دیگه چه خبر؟



اجرای حکم اعدام در زاهدان

 خبر اول اینکه، دادگستری کل استان سیستان و بلوچستان اعلام کرد که بامداد شنبه حکم مجازات یکی از سرکرده‌های وابسته به گروه جیش‌الظلم در سیستان و بلوچستان اجرا شد. در اطلاعیه روابط عمومی دادگستری کل این استان آمده است: «حکم مجازات جاوید دهقان خلد معروف به محمد عمر به سبب محاربه از طریق کشیدن سلاح و حمله مسلحانه به مأموران سپاه و عضویت و همکاری با گروهک جیش الظلم و جیش النصر اجرا و وی به دار مجازات آویخته شد. او در تاریخ ۱۵ خرداد ۹۴ دستگیر و پس از تفهیم اتهام اقدام مسلحانه علیه کشور و عضویت و همکاری مؤثر با گروهک‌های تروریستی پرونده نامبرده با صدور کیفرخواست برای رسیدگی به دادگاه انقلاب اسلامی زاهدان ارسال شد. دادگاه پس از انجام رسیدگی‌های قضایی نسبت به متهم جاوید دهقان خلد اقدام به صدور رأی کرد و براساس حکم دادگاه بدوی به اعدام محکوم شد. در نهایت، پس از قطعیت حکم در دیوان عالی کشور و طی تشریفات قانونی، جاوید دهقان خلد بامداد شنبه در محوطه زندان به مجازات رسید. شرکت در عملیات تروریستی در کوه بیرک ایرانشهر که منجر به شهادت دو تن از نیروهای سپاه گردید و ربایش پنج نفر از مرزبانان در سراوان از جمله اقدامات تروریستی این فرد بوده است؛ بنابراین گزارش، در پی وقوع یک حادثه تروریستی در ظهر روز ۲۰ فروردین ماه سال ۹۴ دو نفر از پرسنل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هنگام پایین آمدن از کوه بیرک در کمین تیراندازی تروریست‌ها قرار گرفتند و به شهادت رسیدند. در ماجرای ربایش پنج نفر از مرزبانان کشورمان نیز جاوید دهقان خلد در نقش سرکرده تروریست‌ها اقدام کرد؛ در جریان این ماجرا، یکی از مرزبانان کشورمان به‌نام «جمشید دانایی فر» که در تاریخ ۱۷ بهمن ماه ۱۳۹۲ به همراه ۴ سرباز دیگر در منطقه مرزی نگور چابهار توسط اشرار منطقه ربوده شده بود، توسط تروریست‌ها به شهادت رسید.»

بازداشت ساشا سبحانی به اتهام قاچاق و پولشویی

 خبر دیگر اینکه، فرزند سفیر اسبق ایران در ونزوئلا، دستگیر شد. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، روزنامه «ال موندو» چاپ اسپانیا از دستگیری «ساشا سبحانی» از چهره‌های فعال در اینستاگرام به جرم قاچاق انسان و پولشویی توسط اینترپل خبر داد. به گفته این روزنامه، احتمال استرداد ساشا سبحانی به ایران وجود دارد. وی سال‌ها در ونزوئلا اقامت داشت و پس از آن به مادرید اسپانیا نقل مکان کرد. نام ساشا با انجام اقدامات هنجارشکنانه در فضای مجازی معروف شد. او همچنین در گرداندن سایت‌های شرط‌بندی هم فعالیت داشت. این رسانه اسپانیایی از قول ساشا سبحانی نوشته که از مقامات قضایی اسپانیا خواسته تا او را به ایران تحویل ندهند.

بررسی پرونده افراد پشت صحنه حوادث آبان ۹۸

 دست آخر اینکه، رئیس کل دادگستری استان اصفهان از بررسی پرونده برخی افرادی که در پشت صحنه حوادث آبان 98 بودند، خبر داد. به گزارش ایسنا محمدرضا حبیبی با اشاره به اینکه در جریان این اعتراضات، ضد انقلاب سوار بر موج شده و سعی کردند از اعتراضات مردمی سوءاستفاده کنند، گفت: در جریان این وقایع تعداد قابل توجهی از افراد شناسایی و دستگیر شدند که تحریک شده و ارتباطاتی با بیرون از کشور داشتند و شروع به تخریب و  آسیب زدن به  اموال عمومی کردند. وی با تأکید براینکه معترضان آبان ۹۸ دسته‌بندی شدند، بدون اشاره به تعداد این افراد، ادامه داد: در بین این افراد برخی مصدومان بی‌گناه بودند که تحت پوشش بنیاد شهید قرار گرفتند، اما برخی حتی پشت صحنه بودند که پرونده‌های آنها نیز تشکیل شده و در حال بررسی است.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7555/3/568023/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها