اخبــــار



تأکید برتولیدات علمی در حوزه کتاب دفاع مقدس

آیین اختتامیه اولین دوره دوسالانه انتخاب آثار برتر پژوهشی دفاع مقدس و مقاومت جایزه سردار سپهبد شهید قاسم سلیمانی روز گذشته با حضور سرلشکر باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح برگزار شد.
به گزارش «ایران»، در این مراسم سرلشکر باقری هدف از انجام فعالیت‌های پژوهشی در حوزه دفاع مقدس را ارائه روایتی عالمانه و نه احساسی، مستند و نه گمانی، مستدل یعنی مطابق با عقل و منطق دانسته و گفت: پژوهش‌های ما باید دارای معیار باشند؛ یعنی مورد اتکا و توافق شده با ادبیات غنی و دارای رویکرد عمیق تحلیلی از دفاع مقدس و جبهه مقاومت باشد. وی در ادامه برای مقابله با تحریف، اغراق، دروغ و فریب بر پاسخگویی به سؤالات و شبهات نسل جوان تأکید و عبور از مرحله توصیف و احساس و خاطره به مرحله تولید علم را راهگشا برشمرد و هدف نهایی از پژوهش‌های دفاع مقدس را ایجاد گفتمان عمومی و فراگیر ملی خواند. او  در بسط این مفهوم افزود: کشور ما دارای دانشگاه‌های فراوان و مراکز علمی، پژوهشگاه‌ها و پژوهشکده‌های متعددی است که همه اینها نوعاً دلسوز و علاقه‌مند فعالیت در حوزه دفاع مقدس و جبهه مقاومت هستند. ما باید بتوانیم از این ظرفیت‌ها استفاده کرده و این ضرورت را به عنوان یک گفتمان فراگیر در این مجموعه‌های علمی تبدیل کنیم. در این مراسم سردار نائینی گزارشی از مراحل تولید و داوری آثار پژوهشی ارائه داده آنگاه  آثارپژوهشی برگزیده و پدیدآورندگان معرفی شدند.

مجمع روحانیون مبارز:
باید فضای گفت‌وگو ایجاد شود

مجمع روحانیون مبارز طی بیانیه‌ای به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی تأکید کرد: باید فضای گفت‌وگو و اظهارنظر و بیان دیدگاه‌ها ایجاد شود و هر فرد یا جناح و هرحزبی با آزادی کامل بتواند نظر خود را برای برون رفت کشور از مشکلات بحران‌آفرین کنونی بیان کند و رسانه ملی و دیگر رسانه‌ها و تریبون‌هایی که متعلق به عموم مردم است در خدمت تمام جریان‌ها و احزاب و گروه‌ها و نشر دیدگاه‌های آنان قرار گیرد.
به گزارش جماران در بخشی از این بیانیه با تبریک سالگرد پیروزی انقلاب و اشاره به برخی مشکلات معیشتی و بروز فسادهای کلان آمده است: پیروزی انقلاب اسلامی که با رهبری خردمندانه و الهی حضرت امام خمینی- که درود خداوند بر او باد - به دست آمد نتیجه تفاهم و همدلی اقشار مختلف و متنوع از اقوام و مذاهب و گرایش‌های گوناگون سیاسی، فرهنگی و... بود و امروز نیز جز با به صحنه آمدن همه اندیشه‌ورزان با همه گرایش‌های سیاسی و فرهنگی و از همه اقوام و مذاهب کشور و استفاده از همه نیروهای دلسوز، رهایی از بحران اقتصادی موجود و نجات از حصر اقتصادی و کاهش تنش با کشورهای دور و نزدیک امکانپذیر نیست. مجمع روحانیون افزوده: ملت ایران در ایامی به استقبال سالگرد پیروزی انقلاب خود می‌رود که فاصله چندانی با انتخابات ریاست جمهوریِ پیش رو ندارد ولی اظهارات و مواضع کسانی که در بیان نظرات خود آزادند و از انواع تریبون‌های عمومی می‌توانند استفاده کنند، چنین برمی‌آید که گروهی در پی آنند که با توسل به هر شیوه‌ای مراکز مهم اداره امور کشور را به دست گیرند و همه راه‌ها را روی غیر خود ببندند تا به زعم آنان مبادا انقلاب به دست نامحرمان بیفتد... امروز هرکسی که دستی به کانون قدرت پیدا می‌کند در هر کاری که ارتباطی به وظایف ذاتی سازمان یا دستگاه متبوع او ندارد دخالت می‌کند به گونه‌ای که مسئولیت‌ها لوث شده است. آنان که در برابر افکار عمومی مسئول شناخته می‌شوند فاقد قدرتند و آنان که قدرت دخالت در هر کاری را دارند غیر مسئول معرفی می‌شوند و در این معرکه به‌هم ریختگی سهم کم‌کاری‌ها و بی‌تدبیری‌ها نیز ناشناخته می‌ماند.

نصب سانتریفیوژهای جدید در نطنز و فردو

سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در وین از نصب سانتریفیوژهای جدید در تأسیسات نطنز و فردو در چارچوب گام‌های کاهنده ایران ذیل برجام خبر داد. به گزارش ایرنا، کاظم غریب‌آبادی با انتشار پیامی در توئیتر نوشت: ضمن سپاس از دانشمندان سختکوش هسته‌ای کشورمان، دو زنجیره ۳۴۸ تایی از سانتریفیوژهای آی.آر.2.ام با ظرفیت تقریبی چهار برابر نسبت به نوع آی.آر.یک با موفقیت در نطنز نصب شده و در حال کار با یو.اف.شش هستند. وی با بیان اینکه «نصب دو زنجیره سانتریفیوژهای آی.آر.شش هم در فردو آغاز شده است» افزود: نصب تعداد بیشتری از سانتریفیوژهای جدید، در راه است. وی افزود: آژانس بین‌المللی انرژی اتمی هنوز قادر به انجام فعالیت‌های راستی آزمایی است و از پیشرفت‌های برنامه‌ریزی شده در این زمینه، مطلع می‌شود.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7558/2/568367/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها