برنامه نجات گوزن زرد ایرانی از انقراض


ایران زمین - مدیرکل دفتر حفاظت و مدیریت حیات وحش سازمان محیط زیست با بیان اینکه گوزن زرد ایرانی به شدت در معرض خطر انقراض قرار دارد، گفت: در قالب برنامه کوتاه مدت زیستگاه مناسبی برای این گونه در نظر گرفته می‌شود و با جلب مشارکت مردمی و ایجاد شرایط مناسب، مازاد جمعیت مراکز تکثیر و پرورش گوزن زرد کشور به آنجا منتقل و در این مراکز مدیریت می‌شوند.
به گزارش ایسنا شهاب الدین منتظمی گفت:  گوزن زرد ایرانی یکی از گونه‌هایی است که به شدت در معرض خطر انقراض قرار دارد. این گوزن‌ها در زیستگاه‌های محدود درجزیره «اشک» در آذربایجان غربی و پارک ملی « دز»در  خوزستان رهاسازی شده‌اند و در مراکز  تکثیر و پرورش گوزن زرد در استان‌های  ایلام، یزد، فارس، آذربایجان غربی و مازندران نگهداری می‌شوند.
مدیرکل دفتر حفاظت و مدیریت حیات وحش سازمان محیط‌ زیست افزود: اولویت سازمان حفاظت محیط‌ زیست، حفاظت از گونه در زیستگاه خود است، ولی اگر در جایی به این نتیجه برسیم که گونه‌های جانوری در معرض انقراض هستند، مداخله خواهیم کرد و در حال حاضر برای گوزن زرد مجبور به انجام این کار هستیم.
وی افزود : نظرات کارشناسان استان‌ها  در این خصوص عنوان شد و بر اساس جمع بندی نظرات و پیشنهاد های کارشناسان و استادان دانشگاه راهکارها و برنامه‌های مدیریتی جمعیت گوزن زرد ایرانی تصمیم گرفته شد تا در قالب برنامه زمان‌بندی کوتاه مدت زیستگاه مناسبی در نظر گرفته شود و با مشارکت مردمی و با ایجاد شرایط مناسب مازاد جمعیت مراکز تکثیر و پرورش گوزن زرد کشور را  به آنجا منتقل کنیم و در آنجا مدیریت شوند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7562/11/568991/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها