افزایش ۲۲ درصدی صادرات محصولات کشاورزی با‌ وجود شیوع کرونا


۶.۱ میلیون تن محصولات کشاورزی در ۹ ماهه امسال از کشور صادر شد که به‌لحاظ وزنی ۲۲ درصد و ارزشی ۲۰ درصد افزایش نشان می‌دهد. قائم مقام معاونت توسعه صنایع تبدیلی و کسب و کارهای کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی افزود: طی مدت یاد شده با‌ وجود شیوع کرونا نزدیک به پنج میلیارد دلار ارز از ناحیه صادرات ۶.۱میلیون تن محصولات کشاورزی به‌دست آمده است.
زورار پرمه اظهار داشت: در ۹ ماهه سال قبل ۴ میلیون و ۹۸۶ هزار تن محصولات کشاورزی به ارزش چهار میلیارد و ۷۹ میلیون دلار از کشور صادر شد.وی میزان صادرات محصولات مهم باغی در ۹ ماهه امسال را ۸۸۹ هزار تن به ارزش دو میلیارد و ۲۷۸ میلیون دلار عنوان کرد و گفت: این میزان صادرات نسبت به مدت مشابه سال قبل به‌لحاظ وزنی ۳۸ درصد و از نظر ارزشی ۴۳درصد رشد داشته است. پرمه خاطرنشان کرد: در مدت یاد شده ۶۴۵ هزار تن محصولات مهم باغی به ارزش یک میلیارد و ۵۹۸ هزار دلار از کشور صادر شد.
 وی با بیان اینکه صادرات پسته در ۹ ماهه سال‌جاری بالاترین رشد صادراتی را در میان محصولات باغی داشته است، اذعان داشت: ۱۴۳ هزار تن پسته به ارزش یک میلیارد و ۵۸ میلیون دلار صادرات داشتیم که به لحاظ وزنی ۱۰۴ درصد و ارزشی ۷۷ در صد افزایش نشان می‌دهد.قائم مقام معاونت توسعه صنایع تبدیلی و کسب و کارهای کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی، گفت: میزان صادرات محصولاتی همچون سیب، خرما، کیوی و کشمش در مدت مذکور به لحاظ وزنی به ترتیب ۴۰۳ هزار تن، ۱۸۶ هزار تن، ۹۸ هزار تن و ۴۹ هزار تن بوده است.وی ادامه داد: در این مدت، صادرات سیب ۷۶۴ میلیون دلار، خرما ۱۷۹ میلیون دلار، کیوی ۵۰ میلیون دلار و کشمش ۶۰ میلیون دلار را به خود اختصاص داد.پرمه اذعان داشت: به علت شیوع ویروس کرونا در اردیبهشت ماه سال‌جاری از ۳۴ مرز کشور تنها ۱۸ مرز فعال بود که این تعداد در آذر ماه به ۲۴ مرز فعال رسید./وزارت جهاد کشاورزی

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7555/7/568039/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها