اخبار



ربایندگان کارگران در ایستگاه محاکمه

  گروه حوادث / پرونده خواهر و برادری که با همدستی دو نفر دیگر کارگران را ربوده و از خانواده‌شان اخاذی می‌کردند به اتهام آدم‌ربایی و قتل به دادگاه کیفری فرستاده شد.
به گزارش خبرنگار حوادث «ایران»، رسیدگی به این پرونده از سال 95 با گزارش مردی که مدعی بود از سوی چند نفر ربوده شده آغاز شد. وی در توضیح ماجرا به مأموران گفت: من کارگر روزمزد هستم و مثل هر روز در یکی از میادین رباط‌کریم به دنبال کار ایستاده بودم که یک زن و سه مرد سوار خودرو به سراغم آمدند و با این بهانه که برای تمیز کردن خانه‌شان به من نیاز دارند من را سوار کردند. اما چند دقیقه بعد از جاده اصلی خارج شدند و دو نفری که در عقب بودند دست و پای من را بستند و بعد هم شماره تلفن اقوامم را گرفتند و به آنها گفتند که برای آزادی من باید پول بدهند وگرنه من را می‌کشند. خانواده‌ام از ترس چهار میلیون تومان قرض کردند و به آنها دادند و این 4 نفر هم 10 هزار تومان برای کرایه خودرو تا خانه‌ام به من دادند و بعد هم در یک جاده فرعی رهایم کردند.
با شکایت این مرد و در فاصله زمانی مشخصی چند فرد دیگر نیز شکایت‌های مشابهی را مطرح کردند. با دریافت شکایات متعدد و مشابه و به دست آمدن اطلاعات از سارقان مأموران متوجه شدند این سارقان با یک دستگاه پژو دست به آدم‌ربایی می‌زنند. در حالی که مأموران در حال ردزنی خودروی آدم‌رباها بودند، خبر کشف جسد مردی جوان به مأموران داده شد. پلیس مدارک هویتی این مرد را پیدا کرد و با توجه به ردیابی‌هایی که انجام گرفت مشخص شد این مرد نیز قربانی 4 آدم‌ربا شده است. خانواده مقتول به مأموران گفتند یک روز قبل از پیدا شدن جسدش چند نفر با آنها تماس گرفتند و درخواست پول کرده بودند.
مادر محمود گفت: پسرم کارگر است و برای اینکه بتواند زندگی ما را تأمین کند کارگری می‌کرد و یک لقمه نان می‌آورد که این اتفاق افتاد. روزی که زنگ زدند و از من پول خواستند من 3 میلیون تومان داشتم و قبول کردم پول را بدهم. ولی دزدها قبول نکردند گفتند یک میلیون تومان دیگر هم باید روی آن بگذاری یک میلیون هم قرض گرفتم و پول را واریز کردم اما دیگر خبری از پسرم نشد.
در ادامه و با توجه به محل کشف جسد پلیس دوربین‌های کنترل ترافیک را مورد بررسی قرار داد و به این ترتیب رد پژویی که سرنشینانش با آن آدم‌ربایی می‌کردند به دست آمد و متهمان شناسایی و بازداشت شدند.
در بررسی‌ها مشخص شد زن و مردی که طراح اصلی این نقشه بودند خواهر و برادر هستند و دو نفر دیگر نیز با آنها همکاری می‌کردند و بعد از هر آدم‌ربایی نیز مبالغ بین‌شان تقسیم می‌شد.
زن جوان به نام مریم در بازجویی‌ها گفت: از من به عنوان پوشش استفاده می‌شد و من هیچ نقشی در سرقت یا آدم‌ربایی و یا حتی گرفتن پول‌ها نداشتم.
او درباره جوانی که کشته شده هم گفت: آنها دست و پای مرد جوان را بستند و در صندوق عقب انداختند. مادرش برای واریز پول درخواستی خیلی تعلل کرد و پول خیلی دیر به دست برادرم رسید که برادرم نیز مرد جوان را همان‌طور طناب پیچ شده با 30 هزار تومان پول برای پرداخت کرایه ماشین در بیابان رها کرد و رفتیم. در ماشین بودیم که حمید همدست برادرم گفت مرد جوان فوت کرده ولی اینکه چگونه این اتفاق افتاده من اطلاعی ندارم.
وقتی سه متهم دیگر مورد بازجویی قرار گرفتند گفتند: مرد جوان را مثل بقیه قربانیان بسته بودیم نمی‌دانیم چطور شد که جانش را از دست داد. این در حالی است که پزشکی قانونی علت مرگ را خفگی اعلام کرده است.
با توجه به جرایمی که 4 متهم مرتکب شده‌اند، کیفرخواست علیه آنها به اتهام قتل، آدم‌ربایی و اخاذی صادر و پرونده برای رسیدگی به دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد.

زورگیری به بهانه مسافرکشی

گروه حوادث / زورگیران مسافربرنما در بزرگراه یادگار امام تهران با اعتراف به 15 فقره سرقت دستگیر شدند.
به‌گزارش خبرنگار حوادث «ایران»، سرهنگ ضرغام آذین سرکلانتردوم پلیس پیشگیری تهران بزرگ در تشریح این خبر اظهار داشت: با شکایت‌های طرح شده از سوی تعدادی از شهروندان با موضوع زورگیری توسط یک راننده در محدوده کلانتری مرزداران تیمی از مأموران تحقیقات خود را آغاز کردند.
وی با بیان اینکه در بررسی‌های انجام شده مشخص شد که اغلب سرقت‌ها در حوالی بزرگراه یادگار امام(ره) اتفاق افتاده و راننده سواری با همکاری همدستش از مسافران زورگیری کرده است، افزود: در گام بعدی از تحقیقات پلیسی، مسیر تردد خودرو متهمان شناسایی و مأموران موفق شدند تصویر واضحی از چهره متهمان به‌دست بیاورند.
 تصاویر به دست آمده از چهره متهمان در اختیار واحدهای گشتی کلانتری مرزداران قرار گرفت و گشت‌های هدفمند آغاز شد تا اینکه روز جمعه یکی از گشت‌های انتظامی کلانتری مرزداران خودرو متهمان را شناسایی و در یک عملیات پلیس آن را توقیف و هر دو متهم را دستگیر کردند.
این مقام انتظامی تصریح کرد: با انتقال متهمان به کلانتری مرزداران و بررسی‌های انجام شده هر 2 به 15 فقره زورگیری از مسافران معترف و اظهار داشتند که پس‌ از شناسایی مسافران، آنها را سوار بر خودرو کرده و در محل‌های خلوت با تهدید سلاح سرد اموالشان را زورگیری و سپس از خودرو پیاده می‌کردند.


اعتراف به قتل خواهر بعد از 10 روز

گروه حوادث / پسر جوان که  به خاطر اختلاف خانوادگی خواهر 22 ساله‌اش را کشته و جسدش را در چاه انداخته بود پس از 10 روز لب به اعتراف گشود.
ولی خداکرمی، دادستان عمومی و انقلاب سردشت در این‌باره گفت: چند روز قبل به پلیس گزارش رسید که زن جوانی در سردشت ناپدید شده است . نخستین بررسی‌ها نشان می‌داد وی با خانواده‌اش اختلاف و درگیری داشته است و بعد ازآن به طرز مرموزی ناپدید شده است. بعد از تشکیل پرونده و ارجاع  به پلیس آگاهی، کارآگاهان تحقیقات فنی و تخصصی خود را در این زمینه آغاز کردند. در تحقیقات اولیه مشخص شد که  این دختر سردشتی آخرین بار با برادر خود و پسرعمویش دیده شده و به همین دلیل مظنون اصلی پرونده این ۲ نفر بودند که به سرعت دستگیر و بازجویی‌های پلیسی از آنان آغاز شد.
دادستان عمومی و انقلاب سردشت گفت: برادر وی در بازجویی‌های اولیه خود اعلام کرد که در روز حادثه با خواهرش درگیری لفظی داشته و دیگر او را ندیده اما بعد از بازجویی‌های زیاد و فنی بالاخره به قتل خواهرش اعتراف کرد.
خداکرمی اضافه کرد: در تحقیقات مشخص شد که متهم به خاطر انگیزه ناموسی با خواهر خود درگیری لفظی پیدا کرده و در نهایت با زدن یک میله آهنی به سر خواهرش، وی را به قتل رسانده و جنازه را در چاهی کنار رودخانه زاب نزدیک شهر نلاس انداخته است که مأموران بازپرسی در سر صحنه حضور یافته و با تلاش آتش‌نشانان جنازه  مقتول از چاه بیرون آورده و برای بررسی و کالبد شکافی به پزشک قانونی تحویل داده شد.
دادستان عمومی و انقلاب سردشت تأکید کرد: دستگاه قضایی با جدیت و قاطعیت با اشخاصی که اقدام به اخلال در  نظم عمومی جامعه از طریق ارتکاب بزه می شوند، برخورد خواهد کرد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7555/12/567928/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها