اخـــــــــبار




حمایت از استارتاپ ها با فضای کار اشتراکی

فضای کار اشتراکی کارمانا، دومین مرکز خود را با همکاری مرکز نوآوری برق دانشگاه امیرکبیر راه‌اندازی کرد.
به گزارش «ایران» در نشست خبری آیین افتتاح این فضای کار اشتراکی که در سالن اجتماعات دانشکده برق دانشگاه امیرکبیر برگزار شد علی نیکبخت، مدیر مرکز توسعه فناوری و نوآوری دانشگاه امیرکبیر با اشاره به ظرفیت‌های کارآفرینی در تیم‌های دانشگاهی گفت: «همکاری با رایان‌ونچرز و کارمانا شروعی است برای توسعه فعالیت‌های بیشتر تیم‌های نوآور و استارتاپی در این دانشکده و تلاش دانشگاه امیرکبیر این است که با همکاری‌‌هایی از این دست به کارآفرینی دانشگاهی کمک کند.»
نیکبخت با تأکید بر برنامه‌های مرکز فناوری و نوآوری دانشگاه برای توسعه همکاری‌ با بازیگران تأثیرگذار اکوسیستم استارتاپی کشور گفت: «رشد کمی و کیفی تیم‌های مختلف نوآوری مهم‌ترین برنامه ما در سال‌های پیش رو است.؛ از طرفی صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه در حال راه‌اندازی است و در صورت راه افتادن این صندوق امکان حمایت‌های سرمایه‌ای و مالی هم از طرح‌ها و ایده‌های استارتاپی مستقر در این فضای کار اشتراکی تازه ‌تأسیس فراهم خواهد شد.»
حمیدرضا هنرکار مدیرعامل رایان ونچرز هم در این مراسم با اشاره به حمایت‌های این مجموعه از تیم‌های مستقر در فضای کار اشتراکی کارمانا تأکید کرد علاوه‌بر خدمات اصلی این مرکز یعنی فراهم کردن دفتر و محیط کار تیم‌های استارتاپی، برگزاری کارگاه‌ها و کلینیک‌های تخصصی و مشاوره‌های کسب‌وکاری و منتورشیپ هم از دیگر خدمات کارمانا خواهد بود.
هنرکار با اشاره به چند مورد سرمایه‌گذاری روی استارتاپ‌ها از سوی رایان ونچرز تأکید کرد فضای کار اشتراکی کارمانا جایی است که مجموعه سرمایه‌گذاری رایان‌ونچرز می‌تواند تیم‌های مستعد را شناسایی کند. او ظرفیت سرمایه‌گذاری تا سقف 2 میلیاردتومان روی چنین تیم‌هایی را یکی دیگر از مزیت‌های این فضای کار اشتراکی عنوان کرد.
هنرکار تأکید کرد شعبه جدید فضای کار اشتراکی کارمانا برای دانشجویان دانشگاه امیرکبیر تخفیف 30 درصدی روی خدمات خود قائل خواهد شد و طرح‌ها و ایده‌های استارتاپی آن‌ها در اولویت بررسی و سرمایه‌گذاری خواهند بود.


تولید انبوه روبات سوفیا با همه‌گیری کرونا

«سوفیا» روبات انسان نمایی که توسط شرکت هنگ‌کنگی «هانسون روباتیک» طراحی و توسعه یافته‌ است و برای ظاهر و رفتار انسان مانندش مشهور شده، اخیراً هنگام بازدید از آزمایشگاهی در هنگ‌کنگ حرف‌های جالبی زد.
به گزارش ایسنا، سوفیا هنگام بازدید از آزمایشگاهی در هنگ کنگ که خود در آن توسعه یافته گفت: روبات‌های اجتماعی مانند من می‌توانند از بیماران یا افراد مسن مراقبت کنند. من حتی در شرایط دشوار می‌توانم به برقراری ارتباط، درمان و انگیزش اجتماعی کمک کنم.
از زمان رونمایی روبات سوفیا در سال ۲۰۱۶،این روبات انسان‌نما شناخته شده و مشهور شده است. اکنون شرکت «هانسون روباتیک» که این  روبات را توسعه داده است قصد تولید انبوه روبات‌هایی شبیه سوفیا را تا پایان سال جاری میلادی  دارد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7551/17/567525/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها