اخـــــــــبار




زمان خوداظهاری دستگاه های ماینینگ تمدید شد

عباس آشتیانی رئیس کمیسیون بلاک‌چین و رمزارز نظام صنفی رایانه‌ای کشور (نصر) از تمدید زمان خوداظهاری دستگاه‌های استخراج رمز ارز (ماینینگ) در سامانه بهین یاب وزارت صمت خبر داد.
به گزارش «ایران»، آشتیانی گفت: طبق مصوبه هیأت وزیران ابلاغیه تیر ماه 99 دارندگان دستگاه استخراج رمز ارز، پس از بارگذاری کامل سامانه در ۵ دی ماه سال‌ جاری، یک ماه فرصت داشتند [تا پنجم بهمن ماه] که دستگاه‌های خود را اظهار و با پرداخت حقوق و عوارض قانونی به مرحله بهره‌برداری نزدیک‌تر کنند.
وی افزود: پس از پایان این مهلت مقرر، یک ماه دیگر (تا پنجم اسفندماه سال‌ جاری) فعالان فرصت دارند دستگاه‌های خود را با دریافت جواز از وزارت صنعت، معدن و تجارت به بهره‌برداری رسانده یا به افراد دارای مجوز واگذار کنند یا آن‌طور که در مصوبه هیأت وزیران بدان اشاره شده است  از کشور خارج کنند.آشتیانی با بیان اینکه بیش از ۴۰۰۰ نفر در سامانه بهین‌یاب ثبت‌ نام و بیش از ۳۳۰۰ نفر در این سامانه خوداظهاری کرده‌اند، افزود:  طی فرآیند خوداظهاری بیش از ۲۵۰ میلیارد ریال به خزانه کشور در قالب حقوق و عوارض قانونی پرداخت شده است.رئیس کمیسیون بلاک‌چین و رمزارز نصر کشور درباره تعداد جوازهای تأسیس صادرشده از وزارت صنعت معدن و تجارت نیز گفت: برای حدود 60 میلیون« تراهش» درخواست جواز تأسیس وجود داشته که حدود 1000 جواز تأسیس مزرعه استخراج رمز ارز صادر شده ولی متأسفانه از این تعداد فقط 2 واحد از سوی وزارت صمت جواز بهره‌برداری دریافت کرده‌اند که آن دو نیز طبق اعلام وزارت صمت خاموش و غیرفعالند، در حالی که طبق آمارهای اعلام‌شده از سوی وزارت نیرو حدود ۲۲ واحد استخراج رمز ارز در حال حاضر در کشور در حال فعالیت است.آشتیانی افزود: مردم ایران بخصوص فعالان صنعت استخراج رمزارز نشان دادند که از هرگونه قانون‌گریزی بیزار هستند و در صورت وجود قانون مناسب می‌توان به همه فعالیت‌های زیرزمینی در تمام کشور خاتمه داد.

ثبت نام در پنجمین ارزیابی ملی تحول دیجیتال آغاز شد

پنجمین ارزیابی ملی تحول دیجیتال همچون دوره‌های گذشته در محورهای زندگی دیجیتال، نوآوری دیجیتال و رهبری دیجیتال، سازمان‎ها و شرکت‎های ایرانی انجام می‌شود.
به‌ گزارش «ایران»، مهدی شامی زنجانی دبیر علمی ارزیابی ملی تحول دیجیتال با اعلام این خبر گفت: سازمان‎ها تا 15 اسفندماه سال‌جاری فرصت دارند تا از طریق وب سایت www.dtconf.ir در این ارزیابی ملی ثبت‎نام کنند.
شامی زنجانی افزود: نتایج این دوره از ارزیابی، در مراسم اختتامیه همزمان با کنفرانس بین‌المللی تحول دیجیتال که روزهای 15و16 شهریورماه 1400 برگزار خواهد شد، اعلام می‌شود.
وی با بیان اینکه یکی از اهداف عمده این ارزیابی، ایجاد زمینه‌ای مناسب برای تبادل تجارب موفق بین سازمان‌ها، رهبران و متخصصان این سازمان‌ها است، گفت: در چهار دوره پیشین این رویداد، بیش از ۵۰ سازمان ایرانی ارزیابی شده‌اند و از برگزیدگان آخرین دوره آن نیز، ۱۴ مرداد سال‌جاری تقدیر به‌عمل آمد. گفتنی است رویداد ارزیابی ملی تحول دیجیتال، مهم‌ترین رویداد حرفه‎ای تحول دیجیتال در کشور است که با هدف ممیزی، ارائه بازخورد و در نهایت معرفی سازمان‌های پیشرو در تحول دیجیتال طراحی شده است.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7555/17/567930/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها