توصیه رئیسی به نیرو‌های قضایی در سراسر کشور:

دست به حبس کردنتان ‌سریع نباشد


رئیس قوه قضائیه در بیست و یکمین سفر استانی خود، روز پنجشنبه به همراه جمعی از مسئولان عالی قضایی به استان گیلان رفت. آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در ابتدای این سفر در جریان بازدید از بخش‌های مختلف کارخانه صنایع پوشش ایران، پس از گفت‌و‌گو با رئیس جدید این کارخانه و نماینده‌های کارگران، تصمیمات مهمی در راستای رفع مشکلات این واحد تولیدی و احیای آن اتخاذ شد. رئیسی همچنین در واکنش به سخنان نماینده کارگران کارخانه صنایع پوشش ایران که گفت «ماشین‌آلات و دستگاه‌های کارخانه صنایع پوشش روزانه می‌تواند ۱۰ تا ۱۲ تن انواع نخ ریسندگی تولید کند»، تأکید کرد که این ماشین‌آلات و دستگاه‌ها باید در اسرع وقت نصب شوند.
به گزارش میزان، رئیسی در جریان سفر به استان گیلان از نمایشگاه مسائل اولویت‌دار استان گیلان هم بازدید کرد. رسیدگی قضایی به مشکلات قطب صنایع ابریشم ایران، رسیدگی قضایی به مشکلات چایکاران، رسیدگی قضایی به موضوع ساحل‌خواری و همچنین رسیدگی قضایی به مشکلات پارک نمونه گردشگری که اکنون محل دفن زباله شده است، از جمله مسائل اولویت‌داری بودند که مشکلات آنها در این نمایشگاه در معرض مشاهده رئیس دستگاه قضا قرار گرفت. رئیسی در جریان بازدید از این نمایشگاه تأکید کرد: هر سازمان و دستگاهی اگر تخلفی داشته باشد و خلاف قانونی انجام دهد باید قاطعانه و به صورت مضاعف با آن برخورد شود. وی افزود: در برخورد با تخلفات بویژه تخلفاتی که از ناحیه افراد نامدار سر می‌زند، هیچ رحمی نباید داشت و باید بشدت با آن مقابله کرد چرا که اگر این افراد در جامعه تخلف کنند، تخلف در جامعه باب می‌شود.
رئیس دستگاه قضا، صبح پنجشنبه هم در جلسه شورای اداری استان شرکت کرد و با بیان اینکه موضوع «تحول» همواره باید مدنظر باشد گفت: بخش‌های مختلف کشور حق عقب‌نشینی و درجا زدن و توقف ندارند. در حوزه‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی، برنامه‌ها و حرکت‌ها باید رو به جلو بوده و همواره پویایی بر کار مسلط باشد. رئیسی در نشست تخصصی احیای حقوق عامه در حوزه منابع طبیعی و محیط زیست هم با بیان اینکه حفظ ذخایر و گنجینه‌های ارزشمند آب، خاک، جنگل، محیط زیست و ثروت ملی، یک وظیفه مهم شرعی، الهی و قانونی است که ما بر‌عهده داریم، گفت: ذخایر و گنجینه‌هایی که مربوط به عصر‌ها و نسل‌هاست باید حفظ شود.
رئیس قوه قضائیه بر این نکته هم تأکید کرد که تجاوز و تعدی به جنگل و حریم جنگل و اختصاصی کردن آن به نحوی که مردم از آن محروم شوند، موضوعی است که باید از آن جلوگیری شود. رئیسی همچنین در دیدار با قضات و کارکنان قضایی استان گیلان با اشاره به گستردگی مفهوم عدالت گفت: قاضی باید همواره خود را در محضر پروردگار متعال ببیند و طبق حکم خدا حکم کند. وی با بیان اینکه در دستگاه قضایی باید مقتدرانه و مدبرانه عمل کرد و با مردم مهربان بود، بی‌تابی و بی‌حوصلگی را موجب اختلال در امر قضاوت دانست و تأکید کرد که مردم از دستگاه قضایی انتظار رأی ناعادلانه ندارند.
وی با بیان اینکه مردم باید احساس کنند که عدلیه پناهگاه آنهاست، گفت: همان گرفتاری‌هایی که مردم دارند به خودی خود کافی است و دیگر نیرو‌های عدلیه نباید بر گرفتاری‌های مردم مراجعه کننده به واحد‌های قضایی بیفزایند. رئیس قوه قضائیه ضمن توصیه به نیرو‌های قضایی در سراسر کشور مبنی بر آن‌که دست به حبس‌شان سریع نباشد، گفت: تا آنجایی که امکان دارد نباید مجرمان را به حبس فرستاد. در مجازات‌ها، بجز در مورد افراد شرور و سارقینی که دل مردم را می‌لرزانند، تا حد توان می‌شود با سیاست حبس‌زدایی اقدام کرد. رئیسی همچنین تأکید کرد: به هیچ‌وجه اجازه خدشه‌دار شدن امنیت اجتماعی تحت هر عنوان و با هر انگیزه‌ای را نمی‌دهیم.
رئیسی در شورای قضایی استان گیلان هم بر کمک به خانواده‌های زندانیان تأکید کرد و گفت: تحت هیچ شرایطی نباید خانواده‌های زندانیانی را که به لحاظ مالی در گرفتاری هستند فراموش کرد و به هر بهانه‌ای باید به آنها کمک کرد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7560/1/568644/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها