اخبــــار




مدال طلا و برنز قهرمانی آسیا برای پارکورکاران ایران

نخستین دوره مسابقات پارکور مجازی قهرمانی آسیا با حضور قدرت‌های برتر این قاره برگزار شد که با قهرمانی سروش ابراهیمی و کسب مقام سوم علی میرچناری ملی پوشان پارکور ایران پایان یافت. نماینده سوریه هم به مدال نقره این رقابت ها دست یافت. پیش از این مهسا صمیمی ملی پوش پارکور بانوان ایران نیز به مدال طلای مسابقات پارکور قهرمانی آسیا در بخش بانوان دست پیدا کرده بود. مسابقات پارکور قهرمانی آسیا در سال‌جاری و با توجه به شیوع ویروس کرونا به‌صورت مجازی برگزار شد و مسابقات سال ٢٠٢١ به‌صورت حضوری و در یکی از کشورهای شرق آسیا برگزار خواهد شد.

آذری: اتفاق پیش از دیدار با پیکان مشکوک است

ساعتی پیش از آغاز دیدار تیم‌های فولاد خوزستان و پیکان در هفته سیزدهم لیگ برتر فوتبال ایران، اقدام عجیب مسئولان ورزشگاه شهدای فولاد خوزستان در عریض کردن زمین چمن بازی حاشیه‌ساز شد. اتفاقی که در نهایت با تصمیم ناظر بازی به عقب کشیده شدن خط عرضی زمین به حالت اولیه ختم شد. سعید آذری، مدیرعامل فولاد در‌مورد این اتفاق اظهار داشت: «با توجه به اینکه تیم برای لیگ قهرمانان آسیا آماده می‌شود، تصمیم بر این گرفته شد که بازی‌های خانگی تیم در زمینی با عرض 75 متر انجام شود تا با شرایط بازی در ورزشگاه‌های آسیایی که اغلب عریض‌تر از ورزشگاه فولاد هستند بیشتر هماهنگ شود. البته عریض شدن زمین با توجه به قوانین مسابقات مورد موافقت ناظر بازی و مسئولان برگزاری مسابقه قرار نگرفت و دوباره تصمیم بر این گرفته شد که خط عرضی ورزشگاه به حالت اول بازگردد. رخ دادن این اتفاق پیش از دیدار با پیکان عجیب و مشکوک بوده است و باید این موضوع را حتماً بررسی کنم. مطمئناً اگر تعمدی در کار بوده است، با خاطیان برخورد خواهیم کرد.»

دکتر هاشمیان: انصاریان هوشیار است

دکتر محمدرضا هاشمیان، پزشک بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری درباره آخرین وضعیت علی انصاریان در بیمارستان فرهیختگان در برنامه تلویزیونی «طبیب» اظهار داشت: «وضعیت سمت راست ریه بهتر شده و شرایط سمت چپ ریه در حال بهتر شدن است که باز هم احساس خطر می‌کنیم. خدا را شکر تنفس انصاریان هنوز با وضعیت غیرتهاجمی جلو می‌رود و خودش با هوشیاری غذا می‌خورد، منتها با گرفتاری کمبود اکسیژن و اکسیژن پُرفشار. مراحل درمان بسیار محکم و براساس پروتکل‌های درمانی استاندارد پیش می‌رود. این پروتکل‌ها محکم‌تر شده است.»

واکنش کمیته انضباطی به صحبت‌های قربانی

پیروز قربانی، مربی سایپا پس از شکست یک بر صفر مقابل گل‌گهر سیرجان حرف‌های جالبی زد. او گفت: «کجای دنیا چند روز قبل از بازی، 30 تا 45 دقیقه تریبون در اختیار یک مربی (امیر قلعه‌نویی در برنامه فوتبال برتر) قرار می‌گیرد، اشتباهات 7-6 سال پیش بُلد و اسامی داور آورده می‌شود. ما بچه نیستیم که غیر مستقیم به کمیته داوران می‌گویند این داوران برای ما گذاشته نشوند. به مربیان کفتار صفتی که در خانه نشسته‌اند و بعد از بازی با استقلال به هیأت مدیره سایپا پیام می‌دهند که اگر ما بیاییم، بردهای شما تداوم پیدا می‌کند، تبریک می‌گویم. دفعه بعدی اسم آنها را می‌آورم. به خدا قسم هیچ اتفاقی برای فوتبال ایران رقم نزدید و الان که در خانه نشسته‌اید، بهترین اتفاق برای فوتبال ایران است. نه به کمیته انضباطی می‌روم، نه به کمیته اخلاق می‌روم، محرومم کنید و هر کاری دوست دارید انجام دهید، اما دَم از فوتبال پاک نزنید.» مربی سایپا ادامه داد: «فدراسیون فوتبال و دست‌اندرکاران فوتبال ما طرفدار تیم‌های متمول، پولدار و پرطرفدار هستند. تا روزی که هستم کمک می‌کنم این فوتبال پاک شود، فوتبالی که سر تا سر ناپاکی است. همه می‌دانیم در این فوتبال نتیجه گرفتن مخصوص یکسری آدم‌های ویژه شده است و اگر کسی بخواهد نتیجه بگیرد، به انواع و اقسام چیزها متهم می‌شود. به عنوان مثال یک مربی تیمش را صدرنشین می‌کند و او را به جادوگری متهم می‌کنند، اما وقتی خودشان صدر جدول باشند، هیچ اتفاقی رخ نداده است. شما را به قرآن قسم این کارها را بس کنید.» این صحبت‌ها باعث شد که کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال روز شنبه به دلیل توهین و نشر اکاذیب به مربی تیم سایپا فرصت داد چنانچه دفاعیاتی دارد ظرف مدت 2 روز از تاریخ این ابلاغیه، دفاعیات کتبی خود را به کمیته انضباطی ارسال کند.

وکیل پرسپولیس: فیفا در پرونده بودیمیر وقت می‌دهد

ششم دی ماه گذشته بود که دادگاه بین‌المللی ورزش (CAS) اعلام کرد باشگاه پرسپولیس باید تا 12 بهمن (امروز) 475 هزار یورو به علاوه 5 درصد سود سالانه به حساب ماریو بودیمیر مهاجم کروات سابق خود پرداخت کند و در صورت عدم پرداخت مطالبات بودیمیر ظرف مدت معین، 3 پنجره نقل و انتقالاتی پرسپولیس، بسته خواهد شد و بعد از پرداخت پول، این محرومیت از بین می‌رود، اما در حالی که مهلت پرداخت بدهی امروز به پایان می‌رسد، خبرهای رسیده در روزهای گذشته حاکی از این بود که پرسپولیس نتوانسته این مبلغ را تهیه کند،البته سید مجید صدری رئیس جدید هیأت مدیره پرسپولیس جمعه در صفحه اینستاگرام خود نوشت: «خبرهای خوبی در راه است...» که به نظر می‌رسد منظور او از خبرهای خوب همین پرداخت بدهی به بودیمیر است که ذهن بسیاری از هواداران پرسپولیس را به خود مشغول ساخته است. با این حال، امیر ساعد وکیل، وکیل باشگاه پرسپولیس در این خصوص به فارس چنین توضیح داد:«براساس مقررات فیفا، هیچ صراحتی درباره زمان اجرای محرومیت‌های انضباطی وجود ندارد. با وجود این براساس رویه‌های مشابه، تفسیر و برداشت شخصی خودم این است که چنانچه تا تاریخ 31 ژانویه (امروز) مطالبات بودیمیر پرداخت نشود، لازم است او به کمیته انضباطی فیفا مراجعه کرده و این کمیته هم درخصوص پرداخت یا عدم پرداخت مطالبات این بازیکن از باشگاه پرسپولیس استعلام خواهد گرفت و اگر تا آن تاریخ پرداختی صورت نگرفته باشد، کمیته انضباطی فیفا مهلتی بین 15 تا 30 روز به باشگاه خواهد داد و اگر در مهلت تعیین شده این بدهی تسویه نشود، مجازات‌های انضباطی شامل محرومیت از پنجره‌های نقل و انتقالاتی، کسر امتیاز و حتی سقوط به دسته پایین‌تر در انتظار باشگاه خاطی خواهد بود.»

طارمی وحشت به جان همه انداخته است

بامداد شنبه در آخرین دیدار مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی پرتغال، پورتو برابر ژیل ویسنته قرار گرفت و با دو گل میزبانش را شکست داد. خسوس کرونا زننده گل اول پورتو در این دیدار بود. طارمی مقابل ویسنته فرصت‌های زیادی برای گلزنی نداشت، اما جنگید، پاس داد، موقعیت ساخت و در پایان بازی با زدن گل دوم بازی کار ویسنته را تمام کرد. این هفتمین گل مهدی در هفت بازی آخر پورتو بود. همچنین طارمی در چهار بازی در جام حذفی پرتغال چهار گل به ثمر رسانده؛ آماری که تنها هشت بازیکن دیگر در تاریخ پورتو به ثبت رسانده‌اند، از جمله بعضی از بزرگترین گلزنان تاریخ این باشگاه مثل ژاردل، فرناندو گومز و هرنانی. رکورد پرتغال در گزارشی به تمجید از ستاره ایرانی پورتو پرداخت و به علت تداوم گلزنی طارمی در خصوص او نوشت: «مهدی دور از خانه ترس به جان‌ها انداخته است.»

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7555/18/567982/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها