تبریز می‌تواند مدیریت بازار فرش جهان را برعهده بگیرد


تبریز- رئیس مرکز ملی فرش ایران با اشاره به قدمت و ظرفیت‌های فرش تبریز، گفت: تبریز می‌تواند مدیریت بازار فرش جهان را برعهده بگیرد. فرحناز رافع در مراسم تجلیل از صادرکنندگان برگزیده آذربایجان شرقی اظهار کرد: در هنر صنعت فرش، نام آذربایجان شرقی بخصوص تبریز نه فقط در ایران بلکه در کل دنیا پیچیده است.  وی یادآور شد: فرش توانسته ارزآوری بسیاری برای کشور داشته باشد اما اکنون صادرات و تولید فرش رو به‌کاهش است، این کاهش تولید و صادرات فرش از ضعف مسئولان دولتی و بخش خصوصی نشأت می‌گیرد. رافع گفت: یکی از مشکلات فرش کشور کوچ رفوگران از این شغل است از طرفی ۲ میلیون نفر در کشور در حوزه فرش فعالیت می‌کنند ولی بیمه آنها با مشکل روبه‌رو است.
 معاون تشکل‌ها و امور استان‌های اتاق ایران هم در این مراسم گفت: مطالعات مرکز پژوهش‌های مجلس و مرکز پژوهش‌های ایران نشان می‌دهد در تصمیم سازی‌ها و تصمیم گیری‌ها با فعالان اقتصادی و مراکز علمی و دانشگاهی مشورت نمی‌کنیم و تصمیمات خلق‌الساعه می‌گیریم. مظفر علیخانی اظهار کرد: ۷۰ درصد مشکلات اقتصادی کشور مربوط به داخل است و تحریم‌های ظالمانه نیز اقتصاد را دچار مشکل کرده مضاف بر اینکه کرونا اقتصاد دنیا را دچار چالش کرده است.  
وی با تأکید بر نقش صادرات در توسعه اقتصادی گفت: برون زایی تکیه بر تولید داخلی، برونگرایی توسعه صادرات و مردمی شدن اقتصاد توسعه بخش خصوصی است. وی یادآور شد: روزنه تنفسی اقتصاد، صادرات است بر این اساس نباید مسدود شود ولی آمار ۱۰ ماهه صادرات امسال منفی ۲۰ را نشان می‌دهد. علیخانی ادامه داد: کارکردهای صادرات علاوه بر درآمدزایی ارزی شامل جهش تولید، چرخش صنعت، تولید و توزیع ثروت، ثبات اقتصادی و عامل بهبود معیشت مردم است.در این همایش از ۲۰ واحد برگزیده صادراتی آذربایجان شرقی تجلیل شد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7560/11/568702/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها