اخــــــــبار




نوبخت پای درددل بازنشستگان تأمین اجتماعی و کارگران

رئیس سازمان برنامه و بودجه صبح روزدوشنبه در جمع بازنشستگان تأمین اجتماعی و کارگران حاضر شد و صحبت‌ها و مطالبه‌های آنها را شنید. دیروز تعدادی از بازنشستگان تأمین اجتماعی و کارگران در مقابل در سازمان برنامه و بودجه درباره عدم اجرای همسان‌سازی حقوق خود تجمع کردند.
رئیس سازمان برنامه و بودجه پس‌ از اطلاع از تجمع این افراد دستور داد در سازمان‌ مربوطه به روی تجمع کنندگان گشوده شود و خود نیز در میان تجمع‌کنندگان حاضر شد. نوبخت در جمع حاضران با بیان اینکه متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان لشکری و کشوری، ۱۰۰درصد انجام شده است، گفت: مطلع شدم که در مورد بازنشستگان تأمین اجتماعی، فقط ٣٠ درصد این موضوع انجام شده است.
وی افزود: با ارسال لایحه‌ای دو فوریتی به مجلس زمینه تقنینی همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی را فراهم کردیم و همچنین منابع مالی قابل ملاحظه‌ای را برای آن در بودجه ١۴٠٠ درنظر گرفتیم. این سخنان معاون رئیس جمهوری با فریاد ‌الله‌اکبر و تشویق تجمع کنندگان روبه‌رو شد.
رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور از نمایندگان بازنشستگان تأمین اجتماعی دعوت کرد تا همچون نمایندگان بازنشستگان لشکری و کشوری، جلسات هفتگی مستمری با وی داشته باشند تا متناسب‌سازی حقوقشان را تا حصول به نتیجه دنبال کنند. همچنین پیش از این، محمدباقر نوبخت در گفت‌وگوی اینستاگرامی با بازنشستگان درباره همسان‌سازی حقوق بازنشستگان گفته بود که بزرگ‌ترین بودجه برای بازنشستگان در لایحه ۱۴۰۰ گنجانده شده تا آنچه از متناسب‌سازی حقوق آنها باقی مانده، اجرایی شود.
وی تأکید کرد، «به‌قولی که به شما داده‌ام، پابرجا هستم.» حتی برای کسانی که عضو غیرهیأت علمی فرهنگیان هستند نیز این موضوع اعمال خواهد شد. این اقدام غیر قابل بازگشت است، چون قانون شده، حتی اگر دوره قانون برنامه تمام شود، آثار حقوقی و قانونی آن متوقف نمی‌شود./ ایرنا

‌خدمات بانکی به صاحبان چک برگشتی ارائه نمی‌شود

سخنگوی اجرای قانون جدید چک با بیان اینکه در قانون جدید به افراد دارای چک برگشتی خدمات بانکی ارائه نمی‌شود، گفت: قانون جدید چک ناظر به اقدامات پیشگیرانه است و نگاه سختگیرانه‌ای نسبت به افراد دارای چک برگشتی دارد.
آمنه نادعلی‌زاده افزود: بر این اساس، افتتاح حساب جدید بانکی برای آنها انجام نمی‌شود، کارت بانکی جدید به آنها اعطا نشده و ضمانتنامه ارزی و ریالی برای آنها صادر نمی‌شود و حتی تسهیلات بانکی نیز به این افراد اعطا نمی‌شود.
سخنگوی اجرای قانون جدید چک خاطرنشان کرد: در اقدامی سختگیرانه، اگر شخصی دارای چک برگشتی باشد به میزان کسری مبلغ چک آن فرد، وجوهی که در بانک‌های دیگر دارد مسدود می‌شود و تا زمانی که این موضوع تعیین تکلیف نشود، حساب‌ها در انسداد باقی می‌ماند. وی افزود: اکنون و براساس دستورالعمل‌هایی که بانک مرکزی صادر کرده است در صورتی که موجودی حساب صادرکننده کمتر از مبلغ چک باشد، دارنده آن چک می‌تواند از بانک تقاضا کند که وجه چک را از سایر حساب‌های انفرادی آن فرد در همان بانک، پرداخت کند. اما اگر بازهم وجه چک تکمیل نشد، دارنده چک می‌تواند از بانک تقاضای صدور گواهی عدم پرداخت کند و البته باید دقت کند که این گواهی حتماً دارای کد رهگیری باشد تا بتواند با استفاده از آن در مراجع قضایی حقوق خود را پیگیری کند. نادعلی‌زاده خاطرنشان کرد: در قانون جدید چک، برای صادرکننده چک این وظیفه تعیین شده است که اطلاعات مربوط به «تاریخ»، «مبلغ» و «هویت گیرنده چک» را که روی فیزیک چک درج می‌کند در سامانه «صیاد» نیز ثبت کند. / بانک مرکزی‌‌

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7551/9/567500/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها