اخبــــار




پیام تسلیت رهبر انقلاب درپی درگذشت حجت الاسلام جلالی خمینی

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در پیامی درگذشت حجت الاسلام والمسلمین جلالی خمینی را تسلیت گفتند. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، متن پیام رهبر انقلاب اسلامی به این شرح است:
بسمه تعالی
درگذشت عالم بزرگوار جناب حجت الاسلام والمسلمین آقای حاج شیخ حیدرعلی جلالی خمینی رحمةالله‌علیه را به خاندان و فرزندان مکرم و ارادتمندان ایشان تسلیت عرض می‌کنم. آن مرحوم از شاگردان قدیمی امام راحل و متکفل مسئولیت‌هایی از سوی معظم‌له پس از انقلاب بودند و نمونه‌ای از یک روحانی فعال و پر نشاط محسوب می‌شدند. از خداوند رحمت و مغفرت و رضوان برای ایشان مسألت می‌کنم.
سیدعلی خامنه‌ای / ۱۶ بهمن ۱۳۹۹

مراسم 22 بهمن در بستر فضای مجازی

مراسم یوم‌الله 22 بهمن علاوه بر راهپیمایی خودرویی و موتوری در بستر فضای مجازی برگزار می‌شود. به گزارش ایسنا، شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با تأکید مجدد بر تعطیل‌ناپذیری و سلامت محور بودن مراسم و مناسبت‌های انقلابی، از ملت بزرگ ایران اسلامی دعوت کرد با حضور گسترده و پرشور خود در راهپیمایی مجازی یوم‌الله 22 بهمن، (که علاوه بر راهپیمایی خودرویی و موتوری برگزار می‌شود) کوبنده‌تر از همیشه ندای حق طلبی خود را فریاد زده و با آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب اسلامی تجدید میثاق کنند.عموم علاقه مندان انقلاب اسلامی، می‌توانند با مراجعه به آدرس اینترنتی fajr.ccoip.ir تا تاریخ 22 بهمن ماه در این راهپیمایی شرکت کنند.

توضیحات قوچانی درباره شورای گردآوری آثار ریاست جمهوری

محمد قوچانی دبیر «شورای تدوین، گردآوری و مستندسازی آثار ریاست‌جمهوری» گفت سمتی در نهاد ریاست جمهوری که به آن منصوب شده، فقط مربوط به حسن روحانی یا آثار او نیست، بلکه در همه ادوار ریاست جمهوری وجود داشته تا با تدوین عملکردها و سخنرانی‌های رؤسای جمهوری، پژوهشگران و تاریخ پژوهان به آن دسترسی داشته باشند.
قوچانی در گفت‌و‌گو با ایرنا درباره اخبار کذب درباره راه‌اندازی «دفتر حفظ و نشر آثار آیت‌الله روحانی»، با بیان اینکه این شورا متعلق به نهاد ریاست جمهوری است نه شخص رئیس جمهوری اظهارکرد: این شورا با همین نام قبل از این دولت بوده و بعدها هم حضور خواهد داشت. کاری که ما انجام می‌دهیم نه درباره شخص رئیس جمهوری بلکه تنظیم و تدوین آثاری درباره کارنامه دولت یازدهم و دوازدهم است.
او با فرابخشی توصیف کردن فعالیت شورای تدوین، گردآوری و مستندسازی آثار رئیس‌جمهوری، اضافه کرد: بخشی از این آثار درباره وضعیت اجتماعی و عمومی کشور در زمانی که دولت تحویل گرفته شد و شرایط تأسیس دولت یازدهم است و در این رابطه با دست‌کم ۱۰ وزیر و عضو عالی‌رتبه دولت مصاحبه گرفته شده است. قوچانی درباره ضرورت مستند شدن فعالیت‌های رؤسای جمهوری، اظهار کرد: این بخشی از تاریخ کشور است که باید درباره آن شفافیت صورت گیرد. برخورد ما با عملکرد دولت فقط تبلیغاتی نیست بلکه رویکرد انتقادی و آسیب‌شناسانه داریم چون پژوهشگران، محققان و کسانی که کار تاریخ‌نگاری انجام می‌دهند نیاز دارند که این اسناد در دسترس باشد.
او گفت: در دولت مرحوم اکبر هاشمی رفسنجانی، سید محمد خاتمی و محمود احمدی‌نژاد کتاب‌ها، ویژه نامه‌ها و مجموعه‌هایی منتشر شد که وضعیت آن دولت‌ها را به مردم توضیح دهد. همه وزارتخانه‌ها، روابط عمومی دارند و ما هم بخشی از دفتر رئیس جمهوری هستیم. تدوین کتاب جزئی از مسئولیت شورای تدوین، گردآوری و مستندسازی آثار رئیس جمهوری است. قوچانی با اشاره به اینکه از سال ۹۶ با حکم محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهوری مسئولیت این شورا را برعهده گرفتم تا به‌عنوان مشاوران نهاد کارهای رسانه‌ای آن را پیگیری کنیم، اظهارکرد: نمی‌دانم این خبر را چه کسی تنظیم کرده، آنان فکر کرده‌اند آقای روحانی برای خودش کار می‌کند در حالی که از او مانند هر رئیس جمهور دیگری در تاریخ جمهوری اسلامی یاد خواهد شد و بهتر است اطلاعات، اخبار و آمار خود را در هر دوره ارائه کنند.

دفاع کرباسچی از موضع‌گیری‌های اعضای کارگزاران

دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی از موضع گیری‌های اعضای این حزب در مقابل انتقاداتی که به این اظهارات مطرح می‌شود، دفاع کرد. به‌گزارش ایرنا، غلامحسین کرباسچی در جلسه شورای مرکزی این حزب که به موضوع راهبردهای حزب کارگزاران برای آینده ایران و ضرورت تعیین تکلیف برجام پیش از انتخابات ریاست جمهوری اختصاص داشت درباره حواشی اخیر برخی سخنان اعضای منسوب به حزب درباره مسائل مختلف خارج از دایره مواضع رسمی تشکیلات، با اشاره به سنت حزبی کارگزاران در آزادی بیان عقیده اعضا گفت: افراد توانمند و باسابقه بخشی از هویت کارگزاران را تشکیل می‌دهند و آسیب‌های شبکه‌های اجتماعی یا شیطنت رقبای سیاسی نباید ما را از ظرفیت‌های اعضای توانمند حزب محروم سازد. حسین مرعشی سخنگوی حزب نیز در گزارشی بر لزوم تعیین تکلیف توافق برجام پیش از برگزاری سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تأکید کرد و با ابراز خوش‌بینی نسبت به بازگشت امریکا به برجام در میان‌مدت، تأثیر این اتفاق را در گشایش‌های اقتصادی برای مردم مهم ارزیابی کرد. گفتنی است که در پایان این جلسه اعلام شد چهارمین کنگره کارگزاران 30 بهمن برگزار خواهد شد.

زنان اصلاح‌طلب نگران اسلامیت و جمهوریت نظام

اعضای شورای مرکزی مجمع زنان اصلاح‌طلب روز پنجشنبه با برگزاری دومین کنگره این تشکل به شکل مجازی انتخاب شدند. به‌گزارش ایرنا، زهرا شجاعی دبیرکل مجمع اصلاح‌طلب در جریان این کنگره که با پیامی از رئیس دولت اصلاحات افتتاح شد با بیان اینکه در سالگرد 42سالگی پیروزی انقلاب متأسفانه در حوزه سیاسی با کاهش بعد جمهوریت نظام و تهدیدهای بین‌المللی و تضعیف حقوق شهروندی و کاهش نقش مردم مواجه هستیم گفت: در آستانه انتخابات ریاست جمهوری قرار داریم که علاوه بر انتخاب فرد اصلح برای اداره کشور می‌تواند معیاری برای مقبولیت نظام باشد اما با کمال تأسف جریان افراطی که تعریف درستی از جمهوریت ندارد و برای رأی مردم ارزش قائل نیست، دایره انتخاب را روز به روز تنگ‌تر می‌کند و موجبات افزایش یأس و ناامیدی مردم را فراهم می‌کند. شجاعی در ادامه افزود: دولت پنهان با دخالت دادن نظامیان در سیاست سعی در ورود به قدرت اجرایی کشور و تشکیل دولت نظامی به بهانه و شعار جوانگرایی و انقلابی‌گری دارد و از هم اینک مجلس برای رئیس‌جمهوری آینده لباسی طراحی می‌کند که فقط به تن فرد خاصی اندازه شود و این یعنی زیر پا گذاشتن حاکمیت مردم برای تعیین امور و سرنوشت خویش. لذا مجمع زنان اصلاح‌طلب نگران استحاله جمهوری اسلامی در هر دو بعد اسلامیت و جمهوریت آن است.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7560/2/568662/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها