واحد سوم نیروگاه شیروان به بهره‌برداری می‌رسد


مجری طرح‌های نیروگاه سیکل ترکیبی شرکت مادر تخصصی تولید نیروی برق حرارتی گفت: واحد سوم نیروگاه سیکل ترکیبی شیروان توسط رئیس‌جمهوری به‌صورت ویدیو کنفرانس به بهره‌برداری می‌رسد.
 «علیرضا نصرالهی» دیروز در نشست خبری به مناسبت افتتاح نیروگاه شیروان افزود: نیروگاه سیکل ترکیبی شیروان با ظرفیت یک هزار و ۴۳۲ مگاوات در ۱۴ کیلومتری جنوب شیروان قرار دارد. وی ادامه داد: واحد سوم این نیروگاه به ظرفیت ۱۶۰ مگاوات به دست رئیس جمهوری وارد مدار می‌شود و بازدهی نیروگاه سیکل ترکیبی شیروان حدود ۴۹ درصد است. نصرالهی گفت: نیروگاه سیکل ترکیبی شیروان دارای ۳ واحد بخاری است و ۶ واحد گازی نیز دارد. مجموع هزینه‌های سه واحد بخار این نیروگاه ۲ هزار و ۳۰۰میلیارد تومان بوده که واحد سوم یک سوم این هزینه را به خود اختصاص داده است. مجری طرح‌های نیروگاهی شرکت برق حرارتی خاطرنشان ساخت: عملیات احداث این واحد در کل به دست متخصصان داخلی انجام شده است.
نصرالهی ادامه داد: برق تولیدی این نیروگاه علاوه بر تأمین نیاز محلی به شبکه سراسری وصل خواهد شد. وی درباره امکان مصرف مازوت در نیروگاه‌های سیکل ترکیبی گفت: این نیروگاه‌ها به‌دلیل نوع تکنولوژی به هیچ عنوان امکان استفاده از مازوت را نخواهند داشت و اصولاً سوخت مازوت در نیروگاه حرارتی بخاری مورد استفاده قرار می‌گیرد. مجری طرح‌های نیروگاهی شرکت برق حرارتی افزود: با بهره‌برداری از واحد سوم نیروگاه سیکل ترکیبی شیروان امکان صادرات برق به کشورهای همسایه بیشتر خواهد شد. نصرالهی این نیروگاه را یکی از نیروگاه‌های بزرگ دولتی برشمرد که برای ۵۰۰ تا ۶۰۰ نفر اشتغالزایی غیرمستقیم به همراه داشته است. وی نیروگاه‌های حرارتی را شامل سه دسته بخاری معمولی با بازدهی حداکثر ۴۴درصد، سیکل ساده با بازدهی حدود ۳۴درصد و سیکل ترکیبی با بازدهی بالا دانست و افزود: امروزه در همه جهان تلاش برای استفاده بیشتر از نیروگاه سیکل ترکیبی است. /ایرنا

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7555/7/568037/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها