‌ ملی فراگیر و ترجیحاً غیرحزبی، مسئولیت‌پذیری و خوشنامی، داشتن مرجعیت مؤثر اجتماعی، حضور فعال در عرصه عمومی و رسانه‌ای و داشتن دانش و بینش برای اداره امور و خط مشی‌گذاری از جمله معیارهای انتخاب بوده است. معیارهایی که بر اساس‌شان کمیته 9 نفره در نهایت «بهزاد نبوی، سید حسین مرعشی، محسن امین‌زاده، محمد رضا جلایی‌پور، سید حسن رسولی، سید سراج‌الدین موسوی، محسن میردامادی، سید معروف صمدی، حسن صادقی، فخرالسادات محتشمی‌پور، علیرضا علوی‌تبار، عماد بهاور، اسماعیل گرامی مقدم، فاطمه سعیدی و بدرالسادات مفیدی» را از میان 163 فرد معرفی شده انتخاب کرده و قرار است چهره‌هایی مانند مصطفی معین، عبدالواحد موسوی لاری، عبدالله نوری نیز در قالب دادن مشورت با این نهاد اجماع ساز همراهی کنند.
کمیجانی در پایان ارائه این توضیحات درباره رویکرد اصلاح‌طلبان نسبت به انتخابات آتی تأکید کرد:«ما اصلاح‌طلبان در انتخاباتی آزاد، قانونی، رقابتی، عادلانه و در تراز قانون اساسی کشور و با حضور نامزدی واحد مورد تأیید این نهاد اجماع ساز اصلاح‌طلبان مشارکت فعال خواهیم داشت و این نهاد اجماع ساز مسئولیت تصمیم‌گیری درباره نحوه مشارکت اصلاح‌طلبان در انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا در خرداد ۱۴۰۰ را برعهده خواهد داشت».

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7551/3/567467/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها