دیگه چه خبر؟




شکایت معطل مانده مجلس هشتم از احمدی‌نژاد
 خبر اول اینکه، یک نماینده سابق مجلس از شکایت‌هایی خبر داد که نمایندگان مجلس هشتم علیه محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهوری پیشین مطرح کرده بودند و هنوز به هیچ‌کدام رسیدگی نشده است. به گزارش برنا، محمدرضا خباز این مطلب را در واکنش به ادعای برخی نمایندگان مجلس یازدهم و سخنرانی یکی از نمایندگان مشهد برای طرح شکایت علیه حسن روحانی مطرح کرد و گفت: «وقتی دیدیم مجلس هشتم جلوی ترکتازی‌های احمدی‌نژاد را نمی‌گیرد ۱۲ نفر از نمایندگان به کمیسیون اصل 90 شکایت کردیم و ۱۰ ایراد رسمی از تخلفات احمدی‌نژاد گرفتیم اما کمیسیون اصل ۹۰ هم شکایت ما را بایگانی کرد و به آنها رسیدگی نکرد تا زمانی که بعد از خانه نشستن احمدی‌نژاد عین همان شکایت را اصولگرایان مطرح کردند و... در نهایت کمیسیون اصل ۹۰ دو تا شکایت را با هم ادغام کرده و رسیدگی کرد و شکایت برای رسیدگی به قوه قضائیه ارسال شد. بعد از آن ۵ شکایت دیگر هم مشابه آن اتفاق افتاد که موضوعات مختلفی علیه رئیس جمهوری وقت بود. در حال حاضر ۶ شکایت از رئیس جمهوری که پایداری‌ها زمانی حامی او بودند به قوه قضائیه رفته و به هیچ‌کدام هنوز رسیدگی نشده است.» خباز در ادامه با بیان اینکه «هر وقت آن ۶ شکایت را رسیدگی کردند طبیعی است که باید به شکایت روحانی هم اگر در صحن مجلس رأی بیاورد رسیدگی کنند»، گفت: «آقایان باید بدانند کسانی که دنبال شکایت از روحانی هستند از قبل شکایاتی در قوه قضائیه علیه رئیس جمهوری محبوب آنها یعنی احمدی‌نژاد وجود دارد. بنابراین اگر رسیدگی و شکایات حق بود و برای به‌هم زدن نظم عمومی کشور نبود عیبی ندارد، ابتدا آن ۶ تا را رسیدگی کنند تا بعداً به رسیدگی شکایت از روحانی برسند. این حقوق مردم است ولی تحریک و جمع کردن مردم در یک جا کار پسندیده‌ای نیست.»

خدمه کشتی کره‌ای آزاد شدند
 خبر دیگر اینکه، سخنگوی وزارت امور خارجه از اقدام انسان دوستانه جمهوری اسلامی ایران در خصوص خدمه کشتی کره‌جنوبی خبر داد و گفت: به‌دنبال درخواست دولت کره‌جنوبی و مساعدت قوه محترم قضائیه در چارچوب مقررات قضایی، خدمه کشتی کره‌ای که به اتهام ایجاد آلودگی زیست‌‌محیطی در خلیج فارس توقیف شده است، در یک حرکت انسان‌دوستانه توسط جمهوری اسلامی ایران اجازه خروج از کشور را دریافت کردند. به‌گزارش میزان، سعید خطیب‌زاده افزود: بررسی قضایی پرونده تخلف کشتی و کاپیتان در چارچوب قوانین ادامه دارد. او همچنین از گفت‌و‌گوی تلفنی عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه با چوی، قائم مقام وزارت خارجه کره خبر داد که طی آن موضوع آزادسازی هر چه سریع‌تر منابع ارزی ایران در این کشور مورد تأکید قرار گرفت و طرفین در خصوص ساز‌و‌کارهای مؤثر جهت استفاده از این منابع رایزنی کردند و طرف کره‌ای بر اراده دولت این کشور و تلاش حداکثری برای رفع محدودیت از این منابع در اسرع وقت تأکید کرد.

روایت ابتکار از برخورد جناحی رسانه ملی
 شنیدیم که، مدیران صدا و سیما در برخوردی جناحی حضور معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده را در یک برنامه تلویزیونی لغو کردند. به گزارش ایرنا، معصومه ابتکار روز گذشته در توئیتی درمورد لغو برنامه تلویزیونی که به دعوت صدا‌وسیما قرار بود در آن به مناسبت روز زن گزارش عملکرد ارائه کند، توضیح داد و نوشت: «شبکه‌های ملی سیما مدت‌هاست که عنایتی به فعالیت‌های ما در زمینه زنان ندارند. امروز جهت گزارش کار به مناسبت روز زن به برنامه صبح شبکه ۳ دعوت شده بودم که بعد از ۴۵ دقیقه معطلی هنگام ورود به استودیو گفتند برنامه ندارد.» او در ادامه افزود: «برخوردهای جناحی و ناراحتی از رأی مردم در سال‌های ۹۲ و ۹۶ ادامه دارد.»

افشاگری‌های یک فعال سیاسی اصولگرا
 دست آخر اینکه، یک فعال سیاسی-رسانه‌ای اصولگرا روز گذشته درباره نقشه‌های سیاسی که در پس تغییرات در لایحه بودجه 1400 مطرح بوده افشاگری کرد. به گزارش خبرآنلاین، محمد مهاجری در توئیتی با هشتگ «سیلی مجلس به ملت» در اشاره به بررسی لایحه بودجه توسط نمایندگان مجلس نوشت: «کارشناسان در جلسات بودجه به نمایندگان مجلس گفته‌اند ناشیگری و سیاست‌بازی آنها بزودی قیمت ارزاق عمومی از جمله نان و مرغ و روغن و... را تا سه برابر افزایش می‌دهد. جوابی که شنیده‌اند این بوده: این موضوع در ماه‌های آخر دولت فعلی اتفاق می‌افتد و خیلی هم خوب است.» به گزارش ایلنا، مهاجری همچنین روز گذشته در توئیت دیگری مدعی شد که محمدباقر قالیباف پس از شکست در انتخابات ریاست جمهوری به رقیب پیروز خود پیشنهاد داده بود که وزیر کشور در دولت‌های یازدهم و دوازدهم شود. اما روحانی حداکثر به ریاست او بر سازمان محیط زیست رضایت داده بود.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7558/3/568371/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها