ایران در ایران




کمبود سیمان در بوشهر رفع می‌شود

بوشهر- رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: براساس قیمت مصوب، هر کیسه سیمان با درصد سود خرده فروشی بسته به هزینه حمل در هر شهرستان این استان ۲۰ تا ۲۲ هزار تومان عرضه می شود.
به گزارش ایرنا، سید حسین حسینی افزود: نظارت بر عملکرد عاملان توزیع کننده سیمان به‌طور جدی دنبال می‌شود و آنها مکلف هستند سیمانی  را که از کارخانه دریافت می‌کنند با رعایت نرخ مصوب و هزینه‌های حمل به دست مصرف‌کننده برسانند. وی با اشاره به کمبود سیمان در بازار استان بوشهر در چند روز اخیر افزود: با تأمین گاز، مازوت و برق به‌عنوان سوخت مورد نیاز کارخانه‌های سیمان، بزودی مشکل کمبود سیمان در این استان برطرف می‎شود. حسینی ادامه داد: با اقدام صورت گرفته کارخانه ساروج کنگان از دیروز تولید را آغاز کرده‌ است و به احتمال زیاد تا فردا روزانه بین یکهزار و ۵۰۰ تا ۲ هزار تن سیمان وارد بازار استان بوشهر می‎کند.

جذب ۱۰ هزار نیروی بومی خوزستان در طرح بزرگ ۲۸ مخزن نفتی

اهواز- مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان گفت: ۱۰ هزار نیروی کار بومی در اجرای طرح ۲۸ مخزن نفتی که بخشی از آن در شهرستان اهواز است به درخواست مجری طرح جذب کار می‌شوند.
به گزارش ایرنا ارسلان غمگین افزود: با پیگیری‌های متعدد و نشست‌هایی که با شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب و مجری و تیم طرح نگهداشت و افزایش تولید مناطق نفت خیز جنوب (طرح ۲۸ مخزن) برگزار شد، جذب ۱۰ هزار نیروی کار مورد نیاز این بخش به اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان سپرده شد که این اداره نیز آن را به مؤسسات کاریابی واگذار می‌کند. وی با اشاره به فعالیت ۶ مؤسسه کاریابی در اهواز افزود: جذب بخشی از نیروهای طرح ۲۸ مخزن شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب در شهرستان اهواز و از طریق این کاریابی‌ها انجام می‌شود.

۸۶ درصد سد زاینده‌رود خالی است

اصفهان - مدیر دفتر تأسیسات آبی شرکت آب منطقه‌ای استان اصفهان با اشاره به اینکه ذخیره آبی سدهای استان از جمله سد زاینده‌رود وضعیت خوبی ندارد، گفت: در حال حاضر ذخیره سد زاینده‌رود ۱۸۴ میلیون مترمکعب است.
به گزارش ایسنا احسان اله امینی با اشاره به آخرین وضعیت سد زاینده‌رود، اظهار کرد: در حال حاضر ذخیره سد زاینده‌رود ۱۸۴ میلیون مترمکعب است، درحالی که ذخیره سد در مدت مشابه سال گذشته ۳۰۹ میلیون متر مکعب بود. وی با بیان اینکه میانگین بلندمدت حجم سد زاینده‌رود ۷۳۵ میلیون مترمکعب بوده است، افزود: ذخیره سد زاینده‌رود نسبت به سال گذشته ۴۰ درصد و نسبت به متوسط بلندمدت ۷۵ درصد کاهش دارد. مدیر دفتر تأسیسات آبی شرکت آب منطقه‌ای استان اصفهان با اشاره به اینکه متأسفانه ذخیره آبی سدهای استان از جمله سد زاینده‌رود وضعیت خوبی ندارد، تصریح کرد: با توجه به اینکه گنجایش مخزن سد زاینده‌رود بیش از یک میلیارد و ۲۵۰ میلیون مترمکعب است، در حال حاضر تنها ۱۴ درصد این سد آب دارد. امینی با اشاره به ذخیره ۵.۳ میلیون مترمکعبی سد گلپایگان، اظهار کرد: سال گذشته ذخیره این سد ۱۵.۴ میلیون مترمکعب بود که نسبت به پارسال ۶۶ درصد و نسبت به متوسط بلندمدت ۶۵ درصد کاهش ذخیره داشته است.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7551/6/567488/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها