دیگه چه خبر؟



واکنش به حکم دادگاه بلژیکی علیه دیپلمات ایرانی

 خبر اول اینکه، سعید خطیب‌زاده، سخنگوی وزارت خارجه حکم یک دادگاه بلژیکی مبنی بر محکومیت 20 ساله اسدالله اسدی، دیپلمات ایرانی را قویاً محکوم کرد و آن را ناشی از فضاسازی معاندانه گروهک تروریستی منافقین، غیرقانونی و غیرقابل توجیه خواند. به گزارش ایرنا، خطیب‌زاده تأکید کرد: همه مراحل بازداشت آقای اسدی، فرآیند قضایی و صدور حکم اخیر، غیر‌قانونی و نقض آشکار موازین حقوق بین‌الملل، بویژه کنوانسیون 1961 وین درباره روابط دیپلماتیک بوده است و جمهوری اسلامی ایران آن را به هیچ عنوان به رسمیت نمی‌شناسد. پنجشنبه دادگاهی در بلژیک با تکیه بر ادعاهایی بی‌اساس و ساختگی، اسدالله اسدی را به دلیل آنچه تلاش برای بمب‌گذاری در تجمع گروهک منافقین در پاریس خوانده شد، به تحمل ۲۰ سال حبس محکوم کرد. این دادگاه بر خلاف موازین بین‌المللی استناد کرد که مصونیت اسدی در محل فعالیتش، یعنی اتریش بوده و چون او در آلمان بازداشت و دادگاهش در بلژیک برگزار شده است، شامل مصونیت دیپلماتیک نمی‌شود.

هشدار نسبت به ظهور سکولاریسم نو در حوزه

 خبر دیگر اینکه، مسئول دفتر رهبر انقلاب در قم با اشاره به تأثیرگذاری شهید مدرس در دوره رضاخان و حضور در مجلس شورای ملی آن زمان گفت: در چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی باید این پرسش را داشته باشیم که آیا حوزه علمیه خدای ناکرده عقیم شده است؟ بنده معتقدم این حوزه علمیه امروز هم می‌تواند صدها مدرس تربیت کند و چه بسا هم هست. اما چرا زمان انتخابات مجلس، کنار می‌کشند و می‌گویند کاندیدایی نداریم؟ شهید مدرس یک تنه در برابر استبداد رضاخانی ایستاد. به گزارش شفقنا، محمدی عراقی با بیان اینکه آیت‌الله مصباح یزدی نسبت به ظهور سکولاریسم نو در حوزه هشدار می‌دادند، تصریح کرد: این خطر همچنان جدی است و در سخنان رهبر انقلاب اسلامی هم این هشدار دیده می‌شود. وی درباره وضعیت شهر قم هم گفت: یکی از مهم‌ترین نگرانی‌های راهبردی، وضعیت شهر قم است. دشمن برای قم برنامه دارد ولی ما غافلیم و فرافکنی می‌کنیم و کار را گردن نیروی انتظامی و قوه قضائیه می‌اندازیم درحالی‌که مسائل فرهنگی را باید با کار فرهنگی حل کرد نه با کار امنیتی و اطلاعاتی.

انتقاد جبهه پایداری از عملکرد مجلس یازدهم

 دست آخر اینکه، عملکرد مجلس یازدهم انتقاد تشکل اصولگرای جبهه پایداری را نیز برانگیخت. به گزارش ایسنا، این تشکل سیاسی که تعداد قابل توجهی از اعضا و حامیانش در مجلس حضور دارند پس از رأی منفی مجلس به طرح شفافیت آرای نمایندگان با صدور بیانیه‌ای نوشت: جبهه پایداری انقلاب اسلامی که از طراحان و پیگیری کنندگان طرح شفافیت از مجلس دهم تاکنون بوده است، ضمن ابراز تأسف و گلایه نسبت به از دست رفتن فرصت کم‌نظیر پیش آمده در مجلس یازدهم برای تصویب این طرح مهم که به‌دلیل عدم همراهی لازم تعدادی از نمایندگان مجلس با این موضوع و حتی ثبت‌نام و سخنرانی در جایگاه مخالفت با این طرح، برخلاف ادعاهای گذشته‌شان رقم خورد، همچنان پیگیری و به ثمر نشاندن این مهم را وظیفه خود دانسته و جهت طرح مجدد این موضوع و تلاش برای انجام رأی‌گیری مجدد به‌صورت قیام و قعود را از وظایف نمایندگان انقلابی مجلس یازدهم می‌داند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7560/3/568664/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها