دستور رئیس‌جمهوری برای تسهیل صادرات سیب درختی



ارومیه - با دستور رئیس‌جمهوری و باهدف پیشگیری از خسارت به کشاورزان و باغداران، وزرای صمت و جهاد کشاورزی مکلف به تسهیل فرآیند صادرات سیب درختی شدند.
به گزارش خبرگزاری صداوسیما، محمدمهدی شهریاری استاندار آذربایجان غربی در نامه‌ای از رئیس جمهوری درخواست کرد تا با توجه به محدودیت زمانی نگهداری سیب در سردخانه‌ها و فساد‌پذیری آن، دستور لازم به وزارتخانه‌های صمت و جهادکشاورزی برای جلوگیری از خسارت به باغداران و تسهیل در فرآیند صادرات سیب را مورد توجه ویژه قرار دهند.
استاندار آذربایجان غربی تجدید نظر در ارزش‌گذاری سیب و درجه‌بندی آن، اعطای مشوق‌های صادراتی برای افزایش صادرات سیب، راه‌اندازی خط سبز برای صادرات سیب در گمرکات، رایزنی‌های اقتصادی جهت رفع موانع صادراتی و موافقت با تهاتر صادرات سیب با محصولات گرمسیری و معافیت صادرات سیب درختی از تعهد ارزی در سال‌جاری و رفع تعلیق کارت‌های بازرگانی را از جمله موارد پیشنهادی برای تسهیل در صادرات سیب دانست.
رئیس‌جمهوری نیز در پاسخ به درخواست استاندار آذربایجان غربی به وزرای صمت و جهاد کشاورزی و نیز بانک مرکزی دستور داد تا اقدامات لازم برای جلوگیری از خسارت به کشاورزان و باغداران را از طریق تسهیل در صادرات سیب درختی به عمل آورند. به دنبال دستور رئیس‌جمهوری علاوه بر حل درخواست تهاتر سیب با میوه‌های گرمسیری، سایر موارد نیز دردست پیگیری است.






آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7560/11/568701/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها